מנצ'סטר יונייטד הפסידה 3:2 בלייפציג ותשחק בליגה האירופית

מרקוס ראשפורד | ANNEGRET HILSE/POOL/AFP via Getty Images

לא ייאמן: אנחליניו כבש (2), בישל להיידרה (13) וראה את קלייברט (69) מצטרף לחגיגה בדרך לשמינית, השדים חזרו עם פנדל של פרננדס (80) ושער של פוגבה (82), אך סיימו את דרכם מוקדם מהצפוי. גם פ.ס.ז' עלתה

(גודל טקסט)

עוד לפני שהערב יצא לדרך כתבנו שיותר דרמטי מזה לא יכול להיות, אבל בית מספר 8 בליגת האלופות לא רק עמד בציפיות, אלא עלה עליהן בכל דרך אפשרית: אחרי 90 דקות פשוט מטורפות בגרמניה, לייפציג ניצחה 2:3 את מנצ'סטר יונייטד ועלתה על חשבונה לשמינית הגמר יחד עם פריז סן ז'רמן! אם תרצו, אז השדים האדומים בפברואר הקרוב ישחקו רק בשלב 32 האחרונות של הליגה האירופית.

ערב המחזור האחרון, יונייטד הייתה בפסגה עם 9 נקודות, פ.ס.ז' ניצבה מיד אחריה במקום השני גם היא עם 9 נקודות וליפציג במקום השלישי – וכמובן שגם היא עם 9 נקודות. לכן, לייפציג הייתה חייבת לנצח כדי להעפיל לשמינית הגמר או לסיים בתיקו ולקוות להפסד של פריז סן ז'רמן לבשאקשהיר, אלא שהיא כלל לא חיכתה לגלות מה יקרה בפריז, שם המשחק פוצץ בעקבות הערה גזענית מצד השופט הרביעי, התפוצצה על מנצ'סטר יונייטד ועלתה על חשבונה לשמינית הגמר עם 2:3 מרשים, משחק בו כבר הוליכה 0:3 מהדהד.

נאגלסמן חוגג ניצחון אדיר | Jan Woitas/picture alliance via Getty Image
אולה גונאר סולשיאר | GettyImages

לייפציג – מנצ'סטר יונייטד 2:3

השדים האדומים הצליחו בשבת להפוך פיגור מול ווסטהאם לניצחון 1:3 וזו הייתה הפעם החמישית העונה שהם שניצחו מחוץ לאולד טראפורד אחרי שנקלעו לפיגור. אבל הערב בגרמניה הם פשוט התפרקו מול המדורגת שלישית בבונדסליגה ועל אף שעם נקודה היו מבטיחים עלייה, הם כבר פיגרו 3:0, הצליחו רק לצמק ל-3:2 וסיימו את דרכם בליגת האלופות מוקדם מהצפוי – וישחקו כעת בליגה האירופית בשלב 32 האחרונות.

בסך הכל ניצחה מנצ'סטר יונייטד חמישה מששת המשחקים האחרונים שלה עד המפגש הערב, אולם ההפסד היחיד היה דווקא לפריז סן ז'רמן, 3:1 ביתי שגרם לכך שכל שלוש הקבוצות בשוויון נקודות – וכאמור החזיר את לייפציג לחיים ואפשר לה להעיף מהמפעל את החבורה של אולה גונאר סולשיאר כשמעל כולם ניצב המגן השמאלי אנחליניו, מלך שערי לייפציג שהיום כבש כבר בדקה השנייה, בישל לאמאדו היידרה בדקה ה-13 וגם מסר את הכדור שהסתיים בטעות של מגווייר ובשער של ג'סטין קלייברט בדקה ה-69 בדרך ל-0:3 אדיר.

ברונו פרננדס, מי אם לא הוא, החזיר את מנצ'סטר יונייטד למשחק בדקה ה-80 בפנדל מדויק ופול פוגבה הצליח לצמק כעבור שתי דקות בלבד, אבל הניסיונות להשיג את שער השוויון שיעלה אותם לשמינית כשלו ובסופו של דבר לייפציג עולה יחד עם פ.ס.ז' לשמינית הגמר.

מגוייר מתקשה לעכל | Stuart Franklin/Getty Images

מהלך משחק

מדהים מה שקורה בלייפציג: שתי דקות אחרי שהפורטוגלי צימק, כדור קרן הסתיים בנגיחה של פול פוגבה המחליף לרשת של גולאצ'י והתוצאה היא 3:2 בדקה ה-82. ה-VAR בדק נגיעת יד אפשרית, אך אישר את המשחק. יונייטד הייתה חייבת להשוות כדי לא לעוף מהמפעל וכעת תשחק בליגה האירופית.

פוגבה עולה גבוה ומצמק ל-3:2 | Stuart Franklin/Getty Images

האם השדים האדומים יכולים לחזור למרות הכל? בדקה ה-80 ברונו פרננדס צימק ל-3:1 בבעיטת פנדל, אחרי שקונאטה הכשיל את מייסון גרינווד.

פרננדס מצמק | GettyImages

בדקה ה-69, אפשר לומר שהמשחק הוכרע: ג'סטין קלייברט המחליף ניצל טעות קשה מאוד של מגווייראחרי כדור רוחב של אנחליניו, וההולנדי מקרוב פשוט דחק את הכדור לרשת של דה חאה וקבע 0:3 מהדהד לגרמנים, בדרך לשמינית הגמר.

קלייברט חוגג 0:3 מהדהד | ODD ANDERSEN/POOL/AFP via Getty Images

ההזדמנות הגדולה ביותר של מנצ'סטר יונייטד הגיעה בדקה ה-68, אז ברונו פרננדס בעט כדור חופשי מכ-18 מטר. הכדור כבר הכניע את גולאצ'י, אולם פגש את המשקוף ויצא החוצה.

אולה גונאר סולשיאר העלה למחצית השנייה את דוני ואן דה בייק במקומו של המגן אלכס טלס ובכך עבר לשער עם ארבעה בהגנה, כשלוק שואו עבר שמאלה. השדים האדומים בהחלט נראים טוב יותר, אבל לא באמת מצליחים לסכן את השער הגרמני בדקות הפתיחה של החצי השני.

מרקוס ראשפורד | ANNEGRET HILSE/POOL/AFP via Getty Images

לייפציג כבר חגגה יתרון 0:3 בדקה ה-31, אלא שלמזלה הגדול הבלם איברהימה קונאטה נתפס בנבדל ושופטי המסך פסלו את השער.

דקות כמעט לא הגיוניות מצד לייפציג, מנצ'סטר יונייטד מבחינתה בנס לא ספגה את השלישי כבר אחרי 17 דקות. אנחליניו שוב פרץ משמאל, העביר למרכז הרחבה ואמיל פורסברג ניצב כמעט לבדו מול דה חאה, אבל בעט סנטימטרים ליד קורת השער.

לא ייאמן, אבל לייפציג ביתרון 0:2 כבר אחרי 13 דקות! אנחליניו לא הסתפק בשער המוקדם שכבש, ניצל את העובדה שנותר ללא כיסוי ומסר לאמאדו היידרה שגם הוא לא נשמר ומקרוב הכפיל את היתרון.

היידרה. 0:2 בדקה ה-13! | Stuart Franklin/Getty Images

מנצ'סטר יונייטד מנסה לצאת מההלם ובדקה התשיעית היא הגיעה להזדמנות ממשית ראשונה, אבל מייסון גרינווד לא הצליח להפתיע את גולאצ'י שקלט את הכדור לפינה הרחוקה.

הגרמנים עם פתיחת משחק פשוט מושלמת. המגן השמאלי אנחליניו, שמושאל ממנצ'סטר סיטי ואמור בקרוב מאוד להירכש רשמית על ידי הגרמנים, יכול להיות זה שישאיר את השדים האדומים מחוץ לליגת האלופות כשבדקה השנייה הוא קיבל כדור נפלא ממרסל סביצר ובנגיעה שלח כדור חד ומדויק שהכניע את דה חאה. 0:1 ללייפציג!

אנחליניו מכניע את דה חאה | Stuart Franklin/Getty Images

הרכבים

לייפציג: פטר גולאצ'י, אנחליניו, ווילי אורבן, איברהימה קונאטה, נורדי מוקיילה, קווין קאמפל, אמאדו היידרה, מרסל סביצר, אמיל פורסברג (יוסוף פולסן, 56), דני אולמו (ג'סטין קלייברט, 56), כריסטופר אנקונקו.

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, אלכס טלס (דוני ואן דה בייק, 46), לוק שואו (ברנדון וויליאמס, 61), הארי מגווייר, ויקטור לינדלוף, ארון ואן ביסאקה, נמניה מאטיץ' (פול פוגבה, 61), סקוט מקטומיניי, ברונו פרננדס, מייסון גרינווד, מרקוס ראשפורד,

פריז סן ז'רמן – בשאקשהיר: המשחק פוצץ

במשחק הנוסף בבית, אלופת צרפת וסגנית אלופת אירופה הייתה פשוט צריכה לא להפסיד כדי להעפיל לשמינית הגמר, אבל המשחק פוצץ כבר בדקה ה-14 ומבלי שהוכרע כבר עתה ברור שפ.ס.ז' בשמינית הגמר, השאלה רק אם מהמקום הראשון או השני.

הכל נובע מאירוע חסר תקדים שהתרחש אחרי 14 דקות, אז הטורקים ירדו מכר הדשא ולאחר מכן גם שחקני סגנית אלופת אירופה והמשחק הופסק ולא חודש. לטענת הטורקים וכפי שכעבור חצי שעה גם ניתן היה לשמוע בהקלטת של אופ"א שמתעדות את כל השיחות בין השופטים, השופט הרביעי, הרומני סבסטיאן קולצ'סקו, סימן לשופט הראשי שעליו להרחיק את עוזר מאמן בשאקשהיר, שכנראה יצא מהאיזור הטכני, אלא שכדי לסמן לו את מי עליו להרחיק הוא אמר לו "את השחור, תברר מי זה השחור".

הסערה במשחק בין פ.ס.ז' לבשאקשהיר | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

מדובר בפייר וובו הקמרוני, שכפי שגם ניתן לראות במצלמות ולשמוע בשידור, באופן מיידי התרעם לא על הרחקתו, אלא על האמירה הקשה ושאל מדוע הוא קורא לו כך. לאחר מספר דקות המשחק הופסק ובשאקשהיר גם מיהרה לצייץ בזמן אמת "לא לגזענות". דמבה בה, החלוץ הוותיק של בשאקשהיר, ניגש גם הוא לשופט ואמר לו כך: "בחיים לא היית קורא למישהו 'הבן אדם הלבן', אז למה לקרוא לו שחור?".

בשאקשהיר נגד פריז סן ז'רמן | Baptiste Fernandez/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי