לבנדובסקי: "לא יודע אם אפרוש בבאיירן". החלוץ יעקוף את ראול?

רוברט לבנדובסקי | Julian Finney / UEFA / Handout/Anadolu Agency via Getty Images

החלוץ: "החוזה שלי עד 2023, זה זמן רב. ברור לי שאמשיך לשחק גם לאחר מכן". וגם: המודל לחיקוי וכדור הזהב. אם יכבוש צמד נגד זלצבורג יהפוך למבקיע השלישי בטיבו במפעל. אתלטיקו, ללא סוארס, מול לוקומוטיב

(גודל טקסט)

רוברט לבנדובסקי נחשב בעיני רבים, כמעט פה אחד, לחלוץ הטוב ביותר באירופה היום. אשתקד כבש 55 שערים ב-47 משחקים וזכה עם באיירן מינכן בטרבל. אין ספק שהוא אגדה במועדון – זוהי עונתו השביעית במינכן אליה הגיע בהעברה חופשית מבורוסיה דורטמונד. הוא כבש 259 משחקים ב-301 משחקים. האם החלוץ בן ה-32 גם יסיים את הקריירה בבוואריה? לא בטוח.

"יש לי חוזה עד 2023 וזה הרבה מאוד זמן, שנתיים וחצי", אמר לבנדובסקי בראיון לסוכנות הידיעות AP. "אני אף פעם לא חושב יותר מדי קדימה. אני יודע שאני אמשיך לשחק כדורגל גם לאחר מכן. יהיה לי מספיק זמן להתעסק בזה". החלוץ לא מתכוון לעצור. העונה יש לו כבר 13 כיבושים, כולל שני שלושה שערים, והוא נראה רעב מתמיד.

על הטרבל: "הייתה לנו ריצה מדהימה, זכינו בכל התארים שיכולנו. לא הייתה ממש הפסקה בין העונה שעברה לזו הנוכחית ולא היה לנו זמן לחשוב על מה שהשגנו. בקושי הצלחנו לנוח", אמר. הוא זכה ב-15 תארים בבאיירן, שליש מהם בשנה האחרונה. הבווארים הוסיפו זכייה בסופר קאפ הגרמני, כשכבש את שער הניצחון, איך לא, וגברו על סביליה בסופר קאפ האירופי. בחודש ינואר הם ינסו להשוות את השיא של ברצלונה של פפ גווארדיולה שבשנת 2009 זכתה בשישה תארים.

אין ספק שלבנדובסקי משמש היום כמודל לחיקוי עבור חלוצים רבים. כעת הוא מגלה ממי הוא בעצמו ניסה ללמוד. הוא בחר באגדה של ארסנל, תיירי הנרי. "התנועה שלו הייתה מדהימה, עם הכדור ובלעדיו, גם הסיום שלו היה נהדר. בגלל זה כה אהבתי את המשחק שלו, איזה מיומנויות היו לו".

השנה לא יחולק הפרס היוקרתי בלון ד'אור (כדור הזהב) וזו הייתה הזדמנות יוצאת דופן מצידו אחרי העונה הגדולה שרשם, אך החלוץ לא מתוסכל: "זה לא חשוב, כי זה רק משהו בנוסף. מישהו קיבל החלטה והחיים נמשכים. אני גאה במה שהשגתי בשנה האחרונה".

הפולני יפגוש מחר (רביעי) את רד בול זלצבורג בליגת האלופות, ואם יכבוש פעמיים יחלוף על פני ראול, אגדת העבר של ריאל מדריד, ויהפוך למבקיע השלישי בטיבו בהיסטוריה של המפעל. לחלוץ הספרדי 71 שערים ב-142 משחקים בעוד לפולני ממוצע מרשים יותר של 70 שערים ב-93 משחקים. רצף הניצחונות של אלופת אירופה נעצר בשבת עם ה-1:1 נגד ורדר ברמן. אם תנצח ותאריך את רצף הניצחונות שלה במפעל ל-15 (כבר עכשיו מחזיקה בשיא) תבטיח את מקומה בשלב שמינית הגמר.

רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי | Pool / Getty images

עוד בהקשר באיירן, דויד אלאבה יפתח כמגן שמאלי אחרי זמן רב שכן לא רק אלפונסו דייויס פצוע אלא גם לוקאס הרננדז. חאבי מארטינס יפתח כבלם אם ניקלאס זולה לא יתאושש מהפציעה. לאון גורצקה יחזור למרכז השדה בזמן שקינגסלי קומאן ולירוי סאנה מתחרים על העמדה האחרונה בקישור ההתקפי.

האנזי פליק: "המטרה שלנו היא אחת ויחידה – לנצח ולהבטיח את המקום בשמינית הגמר, אך ברור לנו שזו תהיה משימה קשה. המשחק שלנו הוא בדרך כלל לשלוט בכדור, אבל כשזה לא קורה אנחנו יודעים מה לעשות. אנחנו מכונין, יש לנו כבוד אליהם. זה חיוני שכל שחקן יהיה בכושר הטוב ביותר שלו".

לאון גורצקה התייחס לתבוסה הקשה של גרמניה 6:0 לספרד – "זה נורמלי שתהיה ביקורת קשה אחרי משחק כזה. גם לי היה לא פשוט. זה לקח קצת זמן אבל הדבר הכי טוב הוא שיש לך מייד אחר כך אתגרים חדשים במועדון".

אתלטיקו מדריד – לוקומוטיב מוסקבה (22:00)

הקבוצה של דייגו סימאונה רוצה להמשיך את המומנטום מה-0:1 הנהדר על ברצלונה ביום שבת. במשחק הקודם ברוסיה הקולצ'ונרוס הצליחו להשיג רק נקודה, וניצחון מחר הכרחי כדי להתקדם אל עבר שמינית הגמר. אתלטיקו תנטוש את שיטת שלושת הבלמים. בספרד התמקדו באנחל קוראה שבישל את שער הניצחון של יאניק קראסקו – יש לו העונה כבר חמישה בישולים בליגה. מצד שני הוא לא כבש בליגת האלופות כבר חמש שנים.

קוראה עשוי להמשיך בהרכב כאשר גם דייגו קוסטה ששולב כמחליף נגד ברצלונה נלקח בחשבון. לואיס סוארס ולוקאס טוריירה צפויים להיעדר ככל הנראה משום שהם עדיין חולים בקורונה. הרוסים, מצדם, יוכלו לחלום על העפלה לשלב הבא רק אם ינצחו את אתלטיקו לראשונה. ביום שבת התאוששה לוקומוטיב מהתבוסה 5:1 לדינמו מוסקבה לפני פגרת הנבחרות כשהשיגה 0:1 על ארסנל טולה, אך בליגה המקומית היא מדורגת רק במקום השמיני בטבלה אחרי 15 מחזורים ורחוקה מאוד מהמוליכה.

שחקני אתלטיקו מדריד | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי