כריסטיאנו רונאלדו הותקף: "הוא פחד מהכדור". דל פיירו דורש שינוי

כריסטיאנו רונאלדו | Jonathan Moscrop/Getty Images

יובנטוס שוב הודחה מליגת האלופות בשמינית הגמר ופאביו קאפלו עקץ גם את CR7: "יש שחקנים שלוקחים קרדיט בהצלחות ולא רואים אותם בכישלונות". כוכב העבר רוצה לראות זעזוע ומה אמר פירלו להגנתו? היום שאחרי פורטו

קבוצות: יובנטוס
(גודל טקסט)

שנה שנייה ברציפות שיובנטוס מסיימת את דרכה בליגת האלופות מוקדם מהצפוי. בעונה שעברה הגיעה יובנטוס לגומלין נגד ליון כשהיא בפיגור 1:0 מהמשחק הראשון והיא הודחה למרות 1:2 ביתי בגלל שער החוץ ואמש (שלישי) הדרמה הייתה גדולה הרבה יותר, כאשר צמד של פדריקו קייזה מחק יתרון מוקדם מפנדל של סרז'יו אוליביירה, אלא שהביאנקונרי לא השכילו להכניע את 10 שחקני פורטו במחצית השנייה, ספגו בהארכה וכך קרה שגם ניצחון 2:3 לא הספיק.

מדובר בתסריט דומה במיוחד לעונה שעברה, כי אמנם השנה הצליחה יובנטוס לגרור את המשחק להארכה ולהשאיר לעצמה ה סיכוי ל-30 דקות נוספות, אלא שבשני המקרים היא הפסידה במשחק החוץ, ספגה שער מהיר בגומלין והצליחה להשלים מהפך שלא הספיק לה בסיכום הכללי – בקיץ 2020 כריסטיאנו רונאלדו כבש צמד וליובנטוס היה חסר שער נוסף כדי להעפיל ואתמול היה זה קייזה ב-90 הדקות, אבל סרז'יו אוליביירה כבש גם בהארכה והשער המאוחר של אדריאן ראביו קבע 2:3 שכאמור היה מעט מדי ומאוחר מדי.

מדובר בכישלון גדול של אנדראה פירלו בשנתו הראשונה כמאמן, בוודאי אם לוקחים בחשבון את העובדה שיובנטוס גם רחוקה מאוד מזכייה באליפות עשירית ברציפות, אחרי שאינטר הצליחה להגדיל השבוע את הפער ל-10 נקודות. גם אם יובנטוס תנצח במשחק החסר, היא תהיה רק במקום השלישי ובמרחק 7 נקודות מהפסגה.

שחקן העבר אלסנדרו דל פיירו, אחד שיודע כיצד זה להגיע לגמר ליגת האלופות עם יובנטוס וגם זכה להניף את הגביע בעל האוזניים הגדולות, אמר על כך בסיום: "חייב להיות שינוי ביובנטוס. זה לא אני שצריך לומר איזה שינוי נחוץ, אבל על יובנטוס לקחת את הגלולה המורעלת ולאחר מכן להסתכל על הדברים החיוביים ולהתמקד בליגה האיטלקית".

כריסטיאנו רונאלדו | Chris Ricco/Getty Images

ומה היה לפירלו לומר להגנתו בסיום המשחק? "כשאתה מבצע טעויות כאלה גדולות בשני מפגשים בשלב כזה של ליגת האלופות, אתה יכול לשלם על כך בהדחה. לאחר הכרטיס האדום שספגה פורטו, ניסינו להעביר את הכדור מצד לצד ולהוציא אותם מהרחבה וככה השערים גם הגיעו, אבל אחר כך עשינו טעויות. צריך להבין שאנחנו רק בחודש מרץ ולעשות הכל כדי לטפס למקום הראשון בליגה", אמר המאמן.

כשנשאל פירלו על עתידו בקבוצה, השיב: "אני לא יודע למה סארי פוטר, אבל אני מאמן יובנטוס כעת ולא הגעתי לכאן בשביל עונה או משימה מסוימת, אלא לפרויקט שמלכתחילה ידענו שייקח כמה שנים ואני כאן כדי לקדם אותו. אני לא מודאג כלל. נכון שלא תכננו למצוא את עצמנו מחוץ לליגת האלופות, אבל ננצל את הזמן הזה כדי לעבוד על דברים שלא היה לנו זמן וננסה לשפר אותם".

קייזה, שכאמור כבש צמד ב-90 דקות והיה מנקודות האור של הגברת הזקנה, הוסיף: "אני לא לוקח שום דבר חיובי מהערב הזה. עשינו מספיק כדי להעפיל שלב, הגענו לכל כך הרבה מצבים והגיע לנו לעלות לדעתי. נצטרך כעת להתמקד בליגה ובגביע".

פדריקו קייזה | Jonathan Moscrop/Getty Images

חואן קואדרדו, שבעיטה אדירה שלו נעצרה רק במשקוף, סירב לומר שמדובר בסיומו של עידן בטורינו: "אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים לזכות באליפות ונילחם ונעשה כל מה שאפשר כדי להפעיל לחץ על אינטר. זכינו שנים רבות באליפות וגם אם לא נזכה השנה, זה לא ישנה כלום".

ביקורת גם הופנתה כלפי כריסטיאנו רונאלדו ואדריאן ראביו על עמידתם הרעה בחומה, ברגע שלמעשה הכריע את ההתמודדות. סרז'יו אוליביירה בעט כדור חופשי מתחת לחומה וגם בתמונות ניתן לראות שראביו וכריסטיאנו רונאלדו בכלל לא מסתכלים על הכדור, אלא מפנים את הגב לבעיטה ומאפשרים לו לכדור לעשות את דרכו לרשת.

מאמן העבר פאביו קאפלו קרע גם על כך את יובנטוס לגזרים: "זו טעות בלתי נסלחת, לא יכול להיות ששחקנים בחומה מפחדים מהכדור – שלא יעמדו שם אם הם מפחדים. ביובנטוס אפשר לראות שרק השחקנים הצעירים מראים את הפנים שלהם ומתמודדים עם הסיטואציה ברגעים הקשים, בעוד יש שחקנים ותיקים ובכירים שלוקחים קרדיט רק בהצלחות, אבל לא רואים אותם בכישלונות".

רונאלדו והחומה שהתפרקה בדרך להדחה | צילום מסך
כריסטיאנו רונאלדו מאוכזב | Valerio Pennicino/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי