קומאן מתוסכל, גריזמן מאכזב ורק טר שטגן מככב: ברצלונה בלחץ

מארק אנדרה טר שטגן
מארק אנדרה טר שטגן | Eric Alonso/Getty Images

המאמן נראה מיואש על הקווים, הצרפתי רשם את אחת ההחמצות הגדולות בקריירה ושוב ספג ביקורות, פיקה תקף את ההנהלה שהתפטרה ורק השוער זכה לתואר "קדוש": אחרי 1:2 חלש על דינמו קייב, בקטלוניה חוששים להמשך

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

עוד בוקר מאוד לא פשוט בברצלונה. אמנם אתמול (רביעי) הצליחו רונאלד קומאן ושחקניו לשוב למסלול הניצחונות עם 1:2 ביתי על דינמו קייב ובליגת האלופות הם שמרו על מאזן מושלם, אבל היכולת שוב הייתה רחוקה מלהיות מרשימה ובקבוצה בהחלט קיים חשש ממעידה שלישית ברציפות במסגרת הליגה, לקראת המשחק בשבת נגד ריאל בטיס.

ליאו מסי אמנם כבש בהופעתו ה-150 במשחקי אופ"א את הפנדל המהיר ביותר בקריירה שלו, כבר אחרי ארבע דקות ו-53 שניות ובמאזנו כעת 121 שערים ב-146 משחקי ליגת האלופות וארבעה משחקי סופר-קאפ אירופי, אך הוא עדיין ללא שער שדה העונה – כל חמשת הכיבושים שלו העונה היו מ-11 מטר.

מי שזכה לשבחים ועוד בהופעתו הראשונה העונה היה מארק אנדרה טר שטגן, שהתאושש מניתוח שעבר בברך בחודש אוגוסט ובמשחקו הראשון בעונת 2020/21 סיפק מספר הצלות שבהחלט מנעו מהקטלונים מעידה נוספת וראשונה העונה במפעל היוקרתי. "היה חשוב לי שננצח. זה נכון שדינמו קייב הגיעה למצבים טובים וזה משהו שנצטרך לדבר עליו ולעבוד עליו", סיפר השוער הגרמני בסיום, "כבר היינו עצבניים ונלחצנו, אבל מה שחשוב זה שניצחנו ושמרנו על המקום הראשון בבית. ההצלות שלי לא חשובות, מבחינתי מה שחשוב זה שחזרתי למגרש כפי שרציתי ושניצחנו".

ב"מונדו דפורטיבו" אף בחרו להעניק את עמוד השער בעיתון לשוער, תחת הכותרת "טר שטגן הקדוש", וגם ב"אס" הוא כיכב בשער, שם הדגישו כי השוער שלאחרונה האריך את חוזהו עד 2025 חזר מפציעה ארוכה כדי להציל את ברצלונה.

מארק אנדרה טר שטגן
טר שטגן מככב על שער ה"מונדו דפורטיבו" | מסך

הבלם ג'רארד פיקה ניצל את עמדת הראיונות כדי לעקוץ את ההנהלה הנוכחית שהתפטרה: "זה שינוי הכרחי, כי המועדון הלך אחורה יותר ויותר בכל שנה. לקבוצה הזו צריך לתת זמן, אבל זה נכון שבברצלונה אין דבר כזה שנת מעבר כי אנחנו תמיד מחויבים לנצח. בקרוב יהיו בחירות, תהיה הנהלה חדשה ונראה את השינויים בחודשים הבאים".

פיקה גם נשאל על יכולת הקבוצה ועל דברי מאמן דינמו קייב, מירצ'ה לוצ'סקו שטען עוד לפני המשחק שברצלונה לא תזכה העונה בליגת האלופות: "אנחנו זקוקים לזמן כדי להתחבר ולהשתפר, אבל אני משוכנע שהשינוי יגיע. זה טבעי שיש כאלה שלא סופרים אותנו כמועמדים לזכייה אחרי השנים האחרונות, אבל אנחנו נעבוד קשה ועל פי ניסיון העבר גם התוצאות יגיעו. אנחנו רק בחודש נובמבר".

למרות דברי פיקה, בינתיים התסכול מורגש וב"ספורט" עקבו אחר קומאן על הספסל וכתב: "הוא נראה מיואש, ממש מותש על הקווים. עברו עליו דקות קשות, הוא פשוט לא הפסיק להתלונן בפני שחקניו. אם זו לא הייתה דינמו קייב ובסגל חסר, הוא לא היה מנצח".

ביקורת ספג גם אנטואן גריזמן וב"מונדו" נכתב: "ברצלונה שיחקה נגד דינמו קייב עם השוער השלישי שלה, עלתה ליתרון אחרי ארבע דקות ופשוט לא הפסיקה להחמיץ. גריזמן בכלל, הוא היה צריך לכבוש את ה-0:2 והחמיץ את המצב הכי קל בקריירה שלו. זה עושה חשק לבכות לראות ככה את גריזמן". אגב, בעיתון גם ביקרו את יכולתו של מיראלם פיאניץ', הבוסני שהגיע הקיץ מיובנטוס, בטענה שעליו להרים את רמתו.

אנטואן גריזמן
גריזמן. לא עומד בציפיות | LLUIS GENE/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי