מסי ממשיך לשבור שיאים, פרננדש לא מפסיק לבעוט פנדלים

ליאו מסי | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

קפטן ברצלונה הבקיע עונה 16 ברציפות בליגת האלופות וחולק את המקום הראשון יחד עם גיגס, יונייטד כבשה תשעה שערים עצמיים במפעל - יותר מכל קבוצה אחרת. וגם: אימובילה מדורטמונד ועד דורטמונד והשיא של פאטי

(גודל טקסט)

הערב הראשון של עונת 2020/21 בליגת האלופות מאחורינו. ברצלונה דרסה את פרנצווארוש ההונגרית 1:5 גם בעשרה שחקנים, פריז סן ז'רמן שוב הפסידה בביתה למנצ'סטר יונייטד משער דרמטי של מרקוס ראשפורד, לאציו חזרה למפעל עם 1:3 נהדר על דורטמונד ורק צ'לסי שוב אכזבה וסיימה ב-0:0 נגד סביליה.

אז אחרי ערב מרתק, אלו המספרים שכדאי לכם לדעת:

* ליאו מסי השתווה לראיין גיגס כשהבקיע בעונה 16 במפעל – שניהם מחזיקים בשיא המטורף, אך "הפרעוש" הוא היחיד שעשה זאת ב-16 עונות רצופות! ראול גונזאלס וקארים בנזמה מאחוריהם, בזכות 15 עונות שונות בהן כבשו ובמקום השלישי כריסטיאנו רונאלדו עם 14 עונות שונות בהן הבקיע.

מסי מדייק מהנקודה הלבנה. 16 עונות רצופות שהוא עובש | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

* שישה מ-11 שעריו האחרונים של מסי בנבחרת ובקבוצה הגיעו מפנדל.

* בזכות שערו נגד פרנצווארוש ההונגרית, ליאו מסי חגג כבר נגד 36 קבוצות שונות בליגת האלופות.

* עוד שיא שמסי מעורב בו: שחקן ברצלונה הראשון שרושם 17 עונות בליגת האלופות. הוא עקף את צ'אבי ששיחק 16 עונות, אנדרס אינייסטה ששיחק 15 וקרלס פויול ששיחק 14. העונה היחידה בה לא הבקיע הייתה הראשונה שלו במפעל, ב-2004/05 אז שיחק 90 דקות בלבד.

* אנסו פאטי הוא השחקן הראשון בהיסטוריה שכובש יותר משער אחד בליגת האלופות לפני שהגיע לגיל 18 (כבש גם אשתקד נגד אינטר). בויאן קרקיץ' שגם שיחק בברצלונה עשה זאת בגיל 18 ו-55 ימים. אחריו קיליאן אמבפה בגיל 18 ו-85 ימים, ואז ראול (היה בן 18 ו-113 ימים)

* לאציו לא הבקיעה בליגת האלופות 13 שנה מאז עונת 2007/08, אז פגשה את ריאל מדריד בשלב הבתים (גוראן פאנדב). צ'ירו אימובילה לא כבש בליגת האלופות שש שנים, עד היום – אז הבקיע במדי בורוסיה דורטמונד נגד אנדרלכט והיום כבש נגדה. בסך הכל 2142 ימים חיכה אימובילה לשער באלופות.

צ'ירו אימובילה
אימובילה. מדורטמונד ועד דורטמונד | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

* ברונו פרננדש דייק ב-11 מ-12 הפנדלים שבעט במדי מנצ'סטר יונייטד, אף שחקן אחר מחמש הליגות הגדולות לא עשה רצף כזה מאז שהגיע.

* רונאלד קומאן הוא המאמן החמישי שאימן בשש קבוצות שונות בליגת האלופות. יחד איתו: קרלו אנצ'לוטי (שמונה קבוצות), קלואדיו ראניירי (שש קבוצות), ז'וזה מוריניו (שש קבוצות) ורפא בניטס (שש קבוצות).

* זו הפעם הראשונה מזה 23 שנה, מאז המשחק נגד דינמו קייב ב-1997, שנשרק נגד ברצלונה פנדל ומונף לעברה כרטיס אדום במשחק בית.

* פרנק למפארד הוא האנגלי הראשון שמאמן קבוצה מהממלכה בשני קמפיינים רצופים בליגת האלופות\גביע אירופה מאז ג'ו פייגן ב-1983-1985 עם ליברפול.

* אנטוני מרסיאל כבש את השער העצמי התשיעי של מנצ'סטר יונייטד בליגת האלופות – יותר מאשר כל קבוצה אחרת.

* אנחליניו, המגן השמאלי של לייפציג שהושאל כבר בינואר ממנצ'סטר סיטי, חוגג ארבעה שערים בארבעת המשחקים האחרונים בכל המסגרות. מדהים.

אנחליניו
בכושר שיא. אנחליניו | Maja Hitij/Getty Images

* ציון דרך מרשים לכדורגל הטורקי: איסטנבול היא העיר הראשונה ששלחה לליגת האלופות ארבע נציגות שונות לאורך השנים. אחרי גלאטסראיי, בשיקטאש ופנרבחצ'ה, היום שיחקה לראשונה איסטנבול בשאקשהיר.

* הקשר הצעיר של דורטמונד, ג'וד בלינגהאם בן ה-17 ו-113 יום, הפך לאנגלי הצעיר ביותר ששיחק בליגת האלופות. הוא עקף את פיל פודן, קשר מנצ'סטר סיטי שאת הופעת הבכורה ערך בגיל 17 ו-192 יום.

* הפסד הבית הדרמטי של פריז סן ז'רמן למנצ'סטר יונייטד הגיע אחרי כמעט 16 שנה שהדבר לא קרה לה בשלב הבתים בליגת האלופות, מאז ה-7.12.2004 ב-3:1 לצסק"א מוסקבה. כידוע, הפועל ת"א הייתה האחרונה שניצחה בשלב בתים אירופי בפריז, במסגרת גביע אופ"א ב-2006.

מרקוס ראשפורד
מרקוס ראשפורד | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

* ארלינג הולאנד, בעונתו השנייה בלבד במפעל, כבש הערב את שערו ה-11 ובכך השתווה לדייגו קוסטה ומייקל אוואן.

* קיליאן אמבפה סופר כבר שישה משחקים רצופים ללא שער בליגת האלופות – הבצורת הארוכה בקריירה בליגת האלופות של החלוץ בן ה-21.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי