גירשה את השדים: על ניצחון הבכורה של יונייטד בבית העונה

מרכוס ראשפורד חוגג | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

האדומים סוף סוף שברו את ה"קללה" באולד טראפורד, בזכות ערב ענק ומלא שיאים של ראשפורד שכבש את השלושער המהיר בתולדות ליגת האלופות ב-0:5 על לייפציג. נתון מרשים גם לגרינווד

(גודל טקסט)

איזו חגיגה גדולה הייתה אמש (רביעי) למנצ'סטר יונייטד. הקבוצה של אולה גונאר סולשיאר הביסה 0:5 את לייפציג במסגרת המחזור השני של ליגת האלופות ואמנם בפרמיירליג היא די מאכזבת עד כה, אך בצ'מפיונס ליג היא עם שש נקודות מתוך שש אפשריות אחרי שניצחה גם את פריז סן ז'רמן, כזכור, במחזור הראשון עם 1:2 מרשים.

נכון, עד הדקה ה-74 המשחק היה שקול והשדים האדומים הובילו רק 0:1 מול הגרמנים שהגיעו בעונה הקודמת עד לחצי גמר המפעל הבכיר ביבשת, אבל מה זה משנה? סוף סוף, יונייטד השיגה העונה ניצחון ביתי ראשון ושברה את 'קללת אולד טראפורד', שם הקבוצה מאוד מתקשה בחודשים האחרונים ב'תאטרון החלומות'.

מי שניצח על החגיגה הוא ה-איש של מנצ'סטר – מרכוס ראשפורד. החלוץ, שהיה חתום גם על הניצחון מול פ.ס.ז' עם שער מכריע יפהפה, נכנס כמחליף אתמול בדקה ה-63 וסיים את ההתמודדות עם שלושער ענק. זה לא היה סתם שלושער – אלא השלושער הראשון בקריירה של השחקן בן ה-22, שמתחיל להפוך לכוכב של ממש. לא שהוא לא היה עד עכשיו, אבל בתקופה האחרונה זה בא לידי ביטוי גם במנהיגות על כר הדשא וגם מחוץ למגרש.

מרקוס ראשפורד, אנתוני מרסיאל, שחקני יוניייטד | ANTHONY DEVLIN / Contributor

ראשפורד הפך לשחקן החמישי בסך הכל בהיסטוריה של ליגת האלופות שכובש שלושער אחרי שהוא נכנס כמחליף, כשאף שחקן לא עשה זאת בזמן יותר קצר ממנו – 27 דקות. מעבר לכך, זו הייתה הפעם הראשונה בקריירה שלו שהוא כובש בשני משחקים ברציפות בליגת האלופות. כבר אמרנו שהוא מתחיל להפוך לכוכב?

וקבלו עוד נתון אדיר – ראשפורד הוא בסך הכל השחקן השני אי פעם של מנצ'סטר יונייטד שכובש שלושער אחרי שהוא נכנס כמחליף. הראשון הוא לא אחר מאשר מאמנו כיום, אולה גונאר סולשיאר, שהיה סקורר מחונן בפני עצמו ועשה זאת מול נוטינגהאם פורסט בפברואר 1999 במסגרת הפרמיירליג.

ואפרופו סולשיאר. המאמן הנורבגי הפך לאיש על הקווים של השדים האדומים מאז דצמבר 2018. ברונו פרננדש ערך את הופעת הבכורה שלו רק בפברואר 2020 – ואתמול הקשר הפורטוגלי הפך לשחקן שרשם הכי הרבה בישולים תחת יונייטד של סולשיאר, כשסיפק אסיסט מספר 12 מאז הגיע, נתון בהחלט יוצא דופן בהתחשב בפרק הזמן הקצר שלו בקבוצה.

ברונו פרננדש | Ash Donelon/Manchester United via Getty Images

ויש עוד אחד שממשיך להשתבח – קוראים לו מייסון גרינווד. החלוץ בן ה-19 כבש את השער הראשון במשחק בדקה ה-21 עם סיומת נפלאה מול השער (הוא כבר הראה לא פעם שלמרות גילו הצעיר – לנצל מצבים הוא יודע) ורשם את שערו השישי במפעלים האירופיים. מדובר במספר הגבוה ביותר של שחקן אנגלי מתחת לגיל 20 אי פעם, בשוויון עם מרכוס ראשפורד, חברו הטוב לקבוצה. בהתחשב בכך שגרינווד יחגוג יום הולדת 20 רק באוקטובר 2021 – נראה שהשיא הזה היה חתום על שמו בלעדית.

"הצגנו הופעה נהדרת, זו היכולת שאנחנו שואפים להציג", אמר ראשפורד המאושר לאחר השלושער. "אנחנו צריכים לקחת את המומנטום הזה למשחקים הבאים. כיף לכבוש שלושער. כשאתה עולה מהספסל אתה מקווה להשפיע וזה לא היה יכול להיות יותר טוב מבחינתי. יש לנו עכשיו שש נקודות אחרי ששיחקנו מול שתי קבוצות חזקות מאוד, ואנחנו מקווים שנמשיך את היכולת הזו בפרמיירליג. היה חשוב להשיג סוף סוף את הניצחון הביתי הראשון העונה, כי האצטדיון הזה צריך להיות מבצר. אני מקווה שזה הראשון מתוך רבים שעוד יהיו לנו כאן העונה".

סולשיאר החמיא לכוכב המשחק: "הוא היה פנטסטי. הוא עבד קשה מאוד מהרגע שנכנס והשפיע בצורה מדהימה. אני חושב שהתוצאה קצת מחמיאה לנו. לייפציג קבוצה מצוינת ועוצמתית שעושה לחץ אדיר, אבל היינו מאוד מרוכזים. השחקנים ידעו שיהיה משחק קשה".

מייסון גרינווד חוגג | Clive Brunskill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי