השאיר את מסי מאחור: אמבפה שבר שיא ענק, הפרעוש התקרב לרונאלדו

קיליאן אמבפה חוגג | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

כל המספרים מערב ליגת האלופות: ההצרפתי עקף את הפרעוש והפך לצעיר ביותר שמגיע ל-25 שערים במפעל. מסי עצמו התקרב לרונאלדו והחמיץ פנדל בצ'מפיונס לראשונה מאז 2015. וגם: הנתונים המרשימים של סלאח ומאנה

(גודל טקסט)

* בגיל 22 ו-80 ימים, קיליאן אמבפה הפך לשחקן הצעיר ביותר שמגיע ל-25 שערים בליגת האלופות, והוא עשה את זה דווקא מול מחזיק השיא הקודם, ליאו מסי, שהגיע לנקודת הציון בגיל 22 ו-286 ימים.

* אחרי השלושער במשחק הראשון בין ברצלונה לפריז סן ז'רמן, קיליאן אמבפה כבש גם היום ובכך הגיע לארבעה שערים נגד הקטלונים במפעל העונה. אף שחקן מעולם לא כבש ארבעה שערים נגד בארסה בעונה אחת בליגת האלופות.

* אחרי שמונה פנדלים רצופים במסגרת ליגת האלופות אותם ליאו מסי תרגם לשערים, הפעם הוא החמיץ. ההחטאה האחרונה שלו מהנקודה הלבנה בצ'מפיונס נרשמה אי שם בפברואר 2015 נגד מנצ'סטר סיטי.

* מלבד הפנדל שמסי החמיץ, הוא גם כבש שער יוצא דופן בבעיטה אדירה אל בין החיבורים – שערו ה-19 בליגת האלופות מחוץ לרחבה. מאז הופעת הבכורה של הפרעוש בצ'מפיונס ליג בדצמבר 2004, רק הנמסיס שלו, כריסטיאנו רונאלדו, הצליח לכבוש יותר שערים מחוץ לרחבה – 20.

* לא רק בנתון הזה ליאו מסי התקרב לכריסטיאנו רונאלדו. הפרעוש כבש הערב את שערו ה-120 במפעל, והוא השני בלבד שמגיע לציון דרך זה. CR7, מלך שערי המפעל בכל הזמנים, שהודח אתמול מול פורטו, מחזיק ב-134 כיבושים בליגת האלופות.

* אחרי 13 הופעות רצופות ברבע גמר ליגת האלופות (הרצף הארוך בתולדות המפעל), ברצלונה הודחה העונה כבר בשמינית הגמר. הפעם האחרונה שהיא סיימה את דרכה בשלב 16 האחרונות הייתה ב-2006/07.

ליאו מסי | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

* ליברפול מעולם לא הודחה בסיבוב נוקאאוט של מפעל אירופי אחרי שניצחה בחוץ במשחק הראשון. גם הפעם זה לא קרה, אחרי שגברה על לייפציג בדרך לרבע הגמר.

* מוחמד סלאח כבש מול לייפציג את שערו ה-25 העונה בכל המסגרות. אף שחקן פרמיירליג לא הגיע למספר הזה העונה.

* עונת הבכורה של סאדיו מאנה בליגת האלופות הייתה 2017/18, ומאז יש לו 12 שערים בשלבי הנוקאאוט של המפעל. באותו הזמן, רק כריסטיאנו רונאלדו מצא יותר פעמים את הרשת בסיבובי הנוקאאוט – 13.

מוחמד סלאח, סאדיו מאנה | Laszlo Szirtesi – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי