פיקה עשוי לפתוח, אלבה: "פ.ס.ז' פייבוריטית? נראה על המגרש"

ליאו מסי וג'ורדי אלבה | Alex Caparros/Getty Images

הבלם חזר לסגל ברצלונה לקראת שמינית גמר ליגת האלופות, המגן נשאל אם לצרפתים יש יתרון: "לאנשים יש דעה ואנחנו מכבדים אותה". המאמן רונאלד קומאן: "זה לא מפגש בין אמבפה למסי, יהיו משחקים מרתקים"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

רצף הניצחונות האחרון של ברצלונה נעצר ברביעי שעבר במשחק הגביע שהסתיים ב-2:0 לסביליה, אבל בשבת הקטלונים התפוצצו עם 1:5 על אלאבס וצימקו את הפער בפסגה ה"לה ליגה" לשמונה נקודות, אלא שלאתלטיקו מדריד שבפסגה משחק חסר. כך, באמצע חודש פברואר, ברצלונה מוצאת את עצמה בסיטואציה לא פשוטה: עם רגל מחוץ לגביע ובמרחק גדול מהמקום הראשון בקרב האליפות.

מחר (שלישי, 21:45) היא תתייצב לאחד המבחנים הכי גדולים וחשובים שלה העונה, כשתארח את פריז סן ז'רמן למשחק ראשון מבין שניים בשמינית גמר ליגת האלופות, כמעט ארבע שנים אחרי ה-1:6 המטורף של ברצלונה על אלופת צרפת, ששמטה אז 4:0 מהמשחק הראשון בעיר האורות.

בכלל, פ.ס.ז' התייצבה חמש פעמים בקאמפ נואו ולא ניצחה מעולם. ב-1995 וב-2013 הצדדים נפרדו ב-1:1, אבל בשלושת המפגשים האחרונים ניצחה ברצלונה 1:3 ב-2014, 0:2 ב-2015 וכאמור 1:6 יוצא דופן ב-2017. להוציא את 1995, ברצלונה גם בסופו של דבר יצאה עם ידה על העליונה בכל סיכומי המפגשים.

המאמן רונאלד קומאן אישר שג'רארד פיקה יחזור לסגל אחרי כמעט שלושה חודשי היעדרות ואף עשוי לפתוח, גם לאור ההיעדרות של רונלד אראוחו הפצוע: "אנחנו נרגשים מחזרת ליגת האלופות ובוודאי ממשחק נגד קבוצה חזקה כמו פריז סן ז'רמן. אלו יהיו מפגשים מרתקים. פיקה מתאמן איתנו ארבעה או חמישה ימים והוא כשיר לגמרי, אבל הוא נעדר להרבה זמן ואצטרך לקבל החלטה לגביו".

ג'רארד פיקה | RAFAEL MARCHANTE/POOL/AFP via Getty Images

בנוסף לאראוחו, גם פיליפה קוטיניו, סרג'י רוברטו ואנסו פאטי ייעדרו ועל כך אמר המאמן: "לכל קבוצה בעולם זה מאוד חשוב שכל השחקנהים שיש לה ייעמדו לרשותה, אבל לוח הזמנים העמוס מעניש את השחקנים וזה המצב".

קומאן גם התבקש להתייחס לסיטואציה של מסי והאפשרות שיעבור לפריז סן ז'רמן בעונה הבאה: "אין לי שום כוונה לדבר על מסי. יש לפנינו משחק חשוב ואני נערך אליו. זה גם לא יהיה מפגש שיעסוק בקרב בין מסי לאמבפה – כמובן שקיליאן יכול לעשות דברים מדהימים ולסבך אותנו, אבל מדובר במפגשים נפלאים שצפויים בין שתי קבוצות טובות. זה קריטי שנשמור על שער נקי".

עוד לפני קומאן, גם ג'ורדי אלבה התייצב למסיבת העיתונאים ונשאל אם סגנית אלופת אירופה היא המועמדת להעפיל: "אנחנו במצב רוח טוב וזה משחק שאין בו פייבוריטית. אנשים יכולים להגיד את דעתם וצריך לכבד אותם, אבל רק על המגרש אנחנו נראה אם פריז סן ז'רמן פייבוריטית או לא".

המגן גם נשאל על עתידו של מסי: "למרות שברור לי מה מסי יעשה, לא אדבר על כך. מסי מחויב לברצלונה והוא יחליט בסוף העונה. המילה האחרונה תהיה שלו ואין לי ספק שההחלטה תהיה מחושבת היטב. איתו על המגרש אני שחקן הרבה יותר טוב וזה יהיה מצחיק לחשוב שאנחנו טובים יותר בלעדיו. כל החלטה שהוא לא יקבל, צריך לכבד אותו על מה שהוא עשה כאן במשך כל כך הרבה שנים. המספרים שלו מדברים בעד עצמם".

ליאו מסי, ג'ורדי אלבה | Berengui/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי