בנזמה וקאסמירו הצילו את ריאל מדריד וסחטו 2:2 ממנשנגלדבאך

שחקני ריאל מדריד חוגגים | Lars Baron/Getty Images

שערים של הצרפתי (87) והברזילאי (93) החזירו מפיגור את הבלאנקוס, שבכל זאת הסתבכו בליגת האלופות ונותרו ללא ניצחון. צמד לתוראם. סיטי טיילה ל-0:3 על מארסיי, ליברפול גברה 0:2 על מיוטילנד. פאביניו נפצע

(גודל טקסט)

המחזור השני בשלב הבתים של ליגת האלופות יצא לדרכו הערב (שלישי) ולאחר ה-0:0 בין שחטאר דונייצק לאינטר, בבית 2 קיבלנו דרמה גדולה כאשר ריאל מדריד חזרה מפיגור כפול וסחטה תיקו דרמטי ביותר מבורוסיה מנשנגלדבאך, מה שהשאיר את מנור סולומון וחבריו במקום הראשון. במקביל, מנצ'סטר סיטי הביסה את מארסיי והשיגה ניצחון שני ברציפות, כמו ליברפול שגברה על מיוטילנד. אטאלנטה מחקה גם היא פיגור בן שני שערים בדרך לתיקו ביתי נגד אייאקס, אתלטיקו מדריד ניצחה את זלצבורג בתום משחק מלא מהפכים ופורטו גברה על אייאקס.

מנשנגלדבאך – ריאל מדריד 2:2

אם חשבנו שהניצחון בקלאסיקו יאפס את הבלאנקוס אחרי ההפסד לשחטאר במחזור הפתיחה, בפועל הקבוצה של זינדין זידאן הראתה פעם נוספת כמה היא רחוקה מריאל מדריד שראינו עד לפני שנתיים באירופה והסתבכה בגדול. אמנם בדקות הסיום הלבנים ניצלו מהפסד אך ורק בזכות הרוח, אך בתום שני מחזורים הם עם נקודה אחת בלבד, כאשר שני המשחקים הבאים שלה בליגת האלופות יהיו נגד אינטר. ריאל עומדת עם הגב אל הקיר ואם לא תיקח כמה שיותר נקודות מתוך ה-12 שנותרו בקופה, ייתכן שנראה אותה מודחת כבר בשלב הבתים, באופן סנסציוני.

מנשנגלדבאך, שסחטה נקודה מאינטר במחזור הפתיחה והגיעה אחרי ניצחון 2:3 על מיינץ בבונדסליגה, הראתה שהיא שייכת לרמות הגבוהות של אירופה והענישה את היריבה ממדריד בכל מצב מסוכן שהיה לה, אך יכולה רק להצטער על כך שלא ידעה להחזיק ביתרון המבטיח. מי שככל הנראה יתקשה לישון הלילה הוא אלאסן פלאה, שפספס הזדמנות ענקית להבקיע את השער השלישי ולסגור עניין עוד הרבה לפני הקאמבק של הבלאנקוס. הקבוצה של מרקו רוזה הייתה יכולה לסיים את המחזור בפסגת בית 2, אך נותרה מאחורי שחטאר, אותה תפגוש בשני המשחקים הבאים.

אמבולו. פספוס גדול של גלדבאך | Lars Baron/Getty Images
קאסמירו הציל נקודה עם שער דרמטי | Lars Baron/Getty Images

הרכבים

ריאל מדריד: טיבו קורטואה, לוקאס ואסקס, רפאל וראן, סרחיו ראמוס, פרלאן מנדי, קאסמירו, טוני קרוס (לוקה מודריץ', 71), פדה ואלוורדה, מרקו אסנסיו, ויניסיוס ג'וניור (אדן הזאר, 70), קארים בנזמה.

בורוסיה מנשנגלדבאך: יאן זומר, שטפן ליינר, ניקו אלבדי, מתיאס גינטר, רמי בנסבאיני, כריסטוף קראמר, פלוריאן נויהאוס, יונאס הופמן, לארס שטינדל (האנס וולף, 79), מרקוס תוראם (פטריק הרמן, 71), אלאסן פלאה (בריל אמבולו, 79).

קראמר מאוכזב. הניצחון היה בידיים של הגרמנים | Marius Becker/picture alliance via Getty Images

מהלך המשחק

רק בדקה ה-28 הגיע האיום הרציני הראשון לעבר המסגרת: קרוס היה אחראי עליו עם בעיטה טובה מרחוק, זינק זינק מצוין שמאלה והדף לקרן. חמש דקות חלפו ודווקא גלדבאך עקצה בהזדמנות הראשונה שלה – פלאה ביצע דאבל פס עם הופמן והעביר את הרוחב מצד ימין לעברו של תוראם, שסיים נהדר ברגל שמאל לחיבורים וכבש את ה-0:1.

ריאל הייתה קרובה לשוויון בדקה הראשונה של המחצית השנייה, כאשר קרן של קרוס הגיעה לאסנסיו שפגעה בקורה. המומנטום נמשך ופדה ואלוורדה מצא את ויניסיוס אחרי פריצה באגף שמאל, אך הסיומת של הברזילאי הייתה רעה. בדקה ה-58 ליינר הגביה ימין, פלאה בעט שטוח, קורטואה הדף אבל תוראם היה ראשון לריבאונד ושם את זה ברשת – 0:2 למנשנגלדבאך.

שלוש דקות אחר כך פלאה כמעט כבש את השלישי כשקיבל מסירת עומק שהשאירה אותו באחד על אחד מול קורטואה, אך השוער הבלגי הציל את ריאל ומנע שער. בדקה ה-74, הזאר המחליף קיבל כדור מבנזמה ופספס הזדמנות לצמק, כשבעט לרשת החיצונית. שלוש דקות לסיום הזמן החוקי, ואלוורדה הרים מצד שמאל, קאסמירו הציל בנגיחה רגע לפני שהכדור עבר את הקו ובנזמה שלח את זה פנימה כדי לצמק ל-2:1. בדקה ה-93 הגיע השוויון הדרמטי: מודריץ' הגביה, ראמוס הוריד את זה עם הראש וקאסמירו בעט פנימה – 2:2 בסיום.

תוראם. צמד נפלא שלו לא הספיק | Marius Becker/picture alliance via Getty Images
בנזמה. ריאל ניצלה, אך עדיין מסובכת באלופות | Marius Becker/picture alliance via Getty Images
רוזה ותוראם יחפשו ניצחון נגד שחטאר | Marius Becker/picture alliance via Getty Images

מארסיי – מנצ'סטר סיטי 3:0

הסיטיזנס התאוששו מה-1:1 המאכזב נגד ווסטהאם בליגה ושמרו על מאזן מושלם באירופה, עם ניצחון קליל בצרפת. מארסיי עדיין ללא נקודות אחרי שהפסידה גם לאולימפיאקוס במחזור הקודם. ללא גבריאל ז'סוס וסרחיו אגוארו הפצועים, קווין דה בריינה, פיל פודן וראחים סטרלינג שפתחו בחלק הקדמי עשו את העבודה.

בדקה ה-18, ולנטין רונייה ביצע טעות ענקית כשמסר ישירות לרגליו של קווין דה בריינה, שהיה לבד לגמרי בצד ימין ובישל ללא קושי לפראן טורס, שחתך במרכז וכבש מקרוב. בדקה ה-76, פודן הגביה מצד משאל, סטרלינג הוריד את זה בנגיחה וגונדואן המשיך את זה לרשת. ארבע דקות לאחר מכן, דה בריינה ומאחרז ביצעו מהלך מצוין באגף ימין, הבלגי קיבל את זה מהאלג'יראי ומסר לסטרלינג שפרץ במרכז וכבש את השלישי.

טורס העלה את סיטי ליתרון | Alex Caparros/Getty Images

ליברפול – מיוטילנד 0:2

לאחר הניצחון הצולע על אייאקס במחזור הראשון, ליברפול לא ממש הרשימה גם הערב, אך השיגה את ניצחונה השני בליגת האלופות וניצבת בפסגת בית 4. הבשורה הרעה מבחינתה הגיעה מכיוונו של פאביניו, שפתח במרכז ההגנה בלית ברורה בעקבות פציעתו של וירג'יל ואן דייק, אך נפצע בעצמו ונאלץ לפנות את כר הדשא כבר בדקה ה-40. הקבוצה הדנית, מצדה, נותרה ללא ניצחון וללא שערי זכות במפעל.

בדקה ה-55, שאקירי השחיל מסירת עומק גדולה לאלכסנדר-ארנולד, המגן העביר את הרוחב לז'וטה שהבקיע מקרוב. מוחמד סלאח הוסיף את השער השני, עם פנדל מוצלח בדקה ה-93.

דיוגו ז'וטה | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

אתלטיקו מדריד – זלצבורג 2:3

לאחר הניצחון של באיירן מינכן במוסקבה, המשחק השני בבית 1 נערך במדריד בין הקולצ'ונרוס לאלופת אוסטריה, כאשר האורחת יצאה מהמשחק עם טעם מעט מר. הקבוצה של ג'סי מארש, שכזכור עברה את מכבי תל אביב בדרך לשלב הבתים, הציגה משחק נהדר בבירת ספרד, ולמרות שספגה בדקה ה-29 ממרקוס יורנטה, המשיכה לתקוף ללא הפסקה והשלימה מהפך במשחק. זה התחיל עם שער ענק של דומיניק סובוסלאי ההונגרי בדקה ה-40, ושתי דקות מפתיחת המחצית השנייה כאשר מרגים ברישה גלש לכדור ומצא את הרשת. הקבוצה של דייגו סימאונה לא אמרה נואש, בדקה ה-52 להתקפה נהדרת כשבסיומה ז'ואאו פליקס קבע שוויון במשחק. הכוכב הפורטוגלי שמר כדור נוסף במחסנית שלו, ובדקה ה-85 עמד במקום הנכון כדי לכבוש את שער הניצחון היקר של קבוצתו.

אתלטיקו רשמה ניצחון בכורה העונה | GABRIEL BOUYS/AFP via Getty Images

אטאלנטה – אייאקס 2:2

במקביל למשחקה של ליברפול, בבית 4 נרשם קרב מסקרן מאוד באיטליה, כאשר אלופת הולנד הגיעה למשחק חוץ קשה נגד הקבוצה הלוהטת מברגאמו. אטאלנטה רשמה שני הפסדים בשני מחזורי הליגה האחרונים שלה, והערב היא נקלעה לפיגור כפול כבר במחצית הראשונה. זה התחיל עם פנדל מדויק של דושאן טאדיץ' בדקה ה-30, ולאחר מכן המשיך עם התקפה נפלאה אשר הסתיימה בשער של לסאנה טראורה. נראה שז'אן פיירו גספריני החדיר הרבה מאוד מוטיבציה בשחקנים שלו, אשר חזרו למשחק מהר מאוד. דובאן זפאטה נגל לרשת בדקה ה-54, ושש דקות לאחר מכן השלים צמד במשחק אחרי שהפציץ את השער מקרוב וקבע חלוקת נקודות במשחק.

קלאסן ואיליצ'יץ'. אייאקס שוב לא הצליחה לנצח | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images

פורטו – אולימפיאקוס 0:2

בזמן שמנצ'סטר סיטי צפויה לסיים בראשות בית 3, שלוש קבוצות אמורות להילחם על הכרטיס השני לשלב הבא והערב הפורטוגלים השיגו את הנקודות הראשונות שלהם העונה בליגת האלופות, מה שיעזור להם רבות להמשך המאבק. היוונים, שניצחו את מארסיי במחזור הקודם, לא הצליחו לשחזר את היכולת מהמשחק הקודם וכבר אחרי 11 דקות הוציאו כדור מהרשת כשפאביו ויירה ניצל טעות בהגנה היריבה ונעץ את הכדור הרשת. אולימפיאקוס עשו קולות של חזרה בהמשך המשחק, אך בדקה ה-85 סרגיו אוליביירה חתם המשחק עם נגיחה חזקה לרשת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי