גנאברי שב לסגל, מולר: "שמחים שהמפעל שלנו חוזר"

תומאס מולר. מתרגש משובה של הצ'מפיונס | Adam Pretty/Getty Images for FC Bayern

באיירן שהביסה 0:4 את אתלטיקו במחזור הפתיחה, מחפשת ניצחון נוסף והפעם נגד לוקומוטיב. הקשר שיצא שלילי לקורונה ימריא עם חבריו, סאנה יפתח בהרכב. הגרמני הבהיר: "תמיד פייבוריטים לזכות". אתלטיקו מול זלצבורג

(גודל טקסט)

באיירן מינכן נתנה הצהרת כוונות עם ה-0:4 על אתלטיקו מדריד במחזור הפתיחה של ליגת האלופות. כעת, הבווארים, שניצחו בכל 12 משחקיהם האחרונים במפעל (תשעה מהם עם האנזי פליק ששומר על מאזן מושלם), רוצים לחזור גם מרוסיה עם שלוש נקודות כשיתארחו אצל לוקומוטיב מוסקבה מחר (שלישי) בשעה 19:55. נציין כי הבווארים כבשו לפחות שלושה שערים בשבעה מתוך שמונת משחקי ליגה האלופות האחרונים שלהם. המשחק שהוא יוצא דופן: הגמר נגד פריז סן ז'רמן (0:1).

אלופת אירופה מקבלת חיזוק משמעותי כאשר סרג' גנאברי שאובחן כחיובי לקורונה, הורשה להצטרף לקבוצה לאחר שנמצא שלילי בבדיקה ארבעה ימים ברציפות. הוא ימריא עם הבווארים למשחק אך לא ברור האם ישחק. לירוי סאנה שעלה מהספסל ב-0:5 על איינטרכט פרנקפורט, יחזור להרכב במקומו של דוגלאס קוסטה. קורנטן טוליסו יחליף את לאון גורצקה ב-11 ולוקאס הרננדז ישחק במקומו של אלפונסו דייויס הפצוע.

רוברט לבנדובסקי כבש שלושער בליגה והגיע למאזן בלתי נתפס של עשרה שערי בונדסליגה בחמישה משח'ים, אה אך לא מצא את הרשת נגד הספרדים במחזור הפתיחה, ולא כבש גם בגמר המרגש נגד פ.ס.ז' בחודש אוגוסט. הוא רחוק שלושה שערים בלבד מראול שמדורג שלישי בטבלת הכובשים בכל הזמנים במפעל היוקרתי.

לבנדובסקי חוגג על פרנקפורט. עכשיו הוא רוצה להבקיע בצ'מפיונס | Matthias Balk/picture alliance via Getty Images

תומאס מולר נשאל על השיאים של באיירן ואמר: "אנחנו לא חושבים על זה אף פעם לפני משחק, זו תהיה גישה לא נכונה הגובלת ביהירות. הכי חשוב קודם כל לנצח. לא שיחקנו היטב נגד הרטה ברלין והופנהיים אבל חזרנו לעצמנו במשחקים האחרונים, בעיקר נגד יריבות חזקות כמו אתלטיקו ופרנקפורט".

האם באיירן יכולה לשמור על התואר: "באיירן תמיד פייבוריטית לזכות, אנחנו מגיעים שנה אחר שנה לשלבים האחרונים. כרגע אנחנו מרגישים מאוד חזקים אבל זה לא יעזור לנו במרץ ואפריל, זה לא רלוונטי. עם זאת, יש לי אמון במועדון ובקבוצה".

"אנחנו שמחים ש'התחרות שלנו', ליגת האלופות, חוזרת שוב. אנחנו רוצים להמשיך את הכושר שלנו כרגע. אנחנו במצב רוח טוב, יש לנו אווירה נהדרת בקבוצה וכל הסימנים חיוביים".

האנזי פליק אמר לקראת המשחק: "לוקומוטיב היא אחת הקבוצות הכי טובות ברוסיה, היא ספגה הכי מעט שערים ויש לה שחקני התקפה טובים. עלינו להיות זהירים ומרוכזים. מבחינתי הבונדסליגה היא הבסיס, הלחם והחמאה שלנו, אבל כמובן שליגת האלופות היא משהו מיוחד. סאנה וגנאברי כשירים ויש לנו סגל עמוק".

הרוסים, מנגד, המשיכו את העונה הבינונית שלהם במסגרת המקומית כשנכנעו 2:1 בבית לווגורדאד. לאחר 12 מחזורים היא מרחוקת חמש נקודות במחזור הפתיחה. בליגת האלופות השיגה הקבוצה 2:2 מרשים נגד רד בול זלצבורג בחוץ. פדרו סמולוב, שכבש העונה שלושה שערים, יפתח בחוד לצד אדר, כובש שער הניצחון ההיסטורי עבור פורטוגל בגמר היורו. גז'גוז' קריכוביאק נעדר ממשחק הליגה אך צפוי לפתוח.

הקבוצות נפגשו רק פעמיים בעבר, בעונת 1995/96. הרוסים הפתיעו בגדול עם 0:1 דווקא במינכן במשחק הראשון בשלב 32 האחרונות בגביע אופ"א, אך באיירן הזועמת ענתה עם 0:5 מהדהד דווקא ברוסיה (יורגן קלינסמן כבש צמד) והמשיכה הלאה. באותה עונה באיירן גם הניפה את הגביע אחרי 1:3 על בורדו.

במשחק נוסף בבית: אתלטיקו מדריד – רד בול זלצבורג (22:00)

הקבוצה של דייגו סימאונה אמנם שברה שיא מועדון כשגברה 0:2 על בטיס ביום שבת והגיעה ל-21 משחקי ליגה ללא הפסד אך כעת בליגת האלופות היא מחפשת נקודות ראשונות. חוסה חימנס שפתח על הספסל בליגה עשוי לערוך הופעת בכורה העונה. הקבוצה תחסר את דייגו קוסטה הפצוע וכך גם את סאול, אבל יש לה את דייגו יורנטה. "הסקורר הכי טוב של סימאונה", נכתב על הספרדי שהיה מעורב ב-12 שערים – יותר מכל שחקן אחר בקבוצה ב-2020. הוא כבש שבעה ובישל עוד חמישה. בכל מקרה, בחוד ישחקו ז'ואאו פליקס שצפוי לחזור להרכב ולואיס סוארס.

האורוגוואי כבש ארבעה שערים ובישל אחד נוסף, כלומר מעורב בשער כל 96 דקות. זה מעבר לכך. החלוץ רשם את פתיחת העונה הטובה ביותר שלו בספרד. גם בעונה הטובה ביותר שלו כשזכה בתואר מלך השערים, היו לו שלושה שערים אחרי שישה משחקים. בתקשורת כבר החלו השוואות בינו לבין דייגו פורלאן.

האורחת, מנגד, מגיעה למשחק כשבאמתחתה מאזן מושלם בליגה המקומית – חמישה ניצחונות בחמישה משחקים. במחזור האחרון גברה 0:2 בחוץ על אוסטריה וינה. זלצבורג צפויה לשמור על ה-11 שהשיגו 2:2 במחזור הפתיחה. באוסטרים, שעברו בדרך את מכבי תל אביב, אסור לזלזל. בשנה שעברה הם לא היו רחוקים מלהשיג נקודות באנפילד (הפסידו 4:3) והשיגו 1:1 יוקרתי מול נאפולי. פאטסון דאקה השבדי שכבש 12 שערים העונה, כולל נגד אלופת ישראל, יפתח בחוד.

לואיס סוארס חוגג נגד בטיס | Fuente Pérez/NurPhoto via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי