הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות: מהם הסיכויים של הגדולות

ג'ורג'יו מרקטי | Harold Cunningham - UEFA/UEFA via Getty Images

האנגליות כועסות, ריאל מדריד הרוויחה: לקראת ה-14 בדצמבר, בממלכה באו בטענות על השיטה של אופ"א בשל העובדה שקבוצות הפרמיירליג יכולות לקבל שבע יריבות שונות, בעוד לבלאנקוס יש כמות מצומצמת. כל הסיכויים בפנים

(גודל טקסט)

לאחר לא מעט סימני שאלה על העולות לשלב הבא, שלב הבתים של ליגת האלופות הסתיים אמש (רביעי) ובאירופה כבר מתכוננים להגרלת שמינית הגמר, שתיערך ביום שני הקרוב (14.12) בשווייץ.

מבחינת שיטת ההגרלה, נראה שיש מספר קבוצות אשר "הרוויחו" לעומת קבוצות אחרות. ב"דיילי מייל" האנגלי ציינו את העובדה שלשלוש קבוצות הפרמיירליג שהעפילו לשמינית מהמקום הראשון בבית – ליברפול, מנצ'סטר סיטי וצ'לסי – קיימות יותר יריבות בשלב הבא מאשר נציגות ממדינות אחרות.

כזכור, לפי השיטה של אופ"א לקראת ההגרלה הקרובה, 16 הקבוצות אשר צלחו את שלב הבתים חולקו לשתי קבוצות – כאלו שסיימו במקום הראשון וכאלו שסיימו במקום השני בבית שלהן. קבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיפגש בשמינית הגמר, כמו גם קבוצות שהיו ביחד באותו הבית.

טבלת הסיכויים המלאה

מבחינה מספרית, לליברפול למשל יש 18.38% לקבל את בורוסיה מנשנגלדבאך בשלב הבא. בנוסף, אלופת אנגליה יכולה לפגוש גם לייפציג (15.99%), אתלטיקו מדריד (14.23%), ברצלונה (14.04%) ולאציו (13.43%). גם סביליה ופורטו נמצאות בין האופציות של יורגן קלופ.

זהות היריבות האפשריות והסיכויים דומות גם אצל הבלוז והסיטיזנס, וכאן בדיוק מתחיל הדיון הגדול בממלכה. ריאל מדריד עלתה לשמינית הגמר מהמקום הראשון אחרי משחק מותח נגד גלדבאך, ובשלב הבא לזינדין זידאן קיימות רק ארבע יריבות אפשריות – לייפציג (30.47%), לאציו (25.36%), אטאלנטה (23.70%) ופורטו (20.47%).

למעשה, הבלאנקוס "נהנים" מהעובדה ששאר הנציגות הספרדיות סיימו במקום השני בבית שלהן ולכן מספר היריבות שלהם צומצם באופן משמעותי. מבחינת ברצלונה, הצרות יותר גדולות. אם לא מספיק שהקבוצה לא נראית טוב בשבועות האחרונים, בשלב הבא היא עשויה לפגוש את באיירן מינכן, אותה קבוצה שדרסה אותה בעונה שעברה עם 8:2 בלתי נשכח.

קלופ עצבני. לליברפול יש שבע יריבות אפשריות | Laurence Griffiths/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי