ברצלונה השתוותה לריאל מדריד, בספרד פרגנו: "העתיד החל בקייב"

שחקני ברצלונה חוגגים | Stanislav Vedmid/DeFodi Images via Getty Images

הקטלונים העפילו בסטייל לשמינית הגמר בפעם ה-17 ברציפות, עם גיל ממוצע של 24 שנה ו-206 ימים - ההרכב הצעיר ביותר שלהם מאז 2011. "אי אפשר לבקש יותר", פרגנו ב"ספורט". קומאן: "זו הקבוצה שאנחנו רוצים לראות"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

אם ברצלונה הייתה יכולה, היא הייתה משחקת בכל שבוע בליגת האלופות. הקבוצה של רונאלד קומאן שנמצאת במצב קשה בליגה הביסה אתמול (שלישי) 0:4 את דינמו קייב והעפילה לשלב שמינית הגמר בפעם ה-17 בתולדותיה ברציפות – כמו ריאל מדריד לקטלונים מאזן מושלם, וההחלטה של ההולנדי לתת לליאו מסי ופרנקי דה יונג לנוח בספרד – התבררה כבינגו. בהיעדרו של הקפטן, מרטין בריית'וויט שקיבל הזדמנות נדירה בהרכב הפך לשחקן הדני השני שכובש צמד בליגת האלופות, והתכבד בביצוע הפנדל (ה-50 של בארסה במפעל, יותר מכל קבוצה אחרת). בתוספת הזמן הצליח גם אנטואן גריזמן לכבוש. בקיצור, בארסה ניצחה בקלות על אף הרכב סופר-חסר.

"לברצלונה יש PLAN B", כתבו בגאווה ב"ספורט". "ההעפלה לשמינית הגמר הפכה לעניין שבשגרה. האם אפשר לבקש יותר, לשבור שיאים באירופה עם שחקנים כה צעירים מקבוצת המילואים של המועדון? בארסה של רונאלד קומאן ראויה למחיאות כאפיים על העונה שלה באירופה". ממוצע הגילאים היה 24 שנה ו-206 ימים – הצעיר ביותר מאז 2011. מתיאוס וקונרד. היא הראתה שיש לקבוצה הזו עתיד וכעת תוכל, לאור המאזן המושלם באירופה – להתמקד בליגה שם היא יותר צולעת. גם ב"אס" המזוהה עם מדריד פרגנו – "העתיד התחיל בקייב". "בארסה הצעירה נראתה הרבה יותר טוב מהמשחק בספרד, עם הרכב מלא", נכתב ב"אל מונדו", שם הבהירו בנוסף כי המחליפים אפילו עשויים להפעיל לחץ על שחקני ההרכב הראשון. "הצעירים דורשים את הצ'אנס".

אוסקר מינגוזה בן ה-21 ערך הופעת בכורה במרכז ההגנה. "אני מאוד שמח אחרי כל כך הרבה שנים של עבודה קשה וסבל לקבל פרס, זה היה חלום לערוך בכורה ועוד בליגת האלופות במדי הקבוצה הטובה בעולם. כל השבוע תהיתי אם אשחק או לא. כשקיבלתי את ההודעה שאשחק הייתי מבסוט, נזכרתי באלה שתמכו בי לאורך כל הדרך, אני מקווה שזו התחלה של משהו גדול. גם קונרד דה לה פאונטה החלוץ זכה לשחק.

סרג'יניו דסט כבש את שער הראשון במועדון: "אני שמח, שיחקנו נפלא, זה חלום לכבוש שער ראשון כאן. ניסיתי לשמור קודם כל על המקיום שלי בהגנה. אני רוצה להמשיך לשחק בקבוצה הגדולה הזו כמה שיותר, אני שמח שהייתי אחראי לשער הראשון, הייתי צריך לעשות את זה". ההולנדי הפך לשחקן ההגנה הצעיר בהיסטוריה של בארסה שעושה זאת. "הוא משחק עם ביטחון עצמי מרשים אפילו על גבול החוצפה", נכתב בספרד על המגן המוכשר.

קרלס אלנייה הכריז: "אני שמח להרגיש שוב ככדורגלן". עוד אמר: "המגרש היה לא אידיאלי, פגשנו קבוצה טובה אך היינו יעילים. המשחק הזה חשוב לכולם. עליי לעבוד קשה, זו הדרך היחידה, עליי להוכיח שמגיע לי לשחק. בברצלונה יש את השחקנים הטובים בעולם. אני בטוח שתוך שניים-שלושה ניצחונות ליגה הכלי יסתדר".

רונאלד קומאן: "חיוני לתת מנוחה לחלק מהשחקנים וגם אלה שעובדים קשה באימונים ולא משחקים הרבה ראויים להזדמנות. אנטואן גריזמן היה על הספסל רק בשל בעיה פיזית קטנה שרצינו שלא תחמיר. ראיתי אותו עובד מההתחלה, הוא מאושר כאן, תמיד נותן את המיטב עבור הקבוצה והמועדון, חבל שהוא לא מבקיע עוד שערים. הדרך היחידה היא להמשיך לעבוד קשה והוא מנסה".

שער עיתון "ספורט" | צילום מסך: "ספורט"

"זו ברצלונה שאנחנו רוצים לראות. אהבתי את ההופעה הקולקטיבית, השחקנים דחפו קדימה, שלטו במשחק והם יכולים להיות גאים בהופעה שלהם. ראינו קבוצה רעבה, כבשנו ארבעה שערים ואני מאוד שמח". ביום ראשון תארח ברצלונה את אוסאסונה בקאמפ נואו ותקווה לשפר עמדות גם בליגה שכן כרגע היא מדורגת במקום ה-13 בלבד עם 11 נקודות משמונה משחקים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי