איחדו כוחות? יונייטד וליברפול מגבשות מהפכה בכדורגל האנגלי

שתי היריבות הגדולות פועלות למען קידום פרויקט "התמונה הגדולה". בין הדרישות: צמצום הליגה ל-18 קבוצות, 250 מיליון ליש"ט פיצויים על נזקי הקורונה וביטול הגביע הליגה. שאר הגדולות מגבות את הצעדים, נטען

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד וליברפול נחשבות ליריבות המרות ביותר בכדורגל האנגלי אך כעת נראה שאיחדו כוחות כדי לחולל מהפכה בכדורגל הבריטי, כך חושף "דיילי טלגרף". שני המועדונים מגבשות פרויקט בשם "תמונה הגדולה" שידון בחלוקה מחודש של הכספים ושינויים נוספים בליגה.

ראשית דורשות הקבוצה לצמצם את הליגה ל-18 קבוצות בלבד, ושהשליטה תהיה של המועדונים הגדולים. שאר הגדולות בהן מנצ'סטר סיטי, ארסנל, צ'לסי וטוטנהאם מגבות את הרעיון, כך נכתב.

מעבר לכך, הקבוצות דורשות ש-25% מהרווחים של הליגה יועברו אליהן יחד עם סכום בגובה 250 מיליון ליש"ט שישולמו מראש כדי להתמודד עם נזקי נגיף הקורונה. בנוגע לחלוקת הכספים הרי שהיא תהיה שוויונית יותר בין כל הליגות.

עוד לפי ההצעות החדשות: ביטול גביע הליגה, המפעל השלישי בחשיבותו וכן משחק מגן הקהילה בו נפגשות האלופה ומחזיקת הגביע מדי קיץ. אופצייה נוספת היא שגביע הליגה ימשיך אך ללא הנציגות האנגליות באירופה.

שינוי נוסף יהיה בזהות המעפילות לליגה הבכירה: שתי המנצחות של הצ'מפיונשיפ יעלו אוטומטית בעוד המדורגות במקום השלישי עד החמישי יתחרו בפלייאוף נגד זו שתסיים במקום ה-16 בפרמיירליג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי