רביעי בצ'מפיונס: אמבפה רוצה לשבור בצורת, יונייטד נגד לייפציג

קיליאן אמבפה | Aurelien Meunier - PSG/PSG via Getty Images

הצרפתי שלא כבש במפעל כבר שישה משחקים, רגוע על אף ההפסד במחזור הפתיחה אך זועם על העומס: "זה מרגיש כמו המשחק ה-60 אשתקד". ואן דה בייק ופוגבה שוב על הספסל? סולשיאר: "רוצים להעפיל כמה שיותר מהר"

(גודל טקסט)

המחזור השני של שלב הבתים בליגת האלופות ייצא לדרך הערב (שלישי) ויימשך מחר (רביעי). במוקד יובנטוס תארח את ברצלונה ופרט לכך ייערכו עוד שבעה משחקים נוספים. בבית 8, אותו אפשר להגדיר כבית המוות, פריז סן ז'רמן חייבת ניצחון בורקיה נגד בשקשהיר אחרי ההפסד למנצ'סטר יונייטד, שבעצמה תתמודד במשחק לא פשוט נגד לייפציג החזקה. בבית 5 צ'לסי של פרנק למפארד, שסיימה בתיקו 0:0 נגד סביליה, תתארח ברוסיה נגד קרסנודאר.

מנצ'סטר יונייטד – לייפציג (22:00)

השדים האדומים אמנם סיימו ב-0:0 מאכזב בפרמיירליג נגד צ'לסי אך יכולים לעשות צעד משמעותי אל עבר הבטחת שמינית הגמר אם ינצחו באולד טראפורד לראשונה העונה. הקבוצות נפגשות בפעם הראשונה לאורך ההיסטוריה. באנגליה נכתב לא מעט על מרכז השדה של מנצ'סטר יונייטד, כאשר דוני ואן דה בייק ופול פוגבה אמורים להמשיך על הספסל. "אני חושב שזו בעייה שיש לך שחקנים בשווי 150 מיליון יורו והם לא משחקים", אמר גארי נוויל, שהוסיף שברונו פרננדש והצרפתי לא יכולים לשחק ביחד. השדים האדומים ימשיכו עם שלושה בלמים.

סולשיאר אמר לקראת המשחק: " אנחנו רוצים להבטיח את העלייה לשלב הבא הכי מוקדם שיש, נצטרך לפחות עשר נקודות. אנחנו רוצים להשיג שלוש נקודות מחר. זו פחות או יותר אותה קבוצה. יש ספקות, כמו שבדרך כלל יש אחרי משחק בסוף השבוע, משחק צמוד".

על ההחלטות בקישור: "זו תהיה עונה ארוכה וכמובן שטוב שהסגל שלנו עמוק. קשה להשאיר בחוץ שחקנים כמו דוני, נמניה (מאטיץ') או פול, אבל כולם יהיו חלק גדול בתקופות שונות. אף אחד לא מסוגל לשחק את כל המשחקים. אנחנו רוצים לשמור על איזון. פרד שחקן טוב מאוד, הוא וסקוט מקטומיניי משתפים פעולה נהדר".

אנתוני מרסיאל שרשם אשתקד את העונה הטובה בקריירה עם 23 שערים ו-12 בישולים ב-48 הופעות, לא כבש העונה ב-296 דקות וספג ביקורת על יכולתו. הצרפתי אמר: "אנחנו להוטים לחזור למשחקים הגדולים בליגת האלופות. הכרטיס האדום נגד טוטנהאם היה הראשון שלי איי פעם ואלמד מכך. אני יודע שכאשר אבקיע בפעם הראשונה – הכל יהיה בסדר. זה תלוי בי, אמשיך להתאמן הכי טוב שאני יכול ולהראות את מרסיאל האמיתי. אהיה חזק יותר".

השער העצמי שלו בליגת האלופות: "הדברים האלה קורים". מרסיאל צחק: "מכיוון שזו הקבוצה של עיר הולדתי, רציתי לעזור להם. ברצינות, העיקר שהצלחנו לנצח ברגע האחרון, זה היה חשוב לי. כולם אמרו לי שאנחנו הולכים להפסיד לפריז סן ז'רמן, ואמרתי להם שלא".

מרסיאל. העונה עדיין לא הצליח להרשים | Carl Recine – Pool/Getty Images

על אדינסון קבאני: "הוא שחקן נהדר, הוכיח את זה לאורך הקריירה ואני מקווה שיצליח לעזור לנו. זה תמיד חיובי שיש עוד איכות בקבוצה ומכיוון שתמיד יש הרבה משחקים, כשאחד נח זה יאפשר לנו לשמור על האיכות".

ב-31 משחקים נגד יריבות מגרמניה, יונייטד ניצחה 15 פעמים אל מול שמונה הפסדים. בעונת 2013/14 האנגלים אף הביסו 0:5 את באייר לברקוזן בשלב הבתים. במפגש האחרון נגד קבוצה גרמנית נכנעה יונייטד 3:2 במחזור הסיום בשלב הבתים ב-2015/16 ולא המשיכה הלאה.

לייפציג, שהגיעה אשתקד עד לשלב חצי הגמר, פתחה את העונה בכושר מצוין והיא מוליכת הבונדסליגה עם 13 נקודות מ-15 אפשריות. במחזור האחרון בגרמניה מחקה פיגור נגד הרטה ברלין בדרך ל-1:2 בזכות פנדל של מרסל סביצר. באירופה היא השיגה 0:2 על בשאקשהיר במחזור הפתיחה. המגן השמאלי אנחליניו, שכבש צמד באותו משחק, הוא השחקן הבולט העונה עם ארבעה שערים בשבעה משחקים. יוסוף פאולסן ודני אולמו שפתחו על הספסל ביום שבת יחזרו ל-11.

שחקני לייפציג חוגגים | Jan-Philipp Burmann / Contributor

איסטנבול בשאקשהיר – פריז סן ז'רמן (19:55)

פריז סן ז'רמן, סגנית אלופת אירופה, חייבת ניצחון לאחר שפתחה עם הפסד 2:1 מאכזב נגד מנצ'סטר יונייטד. זה יהיה לא פשוט ללא יוליאן ברנדט, מאורו איקרדי, ליאנסו פארדס ומרקו וראטי הפצועים. פרנסל קימפבה וקיילור נבאס שנחו במהלך הניצחון האחרון בליגה, יחזרו להרכב. בצרפת נטען כבר בשבוע שעבר שהמנהל המקצועי לאונרדו ביקש לפטר את תומאס טוכל שיודע שהפסד נוסף עלול לחרוץ את דינו.

קיליאן אמבפה אמנם רשם מספרים בלתי נתפסים של שישה שערי ליגה וארבעה בישולים בחמישה משחקים, אך בליגת האלופות אכזב. הוא לא כבש בששת משחקיו האחרונים במפעל. מחר הוא צפוי לשחק במרכז ההתקפה ולא בכנף. אמבפה דרוך לקראת המשחק: "זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מפסידים את המשחק הראשון בשלב הבתים. הלחץ בפריז תמיד קיים ואנחנו תמיד רוצים לנצח בליגת האלופות. אנחנו יודעים איך להגיב. אנחנו רוצים לנצח באיסטנבול כדי לכבד את החולצה והמועדון".

בהמשך הצרפתי התלונן: "כל משחק חשוב אבל כשאתה משחק כל יומיים או שלושה זה קשה גם לטובים ביותר. תחילת העונה הייתה קשה פיזית אבל בעיקר נפשית. לאחר גמר ליגת האלופות הייתה לנו חופשה קצרה, חלק חלו בקורונה ואז שיחקנו במדי הנבחרת. אני לא מרגיש כאילו זו עונה חדשה אלא שזה המשחק ה-60 של העונה שעברה. לנו לא היה זמן לנוח ולהטעין את הסוללות".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1013065

היכולת שלו: "יש משחקים שלא הייתי מספיק טוב בהם, אני לומד וממשיך להתקדם. אבל כמובן שעלייך לשחק עם אחרים כי אתה לא מנצח משחקים בעצמך. כשמדובר בחלוץ כמובן שעלייך להבקיע ולהיות קצת אגואיסט, אבל עלינו לעבוד יחד. אני עדיין לומד לקבל את ההחלטות הנכונות".

אלופת טורקיה, מנגד, השיגה שבע נקודות בלבד מששת מחזורי הפתיחה בליגה המקומית והיא מדורגת רק במקום ה-11. ייתכן ובשבת הגיעה נקודת המפנה כשהביסה 1:5 את אנטליאספור בביתה בזכות צמד של אדין ויסקה, הקשר הבוסני.

קרסנודאר – צ'לסי (19:55)

הבלוז של פרנק למפארד נהנו מיכולת טובה של אדוארד מנדי בין הקורות נגד מנצ'סטר יונייטד באולד טראפורד אך סיימו רק בתיקו 0:0 שהיה השני ברציפות. השוער טרם ספג בשלושת משחקיו במדי קבוצתו החדשה. צ'לסי חייבת ניצחון והמאמן פרנק למפארד צפוי לחזור למערך של ארבעה שחקני ההגנה. למפארד מתלבט לגבי הפרטנר של טיאגו סילבה, כאשר מרקוס אלונסו ייעדר בשל השעייה. כריסטיאן פוליסיק ימשיך בכנף ימין בעוד חאכים זייך על הספסל. טימו ורנר ימשיך בחוד ויחפש שער בכורה במפעל במדי צ'לסי.

אדוארד מנדי בפעולה | Darren Walsh/Chelsea FC via Getty Images

עוד בבית: סביליה שרשמה שני הפסדי ליגה רצופים עם ז'ולן לופטגי ולא כבשה כבר שלושה משחקים, תקווה לצאת מהתקופה הפחות טובה שלה כשתארח את ראן שנמצא אף היא במומנטום שלילי בליגה.

במשחקים נוספים מחר: קלאב ברוז' – לאציו (22:00), בורוסיה דורטמונד – זניט סנט פטרסבורג (22:00), פרנצווארוש – דינמו קייב (22:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי