בשלישי: רגע האמת של יובנטוס. "רונאלדו בטירוף ולא יכול לחכות"

כריסטיאנו רונאלדו | Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images/Getty Images

תימנע מהדחה? האלופה חייבת לנצח בגומלין שמינית הגמר אחרי ההפסד 2:1 בפורטו. פירלו התייחס לכוכב שישוב להרכב ואמר: "הלחץ עלינו אבל עלינו לעבור". קייליני התאמן ועשוי לשחק. פפה בספק, קונססאו: "באים לנצח"

קבוצות: יובנטוס פורטו
(גודל טקסט)

יובנטוס צירפה את כריסטיאנו רונאלדו לפני יותר משנתיים וחצי במטרה אחת ויחידה – כדי לזכות בליגת האלופות. הפורטוגלי זכה למנוחה חלקית ב-1:3 נגד לאציו כששיחק 21 דקות ויחזור מחר (שלישי ב-22:00) להרכב וינסה למנוע מהביאנקונרי לעוף שנה שנייה ברציפות בשלב שמינית הגמר כשתארח את פורטו אחרי הפסד 2:1 במשחק הראשון. אשתקד, עם מאוריציו סארי, הודחה יובה נגד ליון בשל שערי חוץ. האיטלקים אגב כבר התגברו על פורטו בשלב שמינית הגמר, לפני ארבע שנים, אולם אז ניצחו 0:2 כבר במשחק הראשון בפורטוגל.

אלסנדרו דל פיירו, אגדת העבר של המועדון, ניתח: "הספסול של רונאלדו היה חכם. יובה ניצחה משחק קשה ללא שישה שחקני הרכב, הם נחו והם מוכנים לשחק עכשיו. יובה תצטרך משחק מושלם נגד פורטו. השער של פדריקו קייזה הפך את הדברים לנוחים יותר, אבל אם פורטו תשחק באותה העוצמה כמו במשחק הראשון – זה יהיה קשה ומאתגר מאוד. יובה התאוששה אך צריכה להוכיח את עצמה".

רונאלדו יחפש את שערו ה-15 במפעל במדי יובה וה-135 בסה"כ. העונה הוא כבש ארבעה שערים וכך עשה גם בעונה שעברה, כשעונת הבכורה שלו הייתה המוצלחת ביותר באירופה עם שישה, כולל השלושער נגד אתלטיקו מדריד בליגת האלופות בשמינית הגמר. בינתיים מלך שערי הקבוצה במפעל הוא אלברו מוראטה עם שישה כיבושים ב-477 דקות. רק ארלינג הולאנד כבש העונה יותר שערים ממנו בצ'מפיונס. מוראטה היה נהדר בשני המשחקים האחרונים. ויש לו 16 שערים ו-11 בישולים העונה. "הוא החלוץ השלם ביותר של יובה, למרות שרונאלדו חשוב, זה ברור", פרגן חלוץ העבר לוקה טוני.

אנדראה פירלו, אלברו מוראטה, כריסטיאנו רונאלדו | MIGUEL MEDINA/AFP via Getty Images

לאחר ההפסד הראשון בפורטוגל יובה מעט התייצבה וניצחה בשלושה מארבעת משחקי הליגה האחרונים. חדשות טובות הגיעו מצד ג'ורג'יו קייליני שחזר להתאמן. הוא עדיין לא במאה אחוז אך עשוי לשחק. מתייס דה ליכט השתתף רק בחימום וסיכוייו לשחק לא גבוהים. מנגד, רודריגו בנטנקור ייעדר בשל וירוס. חואן קוואדראדו ומריח דמירל צריכים להיזהר מצהוב שיימנע מהם לשחק ברבע הגמר, אם וכאשר. פאולו דיבאלה ימשיך להיעדר בשל פציעה בכתף.

פירלו דרוך: "המאבק פתוח מאוד אבל כמובן שהמשחק מחר מכריע וברור שהלחץ עלינו, יש לנו את כל מה שצריך כדי לעבור. אסור לנו לעשות טעויות. עלינו להציג משחק טכני מאוד, היריבה קומפקטית והיא תעמיד שני קווים של שחקני הגנה. יהיה לנו מעט מאוד מקום וזמן לחשוב. אנחנו יודעים כמה ליגת האלופות חשובה, במשחקים האלה יש אנרגיה אחרת לגמרי אבל צריך להתמודד איתה כמו בכל המשחקים החשובים האחרים".

המאמן פירט לגבי שחקניו: "רונאלדו בטירוף, אלה המשחקים שלו, הוא לא יכול לחכות. ארתור לא במאה אחוז אבל הוא יכול לפתוח מחר. זו הפעם הראשונה שהיה לי כמעט סגל מלא. מוראטה תמיד משתפר, הוא שאפתן מאוד ומחפש פתרונות שונים נגד קבוצות שונות, הוא אוהב לקרוא ולדעת על היריבים שלו וזה היבט חיובי לשחק בסדר הגודל שלו".

בונוצ'י הוסיף: "אסור לנו להוריד את הרגל מהגז מחר אפילו לא לשנייה. מצד שני, יהיה חשוב להיות גם סבלניים וקשובים ולא להיכנס לטירוף של לנסות להבקיע. פורטו תבוא כדי להילחם על ההעפלה וחייבים להיות חזקים". הבלם פרגן לקייזה: "ציפיתי ממנו להיות בדיוק כמו שהוא. הוא לא מרשה לעצמו להיות מושפע מהלחץ. הוא הבין במהירות מה זה אומר לשחק ביובנטוס והוא נותן לנו כל כך הרבה".

בצד של פורטו (מדורגת שנייה בטבלה בפורטוגל בפער גדול של עשר נקודות מהמוליכה ספורטינג ליסבון), חולמים על רבע גמר לאחר שבשנתיים האחרונות לא הצליחו לעשות זאת. המאמן סרג'יו קונססאו אמר: "התכוננו למשחק כדי לעשות תוצאה חיובית ואנחנו חושבים רק על ניצחון. מדובר ב-11 נגד 11 ונעשה הכל כדי לנצח, לפורטו יש היסטוריה עשירה ונהדרת בתחרות הזו". בפן המקצועי, לקבוצה יש בעיות בהגנה – הקפטן פפה בספק גדול למשחק וכך גם הבלם השני שאנסל מבמבה. מנגד, הקשר חסוס קורונה התאושש מפציעה לפי כלי התקשורת בפורטוגל.

החלוץ מהדי טרמי שכבש בניצחון בפורטוגל כבר בחלוף דקה, שופע ביטחון אף הוא: "נגיע כדי לנצח, אנחנו לא יכולים לחשוב על שום דבר אחר כי אם נעשה זאת – הפסדנו. עברנו על האסטרטגיה שלנו. זה יהיה משחק נהדר כי מדובר בשתי קבוצות נהדרות. עלינו להישאר מרוכזים 90 דקות ונעשה את המיטב". מהדי יהווה שוב איום גדול על ההגנה האיטלקית כאשר הוא וסרג'יו אוליביירה מלכי השערים של הקבוצה עם 15.

שחקני פורטו חוגגים. מלאי אמונה | Paulo Oliveira/NurPhoto via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי