משאיר אבק לגדולים ביותר: ארלינג הולאנד שובר את כל השיאים

ארלינג הולאנד | Antonio Pozo/Pressinphoto / Icon Sport

חלוץ בורוסיה דורטמונד כבש פעמיים ובישל ב-2:3 על סביליה ולזכותו מספרים יוצאי דופן מאז הבכורה שלו במפעל בעונה שעברה - וכל זאת בגיל 20 בלבד. וגם: מתי היה השער הכי מהיר שספגה יובנטוס?

(גודל טקסט)

אם אתמול (שלישי) זכינו לשני משחקים נפלאים ותוצאות שהשאירו טעם של עוד, אז גם הערב השני של משחקי שמינית גמר ליגת האלופות בהחלט ענה על כל הציפיות.

יובנטוס וכריסטיאנו רונאלדו הסתבכו בפורטוגל כשנכנעו 2:1 לפורטו, אבל גם בעונה שעברה מול ליון הם העבירו את ההכרעה הביתה ובסופו של דבר עפו כבר בשמינית הגמר. לעומת זאת, ארלינג הולאנד ובורסיה דורטמונד התעשתו גם לאחר שספגו מול סביליה והפכו ל-2:3 אדיר שמקרב אותם לרבע הגמר.

אז איך נראה הערב השני של שמינית גמר ליגת האלופות במספרים? הכל לפניכם:

7 – שער היתרון של סביליה נגד דורטמונד בדקה השביעית היה השני הכי מהיר שלה בליגת האלופות, הכי מהיר היה של דני אלבס שכבש בכדור חופשי נגד פנרבחצ'ה ב-2008 אחרי 4:45 דקות.

10 – שערים הבקיע ארלינג הולאנד בשבע הופעות בלבד במדי בורוסיה דורטמונד בליגת האלופות. הוא שבר בכך שיא שהפך לשחקן המהיר ביותר להגיע ל-10 שערים במפעל באותה קבוצה, כשעשה זאת בשלושה משחקים פחות מרוי מקאי שכבש 10 שערים ב-10 משחקיו הראשונים באיירן מינכן ב-2003-2004.

ארלינג הולאנד | Daniel Gonzalez Acuna/picture alliance via Getty Images

13 – 18 שערים הבקיע ארלינג הולאנד בליגת האלופות ב-13 משחקים בדורטמונד ובזלצבורג ואין שחקן שהגיע למספר שערים כזה בכזו כמות של משחקים. הכי קרוב היה הארי קיין שעשה זאת ב-22 משחקים, אחר כך רוד ואן ניסטלרוי שעשה זאת ב-24 משחקים ורביעי קיליאן אמבפה שלקח לו 29 משחקים. לרוברט לבנדובסקי ולאנדריי שבצ'נקו זה לקח 31 משחקים, לניימאר 42, לליאו מסי 35 ולכריסטיאנו רונאלדו 54 משחקים. נזכיר שהולאנד בן 20 בלבד!

17 – בגיל 17 ו-233 ימים, ג'וד בלינגהאם, שנרכש על ידי דורטמונד בקיץ מברמינגהאם, הפך לשחקן האנגלי הצעיר ביותר שפותח בהרכב במשחק נוק אאוט בליגת האלופות.

18 – ארלינג הולאנד גם השתווה לרוברט לבנדובסקי וכעת הם השניים היחידים שהבקיעו כמות כזו של שערים בליגת האלופות מאז תחילת עונת 2019/20.

18 – שניות לקח לפורטו להבקיע במחצית השנייה, מכדור האמצע ועד שמוסא מארגה קבע 0:2. זה השער הכי מהיר במחצית שנייה של משחק ליגת אלופות מאז שסימונה אינזאגי הבקיע בלאציו נגד ספרטה פראג ב-2003, אז זה לקח 10 שניות בלבד.

מארגה חוגג יתרון כפול על יובנטוס | Octavio Passos – UEFA/UEFA via Getty Images

26 – בעיטות לקח לקשר הגרמני מחמוד דאהוד כדי להבקיע את שער הבכורה שלו בליגת האלופות. 25 מהבעיטות היו מחוץ לרחבה.

63 – שניות בסך הכל חלפו מאז שרקת הפתיחה בפורטו ועד שערו של מהדי טארמי. זה השער הכי מהיר בשלבי הנוק אאוט מאז הגול של דויד אלאבה במשחק בין באיירן מינכן ליובנטוס ברבע הגמר ב-2013, אז הובקע שער אחרי 24 שעות בלבד

728 – דקות עברו מאז הפעם האחרונה ששוער סביליה, יאסין בונו, ספג שער בכל המסגרות. השיא של סביליה עדיין שייך לשוער העבר אנדרס פאלופ שהחזיק 780 דקות בין ספטמבר לאוקטובר 2008.

ארלינג הולאנד מכניע את בונו | Javier Montano/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי