באיירן מצאה "תכשיט חדש" וקבעה שיא נוסף, מוסיאלה קיבל החלטה

ג'מאל מוסיאלה, לירוי סאנה | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

האנגלי שכבש ב-1:4 על לאציו בחר בנבחרת גרמניה וזכה לשבחים: "הופעה של כוכב". גם פליק מרוצה. על הבווארים נכתב: "הוציאה את כל התסכול והוכיחה שהיא יכולה לשמור על התואר". סאנה העביר מסר. מולר בספק לדורטמונד

קבוצות: באיירן מינכן
(גודל טקסט)

באיירן מינכן לא אוהבת שמטילים בה ספק. אלופת אירופה הגיעה למשחק אתמול (שלישי) נגד לאציו בסגל חסר ואחרי שתי תוצאות מאכזבות בבונדסליגה, אך דווקא כשהיא עם הגב אל הקיר הקבוצה של האנזי פליק הפגינה כוח וניצחה 1:4 כשמשחק הגומלין בביתה יהיה ככל הנראה לפרוטוקול. זה היה המשחק ה-17 ברציפות שלה ללא הפסד חוץ – שיא מפעל. לאור מכת ההיעדרויות, גמ'אל מוסיאלה הצעיר זכה למקום ב-11 וכבש שער גדול. הוא הפך לשחקן הצעיר ביותר של באיירן שכובש בליגת האלופות כשעשה זאת יומיים לפני יום הולדתו ה-18. הוא הותיר מאחור את סמואל קופור שכבש בגיל 18 ו-60 ימים. כמובן שרוברט לבנדובסקי כבש אף הוא ועבר את ראול בטבלת השערים במפעל.

"כולנו שמחים שג'מאל שיחק היטב והבקיע את השער, הוא עשה עבודה טובה", החמיא פליק. "הוא בטוח מאוד עם הכדור ומרגיש בנוח ליד השער. רצינו שחקנים שמצטרפים לשטח". גם לאון גורצקה פרגן: "הוא ממש שמח כששמע על כך שייפתח בהרכב. אמרנו לו שעליו להיות אמיץ. אני וג'ושוע קימיך ניסינו למנוע ממנו כל לחץ. זה נחמד מאוד עבורו שהוא מחזיק בשיא". אגב, בתקשורת הגרמנית דווח כי הקשר הצעיר החליט לייצג את גרמניה ולא את אנגליה שכן בנבחרת של יואכים לב הוא חושב שיש לו יותר סיכוי לשחק. במועדון לא אהבו שההחלטה הזו גררה עניין ציבורי כה גדול.

המאמן פליק היה יכול לחגוג יום הולדת 55 כמו שצריך. לגרמני יש מאזן מטורף בליגת האלופות שכן הוא ניצח ב-13 מ-14 משחקיו והשיג תיקו נוסף. "כולם עמדו בציפיות. זו הייתה הופעה קבוצתית טובה מאוד. רצינו ללחוץ על היריבה מההתחלה, זכינו בכדור ליד הרחבה שלהם לא פעם. יצרנו הרבה מצבי הבקעה. אנחנו רוצים לעלות לרבע הגמר ועשינו צעד גדול לכך אך עדיין יש משחק נוסף". מי שרשם ציון דרך גדול הוא קימיך עם משחקו ה-50 במפעל. קימיך רשם את ניצחונו ה-38 – יותר מכל אחד אחר ב-50 ההופעות הראשונות שלו. לתומאס מולר יש 36 ניצחונות, כמו גם לקאסמירו ולמארק אנדרה טרש טגן היו 35 כמו גם לדני קרבחאל, מרסלו ואיסקו.

לבנדובסקי אמר לאחר המשחק: "זה לילה נהדר כשאתה מבקיע ארבעה שערים. אולי לא הגעתי להרבה מצבים אבל ניסיתי להגיע למקום הנכון ובסך הכל השער המוקדם שכבשתי היה חשוב". החלוץ הפולני הגיע ל-32 שערים ב-31 משחקים העונה בכל המסגרות.

לירוי סאנה שכבש שער שעשוי לשפר את הביטחון שלו: "היינו במשחק מהרגע הראשון ולתת הצהרה, זה בדיוק מה שעשינו. היה עלינו להיות אגרסיביים מחוץ לבית. פליק וצוות האימון הבהירו לנו שלאציו תטעה אם נפעיל עליהם לחץ. זה עבד מיד עם השער הראשון שכבשנו. הדלק נגמר לנו בסוף וכך גם ליריבה. אני שמח שניצלנו את ההזדמנויות שהיו לנו. אני שחקן התקפה ורוצה לעזור לקבוצה במספרים אבל אני לא נסחף".

רוברט לבנדובסקי, לאון גורצקה | Alexander Hassenstein/Getty Images

"באיירן הוציאה את כל התסכול וחזרה מרומא עם רביעייה פנטסטית. מוסיאלה עם הופעה של כוכב!", נכתב ב"סקיי ספורטס גרמניה". "הבווארים נתנו סימן גדול שהם יתקפו שוב את התואר האירופי ומסוגלים לשמור עליו. סדרת התוצאות המדהימה של המועדון באירופה נמשכת". "באיירן מצאה תכשיט ועשתה כל מה שהיא רוצה, פליק יכול לחייך", נכתב ב"בילד". "באיירן פתחה את השער לרבע הגמר כשנתנה את הטון כבר מההתחלה", נכתב ב"קיקר".

היריבה הבאה של באיירן תהיה לא אחרת מאשר בורוסיה דורטמונד בקלאסיקר הגדול. עדיין לא ברור האם תומאס מולר יחזור בזמן שכן הוא עדיין חולה קורונה. "הוא יחזור כששתי בדיקות הקורונה יהיו שליליות. אנחנו רוצים שזה יקרה כמה שיותר מהר אבל אנחנו עדיין לא יודעים", אמר פליק בעניין.

האנזי פליק | Alexander Hassenstein/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי