Sport1 Banner

בצרפת חוששים מקבאני. מה עובר על אמבפה?

קיליאן אמבפה | Mehdi Taamallah/NurPhoto via Getty Images

פ.ס.ז' תתארח באולד טראפורד כשהיא בסכנת הדחה, ב"לאקיפ" התייחסו לחלוץ שצפוי לפתוח בהרכב נגד האקסית. טוכל על הצרפתי שלא כבש שבעה משחקים במפעל: "זו הסיבה שאנחנו במצב הזה, אין לי הסבר". תיקו יספיק ליונייטד

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בליגת האלופות יימשך הערב (רביעי) כשהבית שתופס את מרבית תשומת הלב הוא בית 8. פריז סן ז'רמן, לה שש נקודות בלבד, תתארח באולד טראפורד אצל מנצ'סטר יונייטד (ב-22:00) שגברה עלה במחזור הפתיחה. במשחק המוקדם, ב-19:55, לייפציג, גם לה שש נקדוות (אך נחיתות מול פ.ס.ז' בשל המפגשים הישירים), תתארח בטורקיה אצל בשאקשהיר.

"האיום האדום", נכתב בשער "לאקיפ" הצרפתי לקראת המשחק, כאשר סגנית אלופת אירופה פוגשת את אדינסון קבאני, האקס שרשם הוצאה יוצאת מן הכלל עם צמד ובישול במהלך הניצחון 2:3 של יונייטד על סאות'המפטון. הצרפתים מקווים לשמור על גורלם בידם, כאשר מרקיניוס לא כשיר במאת האחוזים אך אמור לשחק. ניימאר בספק, מאורו איקרדי פצוע.

קיליאו אמבפה יפתח בחוד ההתקפה כמובן. השער הבא יהיה השער המאה שלו במועדון, והמשחק הערב יכול להיות תזמון מצוין. אלוף העולם לא כבש כבר כמעט שנה במפעל – סובל מבצורת בת שבעה משחקים בסך הכל, מאז ה-0:5 על גלאטסראיי ב-11 בדצמבר, כשבאותו משחק רשם כבר שלושה בישולים.

שער ה"לאקיפ" | צילום מסך: "לאקיפ"

תומאס טוכל אמר לקראת המשחק: "שמעתי על הנתון הזה של אמבפה לפני כחצי שעה. זה הזמן שלו לקבוע את הבצורת. זו כנראה אחת הסיבות לכך שיש לנו רק שש נקודות. אני בטח לא יכול להסביר את זה משום שיש לו את האיכות, האישיות והחוויה להיות שחקן מכריע. המשחק הזה הוא כמו גמר".

בכלי התקשורת עסקו גם כן במשבר של הצרפתי. "מה קורה לאמבפה", הייתה הכותרת. בכתבה הציגו השוואה לניימא, שמאז הצטרפותו של הברזילאי, אמבפה רשם 41 משחקים יותר ממנו. מאז הופעת הבכורה שלו במונאקו לפני חמש שנים, הוא רשם 234 משחקים עבור הנבחרת והקבוצה. נכתב כי אמבפה סובל מתשישות ועייפות. אמבפה עצמו אמר לא מזמן: "אני מרגיש שאני במשחק ה-60 שלי העונה, כאילו אין הפסקה מהעונה שעברה".

הצרפתי שיחק העונה רק שלושה משחקים מלאים בליגה, כשטוכל נוהג לשמור עליו. "אם המטרה של פ.ס.ז' לטווח הרחוק היא לשמור על כוכבי העל, הרי שהמטרה לטווח הקצר היא להחזיר את אמבפה למלוא יכולתו. השאלה האם נראה אותו במיטבו בחודשים הקרובים".

תומאס טוכל, ניימאר, קיליאן אמבפה | Xavier Laine/Getty Images

האנגלים גברו 1:4 על בשאקשהיר במחזור הקודם והם זקוקים לנקודה בלבד. אולה גונאר סולשיאר לא אמר זאת מפורשות אך נראה שקבאני ייפתח: "הוא מוכן לשחק וכמובן שזה מיוחד עבורו לפגוש את קבוצתו הקודמת. זה גם ישפיע עליו נפשית, לפגוש את המועדון שהוא מלך השערים שלו. אבל אני בטוח שזה ייתן לו עודף אנרגיה. הוא כל כך מקצוען". דויד דה חאה שנפצע והוחלף ביום ראשון, התאמן כרגיל וצפוי לפתוח בין הקורות. אנתוני מרסיאל חוזר לסגל.

על המשחק: "אנחנו רוצים להעפיל כמה שיותר מהר ולסיים בפסגת הבית. ברור שנגיע בכוונה לשחק התקפי, גם נגד קבוצת צמרת כזו, מבלי לוותר על ההגנה". נזכיר כי בשמינית הגמר בעונת 2018/19, האנגלים נכנעו 2:0 באולד טראפורד אך חוללו הפתעה גדולה בצרפת עם ניצחון 1:3.

דוני ואן דה בייק: "אנחנו משחקים נגד אחת הקבוצות הגדולות באירופה, אבל עלינו לעבור את המשימה הקשה הזו כי אנחנו רוצים להגיע רחוק במפעל. נעשה כל מה שביכולתנו כדי לנצח".

סולשיאר. במצב רוח טוב | Matthew Peters/Manchester United via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי