קלופ שוב התלונן, ליברפול תנסה להעפיל. אגוארו ייעדר בסיטי

יורגן קלופ | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

המחזור החמישי של שלב הבתים של ליגת האלופות ייצא לדרך בשלישי. אלופת אנגליה תתמודד מול אייאקס, מילנר הצטרף לרשימת הנעדרים. הסיטיזנס ינסו הבטיח את ראשות הבית מול פורטו, פפ: "הפרמיירליג בעדיפות ראשונה"

(גודל טקסט)

משחקי המחזור החמישי של שלב הבתים של ליגת האלופות ייצאו לדרך מחר (שלישי), ואנו צפויים לקבל מספר קבוצות חדשות שיבטיחו את מקומן בשמינית הגמר ותמונת העולות בשלב הנוקאאוט תתחיל להתבהר. מלבד המפגש בין ריאל מדריד לשחטאר דונייצק של מנור וסלומון והקרב בין באיירן מינכן לאתלטיקו מדריד, ליברפול תנסה להבטיח את מקומה בשלב הבא מול אייאקס ומנצ'סטר סיטי, שכבר העפילה ל-16 האחרונות, תתמודד מול פורטו. כמו כן, אטאלנטה תפגוש את מיטיולן ומארסיי תתמודד מול אולימפיאקוס.

בית 4 – ליברפול תעפיל לשמינית?

ליברפול תארח ב-22:00 את אייאקס באנפילד ואסור לה בטעות למעוד ולהפסיד, מכיוון שהיא עלולה לרדת עד למקום השלישי בבית אם תיכנע לאלופת הולנד ובמקביל אטאלנטה תגבור על מיטיולן במשחק המקביל שייערך בברגאמו, בו האיטלקים פייבוריטים ברורים. כרגע ליברפול ניצבת בפסגת הבית עם תשע נקודות, אייאקס שנייה עם שבע, אטאלנטה שלישית עם שבע אף היא ומיטיולן אחרונה עם 0 נקודות.

ניצחון יבטיח לחבורה של יורגן קלופ סופית מקום בשמינית הגמר. גם אם ליברפול תפסיד היום ותנשור מהמקום הראשון, סביר להניח שתעלה בכל זאת לשלב הבא מכיוון שבמחזור האחרון תפגוש את מיטיולן החלשה ובמקביל אטאלנטה ואייאקס יתמודדו ראש הראש על ההעפלה לשמינית הגמר.

מוחמד סלאח | Neil Hall – Pool/Getty Images

מי שהצטרף לרשימת הפצועים הארוכה בליברפול הוא ג'יימס מילנר, שיחמיץ את המשחק מחר. קלופ לא אמר האם ג'ורדן הנדרסון ייכלל בסגל אך ציין ש"הוא בסדר", בעוד לגבי טיאגו אלקנטרה הוא ציין שייקחו עוד כמה שבועות עד שיהיה כשיר. המאמן הגרמני גם דיבר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק שוב על הלו"ז הצפוף שכולל משחק בערך כל שלושה ימים: "התאוששות בין משחק למשחק זה לא רק שינה וטיפולים, זה באמת לתת לעצמך קצת חופש לחשוב על הדברים. הבעיה הגדולה היא שאין לנו מספיק זמן לזה לפעמים".

"אנחנו מתמודדים עם המצב. הצוות הרפואי כל כך חשוב בתקופה הזו והם יודעים את זה. זו תקופה עמוסה בצורה יוצאת דופן. אנחנו צריכים להתמודד עם זה. תמיד אמרתי – כל עוד נוכל להתייצב עם 11 שחקנים נילחם עם כל מה שיש לנו", המשיך קלופ והתייחס גם לפציעתו של וירג'יל ואן דייק: "בהתחשב בנסיבות, הוא עובר את זה עד עכשיו בצורה מוצלחת. הברך שלו לא נראית טוב, אבל כן נראית טוב לברך שעברה ניתוח".

וירג'יל ואן דייק | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images

בית 3 – סיטי יכולה להבטיח את המקום הראשון, פורטו תנסה להעפיל

מנצ'סטר סיטי תתארח ב-22:00 בפורטוגל מול פורטו אחרי שהבטיחה את מקומה בשמינית הגמר במחזור הקודם של הצ'מפיונס, כאשר גברה על אולימפיאקוס. גם פורטו נמצאת חזק בתמונת ההעפלה, והיא צריכה בסך הכל נקודה אחת בשני המשחקים הנותרים כדי להעפיל. הסיטיזנס, מנגד, מעוניינים להבטיח את המקום הראשון בכדי לקבל על הנייר הגרלה נוחה יותר בשלב הבא, וגם הם זקוקים לנקודה בשביל זה. אפשר להגיד שתיקו ישרת את שני הצדדים היטב.

במשחק המקביל של הבית, מארסיי תארח את אולימפיאקוס. הצרפתים איבדו כל סיכוי להעפיל עם קמפיין נורא עד כה, בו רשמו ארבעה הפסדים בארבעה המשחקים ולא הצליחו לכבוש אפילו שער אחד. מחר הם ינסו לשמור על הסיכוי לסיים במקום השלישי ולנשור אל הליגה האירופית. היוונים, מנגד, עם סיכוי קלוש להעפיל לשמינית וכדי שזה יקרה יצטרכו לנצח מחר, לקוות שפורטו תפסיד לסיטי ולנצח במחזור האחרון את פורטו בהפרש של שלושה שערים ומעלה.

פפ גווארדיולה, מאמן סיטי, יחסר את מחר את סרחיו אגוארו שלא התאמן, הבטיח שיעלה עם הרכב חזק למרות ההעפלה ואמר לקראת המשחק: "אנחנו מגיעים כדי להשיג את המקום הראשון בבית. את ההעפלה, שזה הדבר החשוב, כבר השגנו. הפרמיירליג היא הראשונה בעדיפות הכללית, אבל יש מולנו יריבה קשה ואנחנו צריכים את השחקנים הכי טובים שלנו. יש לנו עוד משימה להשלים".

פפ גווארדיולה | MICHAEL REGAN/POOL/AFP via Getty Images

חוסר היציבות של קבוצתו העונה בליגה האנגלית: "כדי להיות בטופ העונה אנחנו צריכים לעשות ריצה של ניצחונות, אבל כל הקבוצות מתקשות. זה לא פשוט, לא משנה מול מי אתה מתמודד. אנחנו צריכים בחמישה-שישה-שבעה משחקים הקרובים להשיג הרבה ניצחונות. מחר אנחנו משחקים במפעל אחר שעד עכשיו היינו מצוינים בו, אבל אחריו נתמקד בפולהאם ובמנצ'סטר יונייטד. אני מרגיש שהשחקנים מפוקסים. גןפכשלא ניצחנו מול טוטנהאם וליברפול שיחקנו טוב. אנחנו לא מוותרים".

סרחיו אגוארו | Tom Flathers/Manchester City FC via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי