נויר מצונן ובספק ללאציו, סאנה: "בליגת האלופות הכל יכול לקרות"

מנואל נוייר | ANDREAS GEBERT/POOL/AFP via Getty Images

אחרי ה-1:4 באיטליה, באיירן מינכן תקווה להשלים את המלאכה (רביעי ב-22:00), השוער וקומאן עלולים להיעדר. פליק: "מקווה שהם יעמדו לרשותנו". וגם: אלופת אירופה לא תשחרר את לבנדובסקי לנבחרת פולין?

(גודל טקסט)

באיירן מינכן אמורה מחר (רביעי) להשלים את העפלתה לשלב רבע גמר ליגת האלופות כשתארח את לאציו עם יתרון מוחץ של 1:4 מהמשחק באיטליה. בהשוואה למשחק שנערך באולימפיקו, הבווארים יקבלו בחזרה את תומאס מולר שהיה חולה בקורונה וכן את בנג'מין פבאר. הקשר, אגב, זקוק לשער אחד כדי להיכנס לטופ עשרת המבקיעים המובילים במפעל לצד זלאטן איברהימוביץ' ואנדריי שבצ'נקו שהבקיעו 48 שערים.

מנואל נוייר לא לקח חלק באימון היום (שלישי) בדומה לקינגסלי קומאן. בגרמניה דווח שלא מדובר בפציעה אך אף אחד לא ייקח סיכונים ואלכסנדר נובל ירשום את משחקו השלישית במועדון. נובל כבר שיחק השנה בליגת האלופות, בתיקו 1:1 נגד אתלטיקו מדריד בשלב הבתים במשחק חסר חשיבות.

בינתיים באלופת אירופה מוטרדים ממשהו אחר לגמרי. רוברט לבנדובסקי, שכבש העונה כבר 38 שערים ב-34 משחקים, ושבר עוד שירא בצמד נגד ורדר ברמן ביום שבת, זומן כצפוי לסגל נבחרת פולין. אלא שאם הוא ישחק נגד אנגליה יהיה עליו לשהות בבידוד למשך 14 יום כאשר יחזור לגרמניה והוא עלול להחמיץ את משחק העונה נגד לייפציג (וכן את המשחק נגד אוניון ברלין).

הבווארים עשויים לסרב לשחרר את החלוץ לפי הדיווח "בבילד". הקבוצה מחויבת לתת לשחקניה להשתתף במשחקים הבינלאומיים אלא שבמקרה שמדובר בסגר חובה של לפחות חמישה ימים – יש חריגה. גם דויד אלאבה (אוסטריה משחקת בסקוטלנד) ואלפונסו דייויס עשויים להיות מושפעים מהעניין. בבאיירן ממתינים לראות כיצד יהיו כללי הסגל במדינה ב-29 במרץ. בינתיים, המאמן האנזי פליק התייחס לכך ואמר: "אם שחקן צריך להיכנס לבידוד, המועדונים רשאים להתערב. אנחנו צריכים את כל השחקנים שלנו ולא ניקח סיכון".

ובחזרה להתמודדות – זה יהיה משחקו ה-75 של פליק כמאמן באיירן. עד היום יש לו 62 ניצחונות, 7 תוצאות תיקו וחמישה הפסדים, עם יחס שערים בלתי נתפס של 75:225. לאחרונה עלו שמועות על אפשרות שהמאמן יעזוב, אולי לנבחרת גרמניה לאחר היורו. קרל היינץ רומניגה התייחס לכך: "נהיה משוגעים אם נניח למאמן שלנו ללכת בטרם עת". הבווארים ניצחו בכל שבעת משחקי הבית האחרונים שלהם במפעל כשמהפלה האחרונה הגיעה נגד ליברפול בשמינית הגמר ב-2018/19 (הפסד 3:1). השוער מנואל נוייר לא התאמן עם חבריו אך בגרמניה דווח כי יפתח בהרכב בכל מקרה ולא מדובר במשהו רציני.

פליק התייחס למצבת הפצועים במסיבת העיתונאים: "נוייר סובל מהצטננות קלה וקומאן סובל מבעיות שרירים. אנחנו מקווים שהם יוכלו לעמוד לרשותנו מחר, אבל נצטרך להמתין בסבלנות ולראות. נותרו 30 שעות עד לתחילת המשחק ואני לא אגלה לכם שום דבר לגבי ההרכב והמערך".

לירוי סאנה הוסיף: "זו ליגת האלופות – כולם יודעים שבמפעל הזה הכל יכול לקרות. לאציו קבוצה חזקה עם שחקנים טובים. נגיע עם מוטיבציה גבוהה ונרצה להמשיך היכן שהפסקנו במשחק באיטליה. באופן אישי, אני מרגיש טוב בקבוצה, היה לי זמן להכיר את כולם. אנחנו מסתדרים מצוין על ומחוץ למגרש ומוכנים לאתגר".

מן העבר השני, מאז התבוסה נגד באיירן, הקבוצה של סימונה אינזאגי הספיקה להפסיד גם לבולוניה (2:0) ויובנטוס (3:1) והיא מדורגת רק במקום השביעי המאכזב בסרייה א'. ביום שישי היא התאוששה עם 2:3 על קרוטונה. לואיז פליפה ומנואל לצארי ימשיכו להיעדר. ווסלי הוט עשוי לשחק במרכז ההגנה במקומו של מתאו מוסאקיו. נראה כי לאיטלקים נותר לשחק רק על הכבוד.

צ'ירו אימובילה שיחפש את שערו ה-20 העונה בכל המסגרות, שיבח שוב את לבנדובסקי: "הכדורגל השתנה, הוא החלוץ השלם שמנסה תמיד לחרוג מגבולותיו, הוא הכי טוב שיש". על תפקיד החלוץ אמר: "אגואיזם זה חלק מכל חלוץ, כשאנחנו רואים את השער אנחנו חושבים רק על זה – מדובר באינסטיקנט. אני לומד מכל החלוצים בכדורגל, אני צופה בהרבה ליגות. רבים מהשערים שלי נובעים מעבודה, משחק קבוצתי ותנועה וחלק הם אינסטיקנט טהור".

רוברט לבנדובסקי, צ'ירו אימובילה | ALBERTO PIZZOLI/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי