בתפקיד רונאלדו: מוראטה כבש צמד, 0:2 ליובנטוס על דינמו קייב

אלברו מוראטה חוגג עם שחקני יובנטוס | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

בהעדרו של הפורטוגלי, פירלו רשם בכורה מוצלחת כמאמן בליגת האלופות בזכות החלוץ הספרדי שכבש צמד קל (46 ו-85) במשחק החוץ באוקראינה. דיבאלה עלה מהספסל לדקות ראשונות העונה, קייליני נפצע. 1:2 לברוז' על זניט

(גודל טקסט)

מאז 1996 יובנטוס רודפת אחרי הגביע עם האזניים הגדולות. מאמנים גדולים כמו מרצ'לו ליפי, פאביו קאפלו ומאסימיליאנו אלגרי לא הצליחו במשימה. השנה מי שהופקד על האתגר הוא אנדראה פירלו חסר הניסיון. פתיחת העונה הייתה קלה והגברת הזקנה עדיין זקוקה לזמן להתחבר. הערב, בהעדרו של כריסטיאנו רונאלדו, היא עשתה צעד ראשון כשלקחה שלוש נקודות במשחק החוץ עם 0:2 על דינמו קייב. היריבה הבאה, כזכור, תהיה ברצלונה.

אלברו מוראטה כבש במשחק הליגה הלא מרשים בשבת נגד קרוטונה (1:1) ושוב היה שם עבור הגברת הזקנה. במחצית הראשונה הוא היה לא מרוכז ואיבד כדורים קלים, אך הוא היה זקוק להזדמנות אחת כדי לכבוש את השער הראשון כשעט על הריבאונד בדקה ה-46. סמוך לסיום הוא הבטיח את הנקודות כשנגח נפלא אחרי בישול של חואן קוואדראדו.

פירלו פתח במערך 3:5:2 עם דגש על משחק האגפים. פדריקו קייזה ששיחק בצד שמאל היה השחקן הבולט בשורותיה ברוב דקות המשחק והיה מעורב בשער השני. הוא חתך לאמצע ובעט עם רגל ימין החזקה וגם ביצע דריבלים מרשימים על הקו. אם במשחק הליגה הוא נותר עם טעם מר בפה אחרי שהורחק, כעת המצב היה שונה.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1013030
אלברו מוראטה חוגג | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

עוד שחקן ששווה להתעכב עליו הוא פאולו דיבאלה שיצר כותרות בימים האחרונים. הוא אמנם לא פתח בהרכב אך עלה מהספסל לדקות ראשונות העונה והראה חלק מהקסם שלו ברגליים אם כי החלודה ניכרת והוא עוד זקוק לזמן. הדבר היחיד שהעיב על שמחת הניצחון הוא החילוף המהיר של הקפטן ג'ורג'יו קייליני שהוחלף בדקה ה-19 בשל מתיחה בשריר.

בצד של האוקראינים, הם שיחקו עם הרבה מוטיבצייה לעיני המאמן הלאומי ביציע (אנדריי שבצ'נקו), מיקולה שפרנקו רשם מספר מהלכים יפים, אך הם היו חסרים איכות בחלק הקדמי ולא הצליחו לייצר הזדמנויות. הם ייאבקו על המקום השלישי עם פרנצווארוש כמובן.

הרכבים

דינמו קייב: גיאורגי בוצ'אן, תומאש קדזיורה, איליה זבארני, ויטלי מיקולנקו, אלכסנדר קראבייב (דניס פופוב, 70) סרגיי סידורצ'וק, ויטלי בויאלסקי (דניס גרמאש, 89), מיקולה שפרנקו, ויקטור ציגנקוב (בנג'מין ורביץ', 70), קרלוס דה פנה (גרסון רודריגז, 60), ולדיסלב סופריאחה

יובנטוס: יובנטוס: ווישצ'ך שצ'סני, דנילו, לאונרדו בונוצ'י, ג'ורג'יו קייליני (מריח דמירל, 19), פדריקו קייזה, רודריגו בנטקור (ארתור, 80), אדריאן ראביו, חואן קוואדראדו, ארון ראמזי (פדריקו ברנרדסקי, 80), דיאן קולוסבסקי (פאולו דיבאלה, 56) ואלברו מוראטה

שחקני יובנטוס בחימום | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
שחקני יובנטוס | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
שחקני דינמו קייב | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
אנדראה פירלו | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images
שחקני יובנטוס | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

מהלך המשחק:

יובנטוס פתחה את המשחק כשהיא מחזיקה בכדור ומנסה לתקוף בעיקר דרך הצדדים בעזרת חואן קוואדראדו ופדריקו קייזה. בדקה ה-12 הגיע מצב ראשון מסוכן לטובת אלופת איטליה כאשר יובה יצאה מהר קדימה, קייזה כידרר נהדר בצד שמאל והשתחרר לבעיטה ושלח כדור שטוח, גיאורגי בוצ'אן הצליח להדוף לקרן. כעבור דקה השוער בוצ'אן יצא רע לכדור קרן וג'ורג'יו קייליני כמעט ניצל זאת כדי להבקיע אבל נגח החוצה, כנראה הופתע מכך שהגיע לכדור. קייזה המשיך להיות השחקן המסוכן של יובה והפעם בדקה ה-15 חתך לאמצע אבל בעט רע בסיבוב.

בדקה ה-18 יובנטוס ספגה מכה כאשר הקפטן קייליני סימן לספסל שמתח שריר ועליו לצאת. מריח דמירל עלה במקומו בדקה ה-19. בצד של האוקראינים, מיקולה שפרנקו מראה את היכולת שלו בדריבלים נפלאים אך לא משחרר את הכדור בזמן, בעוד אלברו מוראטה לא מרוכז ואיבד מספר כדורים. חואן קוואדראדו העביר כדור רוחב מסוכן בדקה ה-27 אך השוער הדף בביטחה.

לאונרדו בונוצ'י | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
ג'ורג'יו קייליני כמעט כובש | Sergei SUPINSKY / AFP) (Photo by SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
דיאן קולוסבסקי מול אלכסנדר קראבייב | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
מוראטה. בינתיים הוא לא במשחק | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images
גיאורגי בוצ'אן מאגרף | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

המארחת עדיין לא הצליחה להגיע למצבים אך איזנה את יחסי הכוחות במרכז השדה ואין ליובה את אותה הדומיננטיות מפתיחת המשחק. בדקה ה-31 אדריאן ראביו חטף סמוך לרחבה של דינמו קייב נכנס פנימה וכמעט בישל שער אך כדור הרוחב שלו נבלם ברגע האחרון.

בדקה ה-34 דיאן קולוסבסקי שלא היה בעניינים עד עתה כמעט כבש את הראשון שלו בליגת האלופות. ארון ראמזי ביצע פעולה ענקית על הקו והוציא מסירה טובה, קולוסבסקי הגיע לכדור ועם העקב סחט הצלה מהשוער. קרלוס דה פנה היה אחראי לניסיון הראשון של האוקראינים כאשר זיהה את שוער יובנטוס מחוץ לשער וניסה להקפיץ מעליו ממרחק אבל הכדור היה חלש מדי.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1013025

רגע לפני ההפסקה המארחת הייתה יכולה לעלות ליתרון. מיקולה שפרנקו דהר קדימה והוכשל על ידי רודריגו בנטקור קרוב לשער. ויקטור ציגנקוב בעט כדור חופשי לא מסוכן.

פירלו לא ביצע חילופים במחצית ולא היה יכול לחלום על התחלה טובה יותר לחצי השני. קייזה ליהטט באגף, מסר לראמזי שהוציא כדור לאחור, קולוסבסקי בעט ובוצ'אן השמיט ועל הריבאונד עט מוראטה, 0:1 ליובה. בדקה ה-56 הגיע הרגע לו אוהדי יובה חיכו כאשר פאולו דיבאלה עלה מהספסל לדקות ראשונות העונה, קולוסבסקי סיים את חלקו.

קייזה. נראה מצוין והיה מעורב בשער היתרון | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images
אנדראה פירלו | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images
אלברו מוראטה כובש | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images
שחקני יובנטוס חוגגים עם אלברו מוראטה | Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images

מירצ'ה לוצ'סקו ביצע חילוף כפול בדקה ה-70 כדי לעורר את התקפת הקבוצה שלו וסרגיי סידורצ'וק ניסה את כוחו מחוץ לרחבה אך שצ'סני קלט בקלות. כעבור תשע דקות ארתור ערך הופעת בכורה בליגת האלופות במדי יובה כשהחליף את רודריגו בנטקור. פדריקו ברנרדסקי החליף את ראמזי.

חמש דקות לסיום המשחק הוכרע. קוואדראדו הגביהה מצד ימין ומוראטה שם את הראש בצורה נהדרת, הכניע את השוער והשלים צמד, 0:2.

שחקני יובנטוס חוגגים את השער השני | SERGEI SUPINSKY/AFP via Getty Images

במשחק נוסף בבית: זניט סנט פטרסבורג – קלאב ברוז' 2:1

המחצית הראשונה ברוסיה הייתה שקולה עם יתרון קל לאורחת שהגיעה לשני מצבים סמוך לתוספת הזמן של המחצית הראשונה. האנס ונאקן נגח היטב וסחט הצלה גדולה מהשוער (40) וניסה שוב כעבור שלוש דקות. בדקה ה-63 האורחת כבשה ובצדק. התקפה מסודרת של הבלגים הסתיימה בחילוץ כדור של עמנואל דניס שמסר לאחור, צ'ארלס דה קטלרה נבלם פעמים על ידי שחקני ההגנה אבל דניס העקשן הבקיע את הריבאונד.

שער היתרון החזיק מעמד קצת יותר מעשר דקות. הבלם דיאן לוברן, שחקנה של ליברפול לשעבר, התקדם ובאין מפריע שלח בעיטה חזקה ממרחק. הכדור פגע בקורה ובשוער ונכנס. עמוק בתוספת הזמן כבש דה קטלרה מקרוב והעניק ניצחון חוץ לבלגים.

שחקני קלאב ברוז'
שחקני קלאב ברוז' | OLGA MALTSEVA/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי