ערב שובר שיאים לארלינג הולאנד, היסטוריה שלילית לרונאלדו

ארלינג הולאנד | INA FASSBENDER/POOL/AFP via Getty Images

הנורבגי הפך לצעיר והמהיר ביותר אי פעם שמגיע ל-20 שערי ליגת האלופות. איפה הוא ביחס למסי? שיא מועדון גם לדורטמונד, קייזה רשם הישג שלא היה באיטליה יותר משני עשורים. וגם: הכתם השחור של יובנטוס

(גודל טקסט)

1 – ארלינג הולאנד הוא השחקן הראשון של בורוסיה דורטמונד שמגיע ל-30 שערים בעונה (בזכות הצמד יש לו 31 ב-29 הופעות בלבד), מאז פייר-אמריק אובמיאנג בעונת 2016/17. אובמיאנג כבש אז 40 שערים ב-46 משחקים.

1 – לראשונה בתולדותיה יובנטוס הודחה שנתיים ברציפות בשלב שמינית הגמר של גביע אירופה לאלופות הישן\ליגת האלופות

1 – פדריקו קייזה הוא הכדורגלן האיטלקי הראשון שכובש צמד במשחק נוקאאוט בליגת האלופות מאז 1999, אז פיליפו אינזאגי עשה זאת גם הוא במדי יובנטוס, נגד מנצ'סטר יונייטד.

3 – ג'וד בלינגהאם מבורוסיה דורטמונד הוא השחקן השלישי הכי צעיר שהופיע בשמונה משחקי ליגת האלופות (בגיל 17, שמונה חודשים ותשעה ימים) אחרי יורי טילמאנס ב-2014 באנדרלכט ובויאן קרקיץ' בברצלונה ב-2008.

4 – שיא נוסף של הולאנד מספר כי הוא הפך לשחקן הראשון בהיסטוריה של דורטמונד שכבש לפחות צמד בארבעה משחקים רצופים בליגת האלופות.

5 – סרז'יו אוליביירה שכבש צמד לזכות פורטו הבקיע את שערו החמישי העונה בליגת האלופות בשבעה משחקים, לפחות שניים יותר מכל אחד אחר מחבריו. אגב, אף קשר של פורטו לא כבש יותר שערים ממנו בעונה אחת פרט לזלאטקו זחוביץ' שהבקיע שבעה בעונת 1998/99.

5 – קייזה מעורב בחמישה שערים בארבעת משחקיו האחרונים במדי יובנטוס, עם שלושה כיבושים ושני בישולים.

6 – פורטו לא מבזבזת זמן. הפורטוגלים כבשו העונה שער ב-20 הדקות הראשונות בשישה משמונת משחקיה במפעל. היא עשתה זאת גם במשחק הראשון נגד יובנטוס כזכור.

6 – חואן קוודראדו רשם הערב את הבישול השישי שלו העונה בליגת האלופות ורחוק שלושה נוספים מהשוואת שיא כל הזמנים, אותו קבע ג'יימס מילנר בעונת 2017/18.

7 – הולאנד הוא השחקן השביעי שכובש ארבעה שערים ומעלה נגד יריבה אחת בשלבי שמינית גמר הצ'מפיונס. האחרון שעשה זאת היה יוסיפ איליצ'יץ' שכבש חמישה במדי אטאלנטה נגד ולנסיה אשתקד. סילבן וילטורד, ווין רוני, מריו גומס – כולם עשו זאת גם כן. למסי יש שישה שערים נגד באייר לברקוזן ב-2012.

16 – לא פחות מ-16 שנה עברו מאז שיובנטוס הגיעה להארכה בליגת האלופות באצטדיונה הביתי – זה לא קרה לה מאז התשעה במרץ 2005 נגד ריאל מדריד, אז מרסלו זאלייטה כבש את השער היקר שהעלה אותה לרבע הגמר.

20 – הולאנד הוא השחקן הצעיר ביותר (בן 20) בתולדות ליגת האלופות שכבש שישה משחקים ברציפות במפעל. הנורבגי גם עקף את רוברט לבנדובסקי והפך לשחקן שהבקיע הכי הרבה בליגת האלופות מאז שהופעת הבכורה שלו נערכה בספטמבר 2019.

20 – הולאנד הוא גם השחקן שהגיע ל-20 שערי ליגת האלופות בכמות ההופעות הקטנה ביותר, 14 בסך הכל – 10 פחות ממספר המשחקים שנדרשו להארי קיין כדי לקבוע את השיא הקודם. לשם ההשוואה, לליאו מסי לקח 40 משחקים להגיע ל-20 שערים וכריסטיאנו רונאלדו עשה זאת אחרי 56 הופעות.

34 – זהו המשחק הרשמי ה-34 ברציפות בו בורוסיה דורטמונד כובשת – בכך היא קבעה שיא מועדון. הפעם האחרונה בה דורטמונד לא כבשה – ב-26 בספטמבר נגד אאוגסבורג.

47 – סביליה הרימה לא פחות מ-47 כדורים לרחבה נגד בורוסיה דורטמונד, מתוכם 12 הרמות הצליחו. מדובר בכמות הגדולה ביותר העונה לקבוצה במפעל.

82 – אחרי הבישול שרשם הערב, כריסטיאנו רונאלדו מעורב ב-82 שערים ב-78 משחקים בשלבי הנוקאאוט בליגת האלופות. הפורטוגלי כבש 67 ובישל עוד 15.

פדריקו קייזה כובש | Valerio Pennicino/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי