שלישי באלופות: סולומון נגד אינטר, ליברפול מול אלופת דנמרק

מנור סולומון חוגג | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

הקשר עשוי להמשיך בהרכב אלופת אוקראינה נגד הנראזורי, על אף שמרבית שחקני שחטאר דונייצק החלימו מקורונה. וגם: ז'וטה אמור להמשיך בחוד מול מידטיילנד, צפי לשערים בין אטאלנטה לאייאקס וסיטי תתארח במארסיי

(גודל טקסט)

המחזור השני בליגת האלופות ייצא לדרך מחר (שלישי) ובמוקד, לפחות עבורנו בישראל, יהיה המפגש של מנור סולומון ושחטאר דונייצק מול אינטר. בנוסף, יברפול תארח את מידטיילנד הדנית, אטאלנטה תפגוש את אייאקס, מנצ'סטר סיטי תתארח במארסיי וריאל מדריד תנסה להמשיך את מומנטום מהקלאסיקו כשתתארח בגרמניה אצל מנשנגלדבאך.

שחטאר דונייצק – אינטר (19:55)

שלושה שערים כבש מנור סולומון בשלושת המשחקים האחרונים, תחילה נגד לבוב, לאחר מכן באצטדיון ע"ש אלפרדו די סטפנו נגד ריאל מדריד ובשבת הרשית גם ב-1:1 מול וורסקלה בליגה האוקראינית. מחר סולומון מתוכנן להמשיך בהרכב גם במשחק הבית נגד אינטר.

בניגוד למשחק ל-2:3 על ריאל מדריד, אז לא פחות מ-10 שחקני שחטאר נעדרו בעקבות התפרצות קורונה במועדון, מהמשחק מחר השחקן היחיד שאמור להיעדר הוא ג'וניור מוריאס. עם זאת, ישנה הערכה שהמאמן לואיס קסטרו לא ימהר להחזיר שחקנים היישר להרכב וכך עשוי הישראלי לשמור על מקומו באגף שמאל.

מן העבר השני, אינטר החלה את ליגת האלופות עם 2:2 ביתי נגד גלדבאך, משחק בו רומלו לוקאקו השלים צמד בתוספת הזמן ומנע הפסד ביתי ואשרף חכימי נעדר לאחר שמצא חיובי לקורונה, אלא שהמגן נמצא שלילי בבדיקה נוספת ומחר כבר יפתח. לעומתו, הבלם מיליאן שקריניאר נמצא בבידוד וייעדר. בשבת ניצחה אינטר 0:2 את גנואה ובכך עצרה רצף של שני מחזורים ללא ניצחון ליגה, כולל הפסד 2:1 בדרבי למילאן.

רומלו לוקאקו, לאוטרו מרטינס
מרטינס ולוקאקו. יתארחו בחארקוב | Claudio Villa – Inter/Inter via Getty Images

במשחק נוסף בבית: מנשנגלדבאך – ריאל מדריד (22:00)

ליברפול – מידטיילנד (22:00)

ימים לא פשוטים עוברים על אלופת אנגליה. היכולת לא בשיאה, וירג'יל ואן דייק גמר את העונה ובעוד כשבועיים כבר מצפה לה משחק עונה ראשון בפרמיירליג נגד מנצ'סטר סיטי. מחר, לפחות על הנייר, מצפה לה משחק יחסית נוח, כשתארח את אלופת דנמרק.

בשבוע שעבר ניצחה ליברפול 0:1 באמסטרדם את אייאקס הודות לשער עצמי ובשבת בליגה גברה בקושי רב 1:2 על שפילד יונייטד, אבל ספק גדול אם קלופ יבצע שינויים משמעותיים בהרכב לאור העובדה שגם טיאגו אלקנטרה וג'ואל מאטיפ טרם התאוששו מפציעות ונמצאים בספק. לעומתם, אליסון ימשיך בין הקורות אחרי שחזר לשער מוקדם מהצפוי ("התפללתי הרבה", אמר במסע"ת לקראת המשחק מחר), דיוגו ז'וטה, כובש שער הניצחון על שפילד, אמור להמשיך בהתקפה לצד מוחמד סלאח וסאדיו מאנה, כאשר רוברטו פירמינו ישחק בקישור, וגם נאבי קייטה צפוי לשוב לסגל.

קלופ הוסיף לקראת המפגש: "השבוע האחרון הוא לא הטוב בחיינו, אבל אני מאוד שמח על הדרך בה השחקנים מגיבים. הם מאוד ממוקדים, עובדים קשה ונלחמים כדי להשיג את התוצאות. אנחנו לא רואים את מידטיילנד כקבוצה קטנה או יריבה נוחה, היא בוודאי לא קבוצה שתניף דגל לבן ותעשה את הכל כדי לצאת עם משהו מהמשחק".

רוברטו פירמינו, דיוגו ז'וטה
פירמינו וז'וטה חוגגים ניצחון על שפילד | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

אלופת דנמרק במשחקה הראשון אי פעם בליגת האלופות הובסה בביתה 4:0 על ידי אטאלנטה וצפויה לעלות במערך הגנתי יותר מבדרך כלל. בביקורה האחרון באנגליה, בעיצומה של עונת 2015/6, התארחה אצל מנצ'סטר יונייטד בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית והובסה 5:1.

אטאלנטה – אייאקס (22:00)

אם יש משחק שבהחלט אפשר לצפות בו לשערים, זה המפגש בין הכחולים מברגאמו לאדומים-לבנים מאמסטרדם. אטאלנטה הפסידה במפתיע את שני מחזורי הליגה האחרונים, הובסה 4:1 בנאפולי ובשבת ספגה בביתה 3:1 מסמפדוריה, אבל אחרי עונה היסטורית בליגת האלופות בה נעצרה רק ברבע הגמר על ידי פריז סן ז'רמן, היא פתחה את שלב הבתים עם 0:4 על מידטיילנד והחבורה של ג'אן פיירו גספריני תנסה להמשיך במומנטום גם מול ההולנדים.

אייאקס, כידוע, מחצה בשבת 0:13 היסטורי בחוץ את ונלו ועלתה לפסגת הטבלה בהולנד ואחרי שבשבוע שעבר נכנעה בביתה 1:0 לליברפול משער עצמי של ניקולה טאליאפיקו, תנסה לצבור נקודות ראשונות העונה. יהיה מאמן לראות אם המאמן אריק טן האח ימשיך בהרכב עם לאסינה טראורה שכבש חמישייה שלשום. להרכב צפוי לשוב אנתוני, שכיכב ב-0:13 ונעדר מול ליברפול. קלאס יאן הונטלאר פצוע וייעדר ובסגל ייכלל הכישרון בן ה-18 בריאן ברובי.

טראורה. ימשיך בהרכב אחרי החמישייה? | Angelo Blankespoor/Soccrates/Getty Images

מארסיי – מנצ'סטר סיטי (22:00)

פפ גווארדיולה עם פתיחת העונה הגרועה ביותר שלו בליגה לאחר שהקבוצה צברה שמונה נקודות בלבד בחמשת משחקיה הראשונים, אבל את ליגת האלופות היא החלה עם ניצחון 1:3 על פורטו. גם במשחק הבית נגד הדרקונים בשבוע שעבר הקבוצה לא הרשימה ונקלעה לפיגור מוקדם, אבל השכילה להפוך מפנדל של סרחיו אגוארו, מצב נייח של אילקאי גונדואן ושער של פראן טורס. מחר היא תתארח במארסיי, שהחלה את הקמפיין עם הפסד חוץ לאולימפיאקוס משער בתוספת הזמן.

סרחיו אגוארו נפצע בשבת ב-1:1 נגד ווסטהאם ולא צפוי לשחק, כך שבלית ברירה מבחינת גווארדיולה יהיה זה ראחים סטרלינג שימשיך בחוד לאור העובדה שגם גבריאל ז'סוס פצוע ואמור לשוב רק בעוד כחודש. קווין דה בריינה, שעלה מהספסל בשבת ונעדר נגד פורטו בעקבות פציעה, עשוי לשוב להרכב וכמוהו גם פיל פודן.

קווין דה בריינה
דה בריינה. צפוי לשוב להרכב אחרי שלושה משחקים | JUSTIN TALLIS/POOL/AFP via Getty Images

מארסיי נקלעה למשבר קטן באמצע ספטמבר ובארבעה מחזורים רצופים לא ניצחה, סיימה בהם בשלוש תוצאות תיקו, אך למרות ההפסד בפיראוס התאוששה מאז עם שני ניצחונות רצופים בליגה הצרפתית. המאמן אנדרה וילאש בואש לא צפוי לבצע שינויים בהרכב, כך שבחוד ימשיכו דריו בנדטו הארגנטינאי ופלוריאן תאובין.

במשחק נוסף בבית: פורטו – אולימפיאקוס (22:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי