קלופ: "המחלקה הרפואית קבעה את ההרכב". האוהדים פרגנו לפאביניו

יורגן קלופ עם ג'ורדן הנדרסון | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

מאמן ליברפול היה מרוצה מה-0:1 על אייאקס: "יכולנו לשחק טוב יותר אך בהתאם לנסיבות זה ראוי". בהעדרו של ואן דייק, הברזילאי שיחק כבלם והלהיב כשהציל שער. "עשה עבודה גם של שוער", צייצו אוהדים בטוויטר

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

לאחר הימים הקשים שעברו עלייה, עם התיקו המתסכל נגד אברטון בדרבי (2:2) ובעיקר הפציעה הקשה של וירג'יל ואן דייק, הדבר שליברפול הייתה הכי צריכה הוא לנצח, ואם אפשר אז מבלי לספוג. אתמול (רביעי) היא עמדה במשימה עם 0:1 על אייאקס בחוץ (פעם שנייה בלבד בה האנגלים לא ספגו במפעל מאז תחילת העונה שעברה). זה אמנם לא היה מרשים אך בהחלט ניצחון חיוני. מאז התבוסה לאייאקס ב-1966, ליברפול לא הפסידה לקבוצות הולנדיות ב-13 משחקים (שמונה ניצחונות וחמש תוצאות תיקו).

בהעדרו של ואן דייק, פאביניו הוסט לעמדת הבלם, משהו שעשוי לקרות עד להמשך העונה. יורגן קלופ ניתח: "כבר אמרתי, השילוב של ג'ו גומז ופאביניו, לא חושב שהם שיחקו יחד. אולי פעם אחת. הם צריכים להתרגל זה לזה. כמובן שיש מה לשפר אבל זו הייתה הופעה ממש טובה. הם צריכים לדעת מתי ללחוץ גבוה יותר ומתי להישאר מאחור, איך להגיב. אני חושב שפאביניו אוהב לשחק כבלם, מה שלא הייתי אומר אם הייתי מציב אותו כמגן. המשחק נתן לו ביטחון ועזר לנו".

על המשחק: "זה לא היה המשחק הכי נעים לעין מצד שתי הקבוצות שיכולות לשחק טוב יותר, אבל במיוחד במפעל הזה, במשחק חוץ יש תמיד קשיים, ואני חושב שהמחלקה הרפואית הייתה זו שקבעה את ההרכב. היה עלינו לנצח את המשחק ועשינו זאת, אני חושב שזה היה ראוי, למרות שהם הגיעו למצבים – הכדור שהצלנו מהקו וגם הקורה. אני חושב שכן היינו דומיננטיים".על סאדיו מאנה שקיבל חבישה: "יש לו כאבים גדולים ברגל כבר כמה ימים, אבל כשהוא לא משחק הוא לא צריך קרח, הכל בסדר".

פאביניו מציל שער בצורה מדהימה | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

"קלופ היה בטירוף על הקו וצעק לכל עבר אך ככל שהמשחק התקדם, ליברפול נראתה בטוחה בעצמה. ההירואיות של פאביניו התבררה כקריטית כדי לנצח אחרי שבוע מתסכל", נכתב ב-"BBC". "אמנם יש קבוצות חזקות יותר מאייאקס אך החדשות הטובות הן שהגנה כזו כן תוכל להחזיק מעמד נגד הרוב", נכתב ב"דיילי מייל". "גם אנדי רוברטסון היה יוצא מן הכלל. ליברפול עבדה רשה והתגברה על מכשול". האוהדים התלהבו מפאביניו. אחד מהם כתב בטוויטר: "הוא עשה עבודה של בלם וגם של שוער. טופ קלאס". אחר כתב: "הוא אחד הקשרים האחוריים הטובים בעולם וגם בלם ברמה הזו".

על השמירה על שער נקי: "זה נכון, אבל אנחנו לא טיפשים, אנחנו יודעים שהיינו צריכים קצת מזל. ברור שעלינו להגן טוב יותר אבל לא אכפת לי גם אם היינו סופגים, או מאיך ששיחקנו, העיקר לנצח את המשחק. המשחק ביום שבת הוא אתגר אחר לגמריי נגד שפילד יונייטד שהערב הייתה עם רגליים על הספה (כלומר לא שיחקה), עלינו להתאושש מהר".

ג'יימס מילנר אמר: "תמיד חשוב להתחיל עם ניצחון ועשינו את זה. זו קבוצה קבוצה טובה מאוד, מאורגנת וכזו שמשחקת בקצב גבוה. היה לנו שבוע עם עליות ומורדות, היה חשוב לנו לחזור לתלם עם ביצועים טובים. עשינו את זה וציפיתי שזה יקרה. אמנם כבשנו משער עצמי אבל היו לנו הזדמנויות".

שחקני ליברפול חוגגים | Alex Gottschalk/DeFodi Images via Getty Images

על פאביניו: "הוא שחקן צמרת, ושחקן מהטופ יכול להסתגל לעמדות אחרות. הוא שיחק שם בעבר ועשה זאת בהצלחה. כמובן שגם ההצלה שלו הייתה לא יאומנת. אני חושב שניצחנו בזכות הופעה קבוצתית טובה. זה היה כמו משחק אנגלי מיושן, למען האמת". באנגליה החמיאו לפאביניו. ריו פרדיננד שיודע דבר או שניים על עבודת ההגנה אמר: "הוא היה הטוב ביותר כששיחק שם. כבלם אתה חייב לדעת לרוץ לאחור ולהאמין שהמהלך אף פעם לא נגמר. זה היה נפלא איך שהוא הציל שער. הוא שחקן שיודע להנהיג הגנה, הוא שיחק כבלם גם במונאקו".

מי שלא ישכח את הלילה הזו הוא הקשר קרטיס ג'ונס (19) שרשם הופעת בכורה באירופה במדי אלופת אנגליה. הוא פתח בהרכב במקום הקפטן ג'ורדן הנדרסון שלא היה כשיר ליותר ממחצית אחת. "זה הלילה הראשון בלו באירופה מבין רבים", אמר מילנר. "משחק קשה, חוויה גדולה ואתגר גדול. כל הכבוד לחבר'ה על שלוש הנקודות", כתב באינסטגרם ג'ונס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי