גווארדיולה הופתע מפורטו: "אולי צפו ב-2:5 של לסטר וניסו לחקות"

סרחיו אגוארו
סרחיו אגוארו | Visionhaus

הסיטיזנס נקלעו לפיגור ביתי מוקדם, אך הפכו ל-1:3 הודות לשערים של אגוארו, גונדואן וטורס שזכו לשבחים מהמנג'ר. וגם: הממוצע המטורף של "קון", שהגיע ל-40 שערים בליגת האלופות

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

זו לא הייתה ההופעה הכי מרשימה של מנצ'סטר סיטי, אבל היא הספיקה כדי למחוק פיגור מהיר ולנצח בסופו של דבר 1:3 את פורטו באצטדיון איתיחאד. הבוקר (חמישי) בממלכה בעיקר ציינו את העובדה שסרחיו אגוארו, בזכות הפנדל שכבש במחצית הראשונה, נכנס לרשימה מכובדת – כעת הוא בין 14 הכובשים הגדולים בליגת האלופות מאז 1992.

אגוארו, ששב רק בסוף השבוע מפציעה שהשביתה אותו קרוב לחצי שנה, כבש למעשה את שערו הראשון העונה וה-40 בליגת האלופות. "קון" בן ה-32 כבש 35 שערים במדי הסיטיזנס במפעל היוקרתי ועוד חמישה באתלטיקו מדריד, שם מצא את הרשת אי שם ב-2008.

אגוארו כבש ב-12 מתוך 13 עונות בהן הוא משתתף בליגת האלופות ולזכותו בסך הכל 40 שערים ב-72 משחקים – ואם מסתכלים על ממוצע הדקות שלו, אז הוא במקום התשיעי הכולל הודות לעובדה שהוא כובש כל 127 דקות בממוצע. בפרמיירליג, אגב, הממוצע שלו הוא 108, ובליגת האלופות חולקים את המקום הראשון ליאו מסי (116 שערים) ומריו גומס (26 שערים) שכובשים כל 102 דקות בממוצע ומיד אחריהם הארי קיין עם 104 דקות בממוצע לשער. רוד ואן ניסטלרוי רביעי עם 109 דקות ובמקומות 5 ו-6 נמצאים רוברט לבנדובסקי (68) וכריסטיאנו רונאלדו (130) שכובשים כל 114 דקות.

סרחיו אגוארו
ממוצעים אדירים. אגוארו | Manchester City FC via Getty Images

מי שעוד כבש אתמול ב-1:3 על פורטו הוא הקשר הצעיר פראן טורס, שנרכש הקיץ מוולנסיה והפך לשחקן השני של המועדון שכובש בליגת האלופות בהופעת הבכורה שלו במפעל כשהוא לובש את המדים התכולים, רק גבריאל ז'סוס עשה זאת לפניו ב-2017. פפ גווארדיולה אמר על טורס: "השער שלו הגיע ממהלך נהדר, תיאום נפלא עם פיל פודן. פראן אוהב להיכנס לרחבה והוא בהחלט כבש שער נפלא, פשוט נפלא".

גווארדיולה, שהתייצב למשחק עם רשימת פצועים לא קצרה, כולל קווין דה בריינה ואיימריק לאפורט, אישר שהשניים עשויים לחזור לאימונים בסוף השבוע, אך עדיין לא ברור אם ייכללו בסגל למשחק נגד ווסטהאם בשבת (החל מ-14:20 בספורט1). אם לא די בכך, לרשימה הארוכה הצטרף אתמול פרננדיניו שעליו אמר פפ: "אני חושש שהוא עלול להיעדר בין ארבעה לשישה שבועות. זו פגיעה בדיוק במקום בו הוא נפצע בעבר".

כובש אתמול אתמול עבור הסיטיזנס היה אילקאי גונדואן, שהשלים את המהפך וקבע 1:2. לשמחתו של הגרמני, גווארדיולה אפשר לו לבעוט את הכדור החופשי ורק לאחר מכן החליף אותו: "אני חייב להודות, אני לא מתאמן על כדורים חופשיים באימונים. זו פשוט הייתה הנקודה האהובה עליי, הזדמנות מאוד נוחה עבורי. ממש מיקום מושלם. שמחתי שיכולתי לבעוט ואני שמח שהכדור נכנס. אני גם שמח שפפ חיכה עם החילוף, כי הייתי משוכנע שהוא יחליף אותי בפיל פודן אבל הוא ראה שיש כדור חופשי ולשמחתי לא הוחלפתי".

אילקאי גונדואן מסובב כדור חופשי לרשת
גונדואן מסובב כדור חופשי לרשת ומשלים מהפך | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

גווארדיולה, אגב, נתן את הקרדיט לפורטו על פתיחת המשחק הרעה של קבוצתו, שלמזלה הצליחה להשוות במהרה בזכות פנדל גבולי שנעשה על ראחים סטרלינג: "הופתעתי מהמערך בו פורטו שיחקה בהגנה. יכול להיות שהם צפו ב-2:5 של לסטר עלינו וניסו ממש לעשות 'העתק הדבק' לשיטה" שלהם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי