פיקה וגריזמן התעמתו בקללות, בארסה חטפה "מקלחת של מציאות"

ג'רארד פיקה, אנטואן גריזמן | Alex Caparros - UEFA/UEFA via Getty Images

הבלם התחנן לעזרה ("אנחנו סובלים") והחליף גידופים עם החלוץ עוד במצב של 1:1 נגד פ.ס.ז'. קומאן הודה כי "הסיכויים נמוכים" ובספרד הבהירו: "זה מה שיש לקבוצה למכור". על מסי: "העתיד בפריז יכול להיות מבריק"

קבוצות: ברצלונה
(גודל טקסט)

בקושי חצי שנה חלפה מאז ה-8:2 ההיסטורי שגמר לברצלונה את העונה האירופית הקודמת, ונראה שכלום לא השתנה במועדון מקטלוניה. הבלאוגרנה בדרך להדחה בשמינית גמר ליגת האלופת גם בעונת 2020/21 ושוב אחרי השפלה קשה, לאחר שהובסו 4:1 על ידי פריז סן ז'רמן אמש (שלישי) בקאמפ נואו ולראשונה אי פעם, רשמו הפסד ביתי שני רצוף באיזשהו מפעל אירופי, כשהקודם היה כמובן ה-3:0 מול יובנטוס בסיום שלב הבתים.

ליאו מסי חסר האונים צפה בקיליאן אמבפה וחבריו חורכים את חוליית ההגנה של בארסה משל הייתה שקופה, ואחת ההחלטות שגררו ביקורת כלפי המאמן רונאלד קומאן הייתה הצבתו של ג'רארד פיקה בהרכב אחרי שלא שיחק כמעט שלושה חודשים ורק התאושש מפציעה. פיקה עצמו אכן סבל בחלק האחורי ועוד לפני שפ.ס.ז' מימשה את עליונותה, כשלוח התוצאות הראה רק 1:1, המצלמות תפסו עימות אלים מילולית בין הבלם לאנטואן גריזמן. אחרי שהאורחת השיגה קרן בדקה ה-39, פיקה התחנן בפני חבריו לקבוצה לבצע "מהלך אחד ארוך" תוך כדי קללות, אליהן הגיב גריזמן כשצעק לספרדי בחזרה: "כ** אמא שלך, אל תצעק עליי". פיקה השיב: "כ** אמא שלך! אנחנו סובלים כאן".

"אני יכול לשקר, אבל כשמפסידים 4:1 בבית הסיכויים לעלות שלב מאוד נמוכים", הודה קומאן לאחר התבוסה והתייחס להחלטה לשלב בהרכב הפותח את פיקה, שהוחלף בדקה ה-79: "אחרי שלושה חודשים, אתה אף פעם לא יודע מתי הרגע הנכון. זה יכול היה להיות היום או ביום ראשון. ג'רארד, הצוות ואני קיבלנו את ההחלטה. אסור היה לסכן אותו במשך 90 דקות". ההולנדי הפתיע כשטען כי לדעתו, זו אינה מהלומה מנטלית עבור הקבוצה שלו: "לא חושב שזו מכה פסיכולוגית. אנחנו בתהליך של שינוי, חסרים לנו דברים כדי להיות ברמה הכי גבוהה".

פיקה. חזר מוקדם מדי? | Alex Caparros – UEFA/UEFA via Getty Images

בטור דעה שפורסם ב"ספורט" אחרי המשחק נכתב כי פריז סן ז'רמן עשתה לברצלונה "מקלחת של מציאות": "זה מה שבארסה הזו יכולה למכור. זה מספיק לה לשבעה ניצחונות רצופים בליגה, אך לא בשביל להתמודד עם יריבות חזקות יותר כמו סביליה (בגביע) או פ.ס.ז' (באלופות). חלום הצ'מפיונס ממשיך להיות סיוט עבור בארסה שקרובה יותר מדי לעונה שנייה ברציפות ללא תארים".

גם מסי זכה להתייחסות בפרשנות: "מסי שיחק מול העבר ומול העתיד שלו. הוא שיחק בשביל להרחיק את השדים מליגת האלופות, בה בארסה רושמת כישלון אחרי כישלון מאז הזכייה האחרונה ב-2015. הוא שיחק אמש בשביל למחוק את זיכרון ההשפלה מה-8:2 נגד באיירן. הוא שיחק בשביל לשבור את העבר העצוב שאירופה הפכה להיות עבור הקבוצה, אבל גם בשביל העתיד ההיפותטי שלו רחוק מבארסה. העתיד התאורטי שלו בפ.ס.ז', המועדון העשיר היחיד שיכול להרשות לעצמו (ביחד עם מנצ'סטר סיטי) להחתים אותו. הוא שיחק בשביל לדעת אם הוא עדיין יכו להיות מאושר בקאמפ נואו או שמא עליו לברוח לפריז כדי להחזיר לעצמו את התקווה שאבדה. ומסי התרסק על המציאות, שהגבירה את הספקות אצלו והזכירה לו את העבר של הבלאוגרנה באירופה, תוך שהיא מבטיחה לו עתיד שיכול להיות מבריק בפריז", נכתב בטור.

גריזמן התבטא לאחר המשחק ואמר: "היינו צריכים לעשות משחק כמעט מושלם ולא עשיתי את זה. זה כואב לספוג ארבעה שערים בבית. נסע לפריז כדי לנסות להעפיל, אנחנו יודעים שזה יהיה מסובך אבל לא נסע לביקור". פרנקי דה יונג ניסה לשדר על אותו הגל: "בתחילת המשחק היינו די בסדר, אבל במחצית השנייה הם היו עדיפים בהרבה. אנחנו צריכים למצוא פתרונות. ננסה לעלות, אבל זה יהיה קשה מאוד".

ליאו מסי. עוד ערב עגום באלופות | Alex Caparros – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי