0:2 לברצלונה על יובנטוס, 0:5 גדול ליונייטד על לייפציג

שחקני ברצלונה חוגגים | Valerio Pennicino/Getty Images

הקטלונים התאוששו מהקלאסיקו עם ניצחון על הגברת הזקנה (ללא רונאלדו) משערים של דמבלה ומסי. 3 שערים של מוראטה נפסלו. הצגה של השדים האדומים מול הקבוצה שהגיעה בעונה הקודמת עד חצי הגמר, שלושער לראשפורד

(גודל טקסט)

המחזור השני של ליגת האלופות ננעל הערב (רביעי) עם כמה וכמה מפגשים גדולים – כאשר במוקד ברצלונה ניצחה 0:2 את יובנטוס ללא כריסטיאנו רונאלדו. בנוסף, מנצ'סטר יונייטד פירקה 0:5 את לייפציג, דורטמונד גברה על זניט וסביליה ניצחה את ראן. כמו כן, לאציו וקלאב ברוז' נפרדו בתיקו, כמו גם פרנצווארוש ודנימו קייב.

יובנטוס – ברצלונה 2:0

כולנו ציפינו לקרב בין ליאו מסי לכריסטיאנו רונאלדו, היריבים הנצחיים, אך הפנומן הפורטוגלי נאלץ להיעדר מההתמודדות בליגת האלופות אחרי שנדבק בקורונה. אבל למרות הכל, עדיין קיבלנו קרב ענקיות בין יובנטוס לברצלונה הערב (רביעי), בו הקטלונים ניצחו 0:2 ואחרי הרבה זמן – הציגו יכולת מרשימה ואולי אולי יצאו לדרך חדשה אחרי התפטרותו אמש של הנשיא המושמץ ג'וזפ מריה ברתומאו. כעת, אחרי שני מחזורים במפעל, הבלאוגרנה מושלמים עם שש נקודות בעוד לאלופת איטליה יש שלוש.

התוצאה יכלה להיות גבוהה הרבה יותר. לא שההגנה של ברצלונה הבריקה והיא יכלה גם היום לספוג פעם או פעמיים, אך הפערים על הדשא היו ברורים, יובה הציגה משחק חלש מאוד ובארסה בוודאי לא תיארה שיהיה לה קל במשחק הזה כפי שהיה לה. צריך להגיד, הגברת הזקנה סבלה גם מחוסר מזל, ובעיקר אלברו מוראטה היה זה שסבל מחוסר מזל. החלוץ כבש שלוש פעמים במשחק, אך שלושת השערים נפסלו (בצדק יש לציין) בעקבות נבדל.

שחקני ברצלונה חוגגים | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images

אבל למרות השערים הללו, הביאנקורי היו פחות טובים משמעותית מהקטלונים, שהציגו משחק שליטה יפה שלרגעים גם הזכיר את הימים הגדולים, אך ניכר שלקבוצה יש את הבעיות שלה והיא רחוקה מלהיות מושלמת או אפילו מלהיות קבוצה שיכולה להגיע לשלבים הרחוקים במפעל. המאמן רונאלד קומאן עלה בהרכב מעניין שכלל את עוסמאן דמבלה, מיראלם פיאניץ', אנטואן גריזמן, פדרי בן ה-17 וכמובן ליאו מסי, בזמן שאנדראה פירלו היה חסר כמובן את רונאלדו וצמד הבלמים הפצועים – ג'ורג'יו קייליני ומתייס דה ליכט.

המשחק נפתח בקצב אדיר וברצלונה הגיעה לשלושה מצבים בשתי הדקות הראשונות. הגדול שבהם היה של אנטואן גריזמן, שממצב טוב ברחבה הפציץ אך נעצר רק בקורה והמשיך את הבצורת שלו במדי הקבוצה. זה היה משחק 'מרחבה לרחבה' בדקות אלו, ובדקה ה-14 בארסה עלתה ל-0:1 משער של עוסמאן דמבלה, אשר קיבל כדור מליאו מסי, בעט מחוץ לרחבה כדור שפגע בלאונרדו בונוצ'י וטס לעבר החיבורים ולרשת. הצרפתי כבש שער שני בצ'מפיונס העונה אחרי שמצא את הרשת גם ב-1:5 על פרנצווארוש.

יובנטוס אמנם כבשה פעמיים מרגליו של אלברו מוראטה, אך צמד השערים נפסלו בצדק כאמור בעקבות נבדל, ומעבר לכך – לא הצליחה לאיים יותר מדי על השער של ברצלונה, שהייתה יותר מסוכנת. בארסה פתחה מצוין את החצי השני, אך ספגה מרגליו של מוראטה בדקה ה-55. עם זאת, שוב ה-VAR התערב ופסל בפעם השלישית (!) למוראטה שער במשחק. חוסר מזל גדול לחלוץ, אך באופן קצת הזוי ומצחיק – מעבר להזדמנויות שנגמרו בכיבוש ונפסלו, הגברת הזקנה לא הצליחה לייצר מצבים. בדקה ה-85 בלמה, מריח דמיראל הורחק בכרטיס צהוב שני, ובדקה ה-90+1 ליאו מסי קבע את תוצאת המשחק בפנדל אחרי הכשלה על אנסו פאטי ברחבה.

מריח דמיראל מורחק | Valerio Pennicino/Getty Images

הרכב יובנטוס: וויצ'ך שצ'סני, חואן קוודראדו, לאונרדו בונוצ'י, מריח דמיראל (הורחק, דקה 85), דנילו, רודריגו בנטנקור (ארתור, 83), אדריאן ראביו (פדריקו ברנרדסקי, 83), פדריקו קייזה, דיאן קולוסבסקי (ווסטון מקני, 75), פאולו דיבאלה, אלברו מוראטה.

הרכב ברצלונה: נטו, סרג'י רוברטו, רונאלד אראוחו (סרחיו בוסקטס, 46), קלמנט לנגלה, ג'ורדי אלבה, פרנקי דה יונג, מיראלם פיאניץ', פדרי (מרטין בריית'וויט, 90+2), עוסמאן דמבלה (אנסו פאטי, 66), אנטואן גריזמן (ג'וניור פירפו, 89), ליאו מסי.

ליאו מסי, אדריאן ראביו | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

מהלך המשחק

ברצלונה רשמה פתיחה אדירה כאשר בשתי הדקות הראשונה הגיעה לשלושה מצבים מסוכנים. הראשון היה של ליאו מסי, שקיבל מתנה ממריח דמיראל בתוך הרחבה ובעט, אך נהדף לקרן. מיד לאחר מכן מיראלם פיאניץ' הניף את הרגל ושיגר כדור אדיר לעבר השער של יובנטוס, אך נעצר אצל וויצ'ך שצ'סני. פיאניץ' בעצמו הגיע לריבאונד והשאיר כדור נהדר לאנטואן גריזמן בתוך הרחבה, אך הצרפתי ממצב מצוין הפציץ רק את הקורה.

הקצב היה מצוין, ובדקה ה-14 ברצלונה עלתה ל-0:1. ליאו מסי מצא את עוסמאן דמבלה, שדהר קדימה ובעט מחוץ לרחבה כדור שפגע בלאונרדו בונוצ'י וטס לעבר החיבורים של וויצ'ך שצסני. בדקה ה-23 מסי הגיע למצב מצוין שבדרך כלל הוא מבקיע ממנו, כאשר קיבל מסירה יפה מגריזמן בהרכב ומתוך הרחבה בעט כדור שטוח לעבר הפינה הרחוקה – אך החמיץ את המסגרת.

עוסמאן דמבלה חוגג | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images
שחקני ברצלונה חוגגים | MARCO BERTORELLO/AFP via Getty Images

בדקה ה-35 ברצלונה הגיעה למצב ענק שהסתיים בצורה פשוט מצחיקה ועם שאלה – 'איך ההזדמנות הזו לא הסתיימה בגול?'. מסי הותיר את דמבלה מול השוער, הצרפתי הסתבך בתוך תיבת החמש ונעצר אצל שצ'סני, אך הכדור חזר אליו והוא מסר לאחור לגריזמן, שהיה במרחק 12 מטרים מהשער. הצרפתי היה חייב לבעוט בנגיעה לרשת, אך ככל הנראה ניסה למסור לפדרי שהיה בצד השני של הרחבה ויצאה לו מעין נגיעה מביכה בכדור כאילו הוא לא החליט האם למסור או לבעוט – והמצב הבטוח הזה הלך לאבדון.

בארסה פתחה מצוין את המחצית השנייה, אך יובנטוס מצאה את הרשת בהתקפה הראשונה שלה בחצי בדקה ה-55, כשאלברו מוראטה סיים מקרוב, אך השער נפסל בעקבות עמדת נבדל של החלוץ – בפעם השלישית במשחק (!). בדקה ה-75 בארסה הגיעה למצב נפלא נוסף, כשמסי שוב מצא את גריזמן שהחמיץ מתוך הרחבה וזה נראה שהוא פשוט לא מצליח למצוא את הרשת.

בדקה ה-85 מריח דמיראל, בלם יובה, הורחק בכרטיס צהוב שני אחרי עבירה לא אחראית על פיאניץ' במרכז השדה. בדקה ה-90 אנסו פאטי הוכשל בתוך רחבת יובנטוס על ידי דיאן קולוסבסקי, וליאו מסי ניגש לבעוט את הפנדל. הפרעוש דייק עם בעיטה לפינה השמאלית והכפיל את היתרון דקה בתוך תוספת הזמן.

ליאו מסי חוגג | Tullio Puglia – UEFA/UEFA via Getty Images

מנצ'סטר יונייטד – לייפציג 0:5

השדים האדומים אמנם מאכזבים עד כה בפרמיירליג, אבל הצ'מפיונס ליג זה סיפור אחר. אחרי ה-1:2 על פריז סן ז'רמן במחזור הראשון של המפעל, כעת הם גברו על הקבוצה הגרמנית שהגיע בעונה הקודמת עד לחצי הגמר, וניצבים בגאון בראש הבית עם שש נקודות. המאמן אולה גונאר סולשיאר העניק מנוחה לברונו פרננדש ומרכוס ראשפורד (אליו עוד נגיע בהמשך), שעלו מהספסל, ונתן את הקרדיט בהרכב לפול פוגבה ודוני ואן דה בייק, אחרי שהתרגלו כבר להתחיל את המשחק בישיבה. הקשר הצרפתי היה טוב, בעוד ההולנדי לא מספיק, בינתיים.

יונייטד פתחה טוב יותר את המשחק, לייפציג כמעט שלא הגיעה למצבים, ובדקה ה-21 השדים האדומים גם עלו ליתרון משער של מייסון גרינווד. החלוץ הצעיר קיבל מסירה מצוינת מפול פוגבה, נותר מול השוער ובסיומת פנטסטית הכניע אותו וכבש מאסיסט נאה של הקשר הצרפתי. היכולת של השדים האדומים לא הייתה מזהירה, ממש לא, אך הם יודעים למחצית עם 0:1 חשוב. בחצי השני הקצב ירד, אך לקראת הסיום ראשפורד עלה לשחק וגמר את המשחק עם שלושער מדהים.

בדקה ה-76 ברונו פרננדש מצא את החלוץ האנגלי האדיר בכדור עומק גדול, הותיר אותו מול השוער והוא סיים בקלילות לרשת. שתי דקות לאחר מכן, ראשפורד כבר השלים צמד בזק כשניצל איבוד כדור של מרסל סביצר, חלף על פני הבלם ושוב סיפק סיומת מצוינת ממצב של אחד על אחד. בדקה ה-86 הרביעי כבר הגיע, הפעם אנתוני מרסיאל כבש בפנדל אחרי עבירה ברחבה של סביצר, שהפך לגיבור הטראגי של המשחק. ראשפורד המשיך את החגיגה שלו והשלים שלושער בדקה ה-90+2, כשירה לרשת אחרי בישול של מרסיאל.

דני אולמו, פול פוגבה | Nick Potts/PA Images via Getty Images

מהלך המשחק

דקה 21, יונייטד עלתה ל-0:1: השדים האדומים היו טובים יותר בפתיחה ועלו ליתרון מוצדק. פול פוגבה השתחרר יפה ושלח כדור עומק מצוין למייסון גרינווד. החלוץ הצעיר נותר במצב של אחד על אחד מול השוער וכבר מזמן הראה לעולם שסיומת היא דבר פשוט עבורו, ובבעיטה אלגנטית לרשת העניק יתרון ליונייטד.

מייסון גרינווד חוגג | Clive Brunskill/Getty Images

דקה 76, יונייטד עלתה ל-0:2: איזו מתפרצת קטלנית. מרכוס ראשפורד נשלח לכדור עומק מברונו פרננדש כאשר היה מאחורי קו מחצית המגרש ועל כן לא היה נבדל, החלוץ דהר עם המהירות הנפלאה שלו, נותר במצב של אחד על אחד מול השוער, לא התקשה, סיים לרשת והבטיח ניצחון לשדים האדומים.

מרקוס ראשפורד חוגג עם שחקני יונייטד | Clive Brunskill / Staff

דקה 78, יונייטד עלתה ל-0:3: מרכוס ראשפורד לוהט. מרסל סביצר איבד כדור עליו החלוץ האנגלי השתלט, חלף על פני הבלם ששמר עליו באלגנטיות ושוב נותר במצב של אחד על אחד מול השוער, לא התבלבל והשלים צמד בזק.

מרקוס ראשפורד, אנתוני מרסיאל, שחקני יוניייטד | ANTHONY DEVLIN / Contributor

דקה 86, יונייטד עלתה ל-0:4: מרסל סביצר, הגיבור הטראגי של הערב, ביצע עבירה ברחבת לייפציג וגרם לפנדל, אותו אנתוני מרסיאל ניצל כדי לכבוש.

אנתוני מרסיאל חוגג | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

דקה 90+2, יונייטד עלתה ל-0:5: שלושער מדהים לראשפורד, שנכנס כמחליף רק בדקה ה-63. החלוץ קיבל כדור בתוך הרחבה ממרסיאל וירה אל הרשת.

מרכוס ראשפורד חוגג | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

תוצאות נוספות

דורטמונד – זניט 0:2
סביליה – ראן 0:1
קלאב ברוז' – לאציו 1:1
פרנצווארוש – דינמו קייב 2:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי