ז'וטה צפוי לפתוח נגד ריאל במקום פירמינו, פיליפס: "אנחנו ברמה שלהם"

דיוגו ז'וטה, יורגן קלופ, רוברטו פירמינו | John Powell/Liverpool FC via Getty Images

ליברפול מקווה לנקום בבלאנקוס על ההפסד בגמר 2018. החלוץ שכבש צמד בשבת יחליף את הברזילאי. "ברור שהוא צריך לשחק, ההשפעה שלו מדהימה, כובש את כל סוגי השערים", ניתח אואן. ווינאלדום ישוב ל-11. וגם: המספרים

קבוצות: ליברפול
(גודל טקסט)

ליברפול התעשתה לאחרונה כשרשמה שני ניצחונות ליגה רצופים. בצל המאבקים הקשים על המקום בטופ4 היא תקווה לגבור על ריאל מדריד בשלב רבע גמר הצ'מפיונס מחר (שלישי) ב-22:00. זו תוכל להיות מעין נקמה על ההפסד 3:1 בגמר בקייב ב-2018. האנגלים המשיכו הלאה ב-11 מ-15 הפעמים בהן העפילו לרבע גמר ליגת האלופות. מנגד, מאז 2009, כשיוסי בניון כבש את שער הניצחון בברנבאו – כבר שישה משחקים בהם ליברפול לא מנצחת על אדמת ספרד (חמישה הפסדים ותיקו) והם ניצחו רק בשניים מ-12 המשחקים האחרונים נגד קבוצות מספרד. אשתקד, כזכור, הודחה אלופת אירופה המכהנת על ידי אתלטיקו מדריד.

עקב האכילס של קלופ העונה הוא החלק האחורי, כמובן, לאור הפציעות של וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ ודיאן לוברן, כך שאוזן קאבאק (הוחלף בשבת, אך יהיה כשיר) ונתניאל פיליפס יאיישו את מרכז ההגנה. בצ'מפיונס, מנגד, האנגלים ספגו רק שלושה שערים – בדומה לצ'לסי כשרק מנצ'סטר סיטי מציגה מאזן טוב יותר (שער חובה אחד). הקפטן ג'ורדן הנדרסון ימשיך להיעדר ונראה שאת המשבצת השלישית בקישור לצד פאביניו וטיאגו אלקנטרה יתפוס ג'ורג'יניו ווינאלדום. ג'יימס מילנר שפתח ב-0:3 על ארסנל יירד לספסל.

ואם כבר הניצחון על התותחנים, דיוגו ז'וטה שעלה מהספסל כבש צמד בזק. העונה יש לו 12 שערים ב-1,270 דקות בלבד – רקורד נפלא. הפורטוגלי עשוי להחליף את רוברטו פירמינו בחלק הקדמי על פי ההערכות. לברזילאי מחצית ממספר השערים על אף ששיחק הרבה יותר ממנו. את הטריו ההתקפי ישלימו סאדיו מאנה ומוחמד סלאח, לו זיכרון מהר מאוד מהגמר ב-2018 כאשר נפצע במהלך תיקול עם סרחיו ראמוס – יקווה לכבוש. המצרי הוא מלך שערי הקבוצה עם 26 כיבושים. הוא כבר שיפר את מספריו מהעונה שעברה (23).

קלופ מתוסכל ב-2018. מקווה לסוף אחר הפעם נגד ריאל | Ina Fassbender/picture alliance via Getty Images

"קלופ צפוי לקחת החלטה קשה מבחינתו אך מתבקשת", נכתב ב"ליברפול אקו", שם דווח כי אנדי רוברטסון יהיה כשיר למשחק. "בוודאי שהוא צריך לפתוח במקום פירמינו", ניתח שחקן העבר מייקל אואן. "יש לז'וטה השפעה מדהימה על הקבוצה, הוא השתלב מיד כשהגיע ונותר רק לחשוב מה היה קורה לו לא היה מושבת בגלל הפציעה למספר חודשים. הוא מבקיע את כל סוגי השערים. הוא יכול להגיע גם ל-20 העונה".

הבלם פיליפס, שערך את הופעת הבכורה שלו בליגת האלופות בניצחון 0:2 על לייפציג בגומלין, אמר לקראת המשחק: "ריאל היא בהחלט קבוצה אייקונית, רואים את זה לפי ההישגים שלהם, הגביעים בהם זכו והמסורת שלהם, אבל אנחנו לא מסתכלים על זה. אנחנו באותה הרמה כמועדון וכקבוצה ובטח לא חוששים". על הופעת הבכורה במפעל היוקרתי אמר: "ישבתי בחדר ההלבשה, שחררתי אנחת רווחת גדולה והיה לי חיוך גדול על הפנים. ידעתי לפני המשחק שיש סיכוי שאשחק, אך לא רציתי לפתח יותר מדי תקוות. הייתה לי התרגשות אדירה".

המנג'ר יורגן קלופ הוסיף במסיבת העיתונאים במדריד: "אנחנו רוצים להראות לאוהדים שלנו שאנחנו עדיין נלחמים על העונה הזו ולעשות ככל שניתן כדי להוציא את המקסימום ממנה. כשההגרלה זימנה לנו שוב את ריאל מדריד כמובן שנזכרתי בגמר ב-2018, אבל אני לא מאמין בנקמה בריאל מדריד, אלא רק רוצה שננצח ונעלה שלב".

כשנשאל על האפשרות שז'וטה יחליף את פירמינו בהרכב, השיב: "השילוב של ארבעתם (מאנה, סלאח, פירמינו וז'וטה) נראה טוב נגד ארסנל וכך היה גם בחצי הראשון נגד מנצ'סטר סיטי, אז יהיה רגע שננסה לשחק עם כולם יחד. האם זה יקרה מחר? חכו ותראו".

דיוגו ז'וטה חוגג | Catherine Ivill/Getty Images

האם ליברפול יכולה לנצח במדריד? היא ניצחה בכל ארבעת משחקי החוץ שלה העונה באירופה כולל 0:5 מהדהד על אטאלנטה וגם הכניעה את אייאקס בחוץ. רפא בניטס, שהוליך את המועדון לניצחון בברנבאו ואחר כך ל-0:4 ענק בגומלין, ניתח: "העונה הזו קשה לכולן בגלל שלא ממש הייתה הכנה בקיץ. מעבר לכך ליברפול ספגה פציעות של שחקנים חשובים. אני מניח שליברפול תדחוף קדימה בכל הכוח. אין פייבוריטית ברורה אבל כמובן שזה הפסד גדול לליברפול שהיא לא תהנה מדחיפת הקהל באנפילד שהוא היה הבסיס שלה לכל הערבים הגדולים באירופה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי