זידאן: "מסוגל לתקן את מה שקרה". ריאל חוטפת: הקבוצה הזו אסון

זינדין זידאן | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

לאחר ההפסד המביש 3:2 נגד שחטאר, הנשיא פרס ירד לחדר ההלבשה וכעס. המאמן: "רגע קשה, כאב לי על השחקנים שהושפלו. אני אחראי". הצרפתי זכה להשוואה לא מחמיאה ללופטגי. מודריץ' במסר "קלאסיקו? לא שכחנו איך לשחק"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד רשמה אתמול (רביעי) פתיחה מסויטת לשלב הבתים בליגת האלופות כאשר הפסידה 3:2 לשחטאר דונייצק באצטדיון אלפרדו די סטפנו אחרי מחצית ראשונה איומה בה פיגרה 3:0 – דבר שלא קרה לה מעולם באירופה במשחק ביתי. יחד עם ההפסד לקאדיס בליגה מדובר בהפסד שני ברציפות, משבר של ממש, ובעוד יומיים היא תפגוש את ברצלונה בקלאסיקו הגדול. אף קבוצה מעולם לא זכתה בליגת האלופות אחרי הפסד במשחק הפתיחה, אך קודם כל החשש בריאל הוא שחזור העונה שעברה אז עברה בקושי את שלב הבתים. הבלאנקוס ניצחו רק בשלושה מ-11 המשחקים האחרונים שלהם בליגת האלופות. בקיצור, אלופת ספרד רשמה הרבה שיאים שליליים.

בספרד נכתב על אווירה קשה במועדון עד כדי כך שהנשיא פלורנטינו פרס ירד לחדר ההלבשה לאחר המשחק ונטש כבר לאחר שלוש דקות כשהביע את כעסו. בשנה שעברה ריאל פתחה עם נקודה אחת משש והגיעה למשחק חוץ בטורקיה נגד גלאטסראיי שסומן כמעין "על החיים ועל המוות" גם להשארתו של זינדין זידאן בתפקיד. נראה שזה יהיה המצב בצמד המשחקים הקרובים. לאחר ההפסד לקאדיס זידאן קיים שיחה עם השחקנים בה נשאו דברים שחקנים בכירים אחרים אך גם זה לא עזר.

לאחר המשחק נשאל זידאן האם זו המחצית הכי גרועה מאז שהוא מאמן ריאל: "זה רגע רע מאוד, במחצית הראשונה כאב לי על השחקנים. הם על המגרש והם רצים. לא ראיתי את הקבוצה שאני רוצה לראות וכשזה קורה אז זו אשמתי. למזלי הייתה לנו תגובה מסוימת במחצית השנייה, השחקנים שלי אלופים וזה הפריע לי שהם כמעט הושפלו. עליי לחפש פתרונות כי זה לא יכול להימשך. אני רואה את עצמי מסוגל לתקן זאת. נצא מזה כולם ביחד".

מה היה חסר: "היה חסר לנו הכל, אבל לא היה לנו מספיק ביטחון, לא נכנסנו למשחק כמו שאנחנו יודעים ועכשיו זה רגע קשה. לא הצלחנו להשיג את השוויון. הרוטציות? כן, זה נובע מעומס משחקים כי השחקנים שלי לעולם לא נחים, יש לנו משחק כל שלושה ימים, אבל היי, אין שום תירוץ, אלה החלטות שקיבלתי ואני צריך לדעת מה יוביל אותנו להיות חזקים ולנצח".

על הקלאסיקו: "נראה, עכשיו עלינו לנתח את מה שקרה ולהתכונן למשחק. אנחנו יודעים שיום שבת מגיע במהירות. נתכונן היטב למשחק. אני לא מתרכז במה שאומרים. חשוב מאוד להיות שלווים. עלינו לשנות את הדימוי שהצגנו הלילה".

לוקה מודריץ' היה זה שכבש את השער הראשון בבעיטה אדירה לחיבורים והביא לבלאנקוס תקווה, אך הגיע רק שער נוסף של ויניסיוס (המהיר ביותר עבור מחליף בהיסטוריה של המפעל – 14 שניות) וזה לא הספיק. "לא עמדנו במטרה", אמר. "במחצית הראשונה לא היינו תחרותיים. עלינו להשתפר, זה מובן מאליו, היינו חסרי ביטחון, הורדנו את הראש אחרי שספגנו את השער הראשון. המשחק הבא מגיע במהירות ואין זמן להתחרט על מה שקרה. עלינו להגיב מייד. אנחנו לא מרוצים אבל המשחק הבא הוא הקלאסיקו, עלינו להיות ביחד ולבטוח בעצמנו ובאיכות שלנו, לא שכחנו לשחק כדורגל. הקלאסיקו הוא תמיד משחק אחר".

שחקני ריאל מדריד מאוכזבים. תצוגת נפל | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

התקשורת הספרדית קוטלת את זידאן וחניכיו ללא הפסקה, כמובן. "בכל יום זה נראה רע יותר", נכתב בשער העיתון. "ריאל מדריד נכנסת לבור אחרי עוד מחצית ראשונה איומה וליגת האלופות בסכנה. היא בגדה בהיסטוריה שלה והפסידה במגרש על שם האגדה. הקבוצה הזו היא אסון", נכתב בנוסף, ואף העלו נקודת דמיון בין מה שקרה עכשיו לבין הסיוטים עם ז'ולן לופטגי שהגיע לקלאסיקו בקאמפ נואו לפני שנתיים בתקופה רעה מאוד והובס 5:1. עוד נכתב כי בניגוד להתטבאויותיו, זידאן נראה חסר אונים ולא דרבן את השחקנים אחרי שהשיגו את השער השני. "מגוחכים לקראת הקלאסיקו – ריאל שילמה על אחת המחציות הגרועות ביותר שלה בשנים האחרונות ועל השטויות של זידאן", נכתב ב"אס".

שחקן העבר פדג'ה מיאטוביץ' אמר: "זה ללא ספק היה המשחק הכי גרוע של ריאל מדריד שאני זוכר. יש המון ספקות לקראת הקלאסיקו". לקראת המשחק בשבת, בריאל מקווים מאוד שהקפטן סרחיו ראמוס יתאושש ויוכל לשחק. הוא ערך אתמול (רביעי) אימון קל ולא מעבר לכך. ריאל פשוט לא מתפקדת בלי הקפטן שלה והפסידה אתמול בפעם השביעית ברציפות בלעדיו בליגת האלופות.

שער "מארקה" | צילום מסך: "מארקה"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי