נפרדה בכבוד: ברצלונה הודחה מליגת האלופות אחרי 1:1 אצל פ.ס.ז'

ליאו מסי | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

אחרי הפסד 4:1 במשחק הראשון, הספרדים הציגו משחק התקפי נהדר בצרפת, אך לא הצליחו לשחזר את המהפך מ-2017. אמבפה כבש בפנדל (31), מסי איזן בשער ענק (37) אך גם החמיץ מהנקודה, לראשונה מזה 13 שנה, בארסה לא ברבע

(גודל טקסט)

מעט מאוד אנשים בעולם שכחו את ה"רמונטאדה" הגדולה שביצעה ברצלונה נגד פריז סן ז'רמן, במשחק בו היא מחקה פיגור 4:0 עם 1:6 בלתי נשכח. הערב (שלישי) הסיפור היה מעט שונה. הקטלונים הגיעו ל"פארק דה פראנס" במטרה להפוך פיגור 4:1 במשחק הגומלין של שמינית גמר ליגת האלופות, אך בפועל, בארסה רק נפרדה בכבוד מהמפעל היוקרתי עם 1:1 נגד אחת הקבוצות הפייבוריטיות לזכייה.

המחצית הראשונה בבירת צרפת הייתה פשוט מדהימה. הקצב היה גבוה מאוד, השחקנים לא הפסיקו לרוץ, אך זה היה חד צדדי, ולצד של ברצלונה. בהובלתם של ליאו מסי, אנטואן גריזמן ופדרי, הבלאוגרנה תקפה ללא הפסקה את השער של קיילור נבאס ורשמה לא פחות מ-20 איומים לעבר השער של המקומיים. משחק ההגנה של האורחת הוא בהחלט עקב אכילס שלה העונה והיום הוא בלט פעם נוספת – הבלם קלמון לנגלה הכשיל את מאורו איקרדי בתוך הרחבה, קיליאן אמבפה כבש מנקודת הפנדל בקלילות וצינן את כל ההתלהבות של בארסה.

אמבפה כלל לא היה במשחק במרבית הדקות, אך ברגע האמת הוא היה שם עבור הקבוצה שלו וכבש שער רביעי בצמד המפגשים. בתוך פחות מעשר דקות הגיע הרגע הגדול של מסי במשחק, זאת לאחר שהארגנטינאי סובב כדור ענק לחיבורים של נבאס מכ-18 מטרים ואיזן את התוצאה. אותו מסי הפך גם לגיבור הטראגי עוד במחצית הראשונה – ה"פרעוש" קיבל הזדמנות להשלים מהפך עבור ברצלונה במשחק עם פנדל משלו, אך הצלה של נבאס מנעה כל תקווה של מהפך ורמונטאדה נוספת של הספרדים.

העתיד מול ההווה. מסי ואמבפה הערב בפריז | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

למי שיהיה קשה במיוחד בלילה שאחרי המשחק הערב הוא עוסמאן דבמלה. עוד לפני החמצת הפנדל של מסי, שחקן הכנף הצרפתי הגיע לארבעה מצבי הבקעה טובים מול נבאס, אך פעם אחר פעם כשל בפעולה האחרונה. ללא ניימאר הפצוע, פ.ס.ז' נראתה כבויה מבחינה התקפית, אך זה לא הפריע לה להמשיך כל הדרך לרבע הגמר.

הרכבים

פריז סן ז'רמן: קיילור נבאס, אלסנדרו פלורנצי (קולין דגבה, 76), מרקיניוס, פרסנל קימפמבה, לאבין קורזאווה (עבדו דיאלו, 46), מרקו וראטי (ראפיניה, 84), אידריסה גיי (דיאלו, 59), לאנדרו פארדס, יוליאן דראקסלר (אנחל די מריה, 59), קיליאן אמבפה, מאורו איקרדי.

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, סרג'יניו דסט (טרינקאו, 65), אוסקר מינגסה (ג'וניור פירפו, 36), קלמון לנגלה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס (אילאייש מוריבה, 79), פרנקי דה יונג, פדרי (מיראלם פיאניץ', 79), עוסמאן דמבלה (מרטין בריית'ווייט, 79), ליאו מסי, אנטואן גריזמן.

מהלך המשחק

דקה 9, איום ראשון של ברצלונה: מסי קיבל הזדמנות גדולה מכדור חופשי מ-23 מטרים, אך הארגנטינאי בעט מעל המשקוף.

דקה 11, איום ראשון של ברצלונה למסגרת: האורחים שלטו בכדור בדקות הפתיחה, דמבלה הגיע למצב ברחבה ושחרר בעיטה חלשה לידיים של נבאס.

דקה 16, התקפה ראשונה של פ.ס.ז': המארחת יצאה קדימה עם אמבפה, שהצליח לעבור את מינגסה ללא בעיות אך בעט שטוח לידיים של טר שטגן.

ליאו מסי, לאנדרו פארדס | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images
קיליאן אמבפה, אוסקר מינגסה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

דקה 18, החמצה נוספת של דמבלה: שחקן הכנף הצרפתי קיבל כדור נהדר מפדרי, השתחרר נהדר מהשמירה אבל שוב בעט לידיים של נבאס.

דקה 23, הכדור במשקוף! דסט דהר על האגף הימני, התקדם כל הדרך לעבר השער של נבאס ובעט כדור אדיר, אשר נעצר רק במשקוף.

דקה 31, 0:1 לפריז סן ז'רמן! בניגוד למהלך המשחק, הצרפתים קיבלו פנדל לאחר שלנגלה דרך על איקרדי ברחבה. אמבפה ניגש לנקודה הלבנה וכבש ללא בעיות.

קיליאן אמבפה חוגג | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
קיליאן אמבפה חוגג | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

דקה 37, ברצלונה חזרה ל-1:1! מסי החזיר את האורחים למשחק עם בעיטה אדירה מכ-20 מטרים, הכדור ננעץ בין החיבורים של נבאס.

דקה 42, הדיפה נוספת של נבאס: השוער של פ.ס.ז' שוב נאלץ למתוח את הגוף והדף בעיטה של בוסקטס שהייתה בדרך לרשת.

דקה 45+2, החמצת פנדל של ברצלונה! קורזאווה הכשיל את גריזמן ברחבה, השופט העניק פנדל גם לברצלונה. מסי לקח את הכדור ובעט לאמצע, נבאס הדף עם הרגליים.

ליאו מסי, פרנקי דה יונג | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images
קיילור נבאס, ליאו מסי | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images
קיילור נבאס, ליאו מסי | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

דקה 60, מסי שוב הגיע למצב טוב: אלבה הכניס כדור נהדר למסי בעומק הרחבה, אך מרקיניוס זרק את הגוף לעבר הכדור ולא אפשר ל"פרעוש" לשחרר בעיטה.

דקה 68, הצלה נוספת של נבאס: השוער מקוסטה ריקה שוב היה במקום הנכון, כשהפעם הוא מנע שער נגיחה מבוסקטס אחרי כדור קרן של דמבלה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי