מוכנה לריאל מדריד: ליברפול הביסה 0:3 את ארסנל

לפני היציאה לספרד לקראת רבע גמר ליגת האלופות, ז'וטה (צמד) וסלאח העניקו לאלופת אנגליה שלוש נקודות באמירויות ושמרו על המייטי רדס במרחק סביר מהרביעייה הראשונה. טירני נפצע אצל התותחנים

קבוצות: ארסנל ליברפול
(גודל טקסט)

אחרי שצ'לסי הובסה על ידי ווסט ברומיץ' ומנצ'סטר סיטי גברה על לסטר, המשחק המרכזי של המחזור ה-30 בפרמיירליג הסתיים הערב (שבת) בניצחון חוץ של ליברפול 0:3 על ארסנל, מצמד של דיוגו ז'וטה ושער נוסף של מוחמד סלאח. אלופת אנגליה, שבעוד ארבעה ימים תתארח אצל ריאל מדריד ברבע גמר ליגת האלופות, עלתה לפחות זמנית למקום החמישי בטבלה וממשיכה לשמור על סיכוי לשחק במפעל הבכיר באירופה גם בעונה הבאה. מנגד, התותחנים התרחקו מהשגת כרטיס למפעלי אופ"א ונותרו במקום התשיעי.

רוברטו פירמינו התאושש מפציעה ופתח בהרכב של יורגן קלופ, אך גם איתו המייטי רדס לא הצליחו לממש את מעט המצבים שייצרו בשעה הראשונה של ההתמודדות. למזלו של קלופ, לרשותו עמד יופי של מחליף מהספסל: דיוגו ז'וטה, שמצא את הרשת גם בניצחון על וולבס לפני פגרת הנבחרות וכבש גם בשני משחקים עם נבחרת פורטוגל בשבוע החולף, המשיך בכושר הלוהט ושלוש דקות בלבד אחרי שנכנס העלה את ליברפול ליתרון. בהמשך, ז'וטה השלים צמד והטביע חותם גדול אף יותר על הניצחון השני ברציפות של האלופה בפרמיירליג.

המרסיסייד ניצחו את ארסנל בחוץ בפעם השלישית בלבד ב-21 הביקורים האחרונים אצלה, ולראשונה מאז אוגוסט 2016. בזמן שבאנפילד היא חווה בצורת ניצחונות בלתי נתפסת, בחוץ ליברפול סופרת חמישה ניצחונות רצופים. גם מוחמד סלאח עשה את שלו הערב: המצרי הבקיע את השער השני של קבוצתו ועלה לראש טבלת הכובשים בליגה האנגלית, עם 18 שערים בסך הכל – אחד יותר מהארי קיין שיקבל הזדמנות לחזור לפסגה בהמשך המחזור.

מוכנים לריאל מדריד. שחקני ליברפול חוגגים | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images
קלופ מרוצה. ניצחון חלק לאלופה | Andrew Powell/Liverpool FC via Getty Images

בצד השני, ארסנל הראתה יכולת מאכזבת ונחלה הפסד ראשון אחרי ארבעה מחזורים. תשעה משחקים שלמים עברו מאז הפעם האחרונה שבה הלונדונים החזיקו 90 דקות מבלי לספוג – בכך השוו מיקל ארטטה ושחקניו את הרצף השלילי הארוך ביותר בתולדות המועדון, שנקבע בדצמבר 2019.

אם המנג'ר הספרדי לא מתמודד עם מספיק כאבי ראש, תוסיפו את העובדה שקירן טירני נפצע והוחלף לקראת סיומה של המחצית הראשונה וירד לספסל בהבעת פנים מודאגת, כל זאת חמישה ימים בלבד לפני שהתותחנים מארחים את סלביה פראג ברבע גמר הליגה האירופית.

ארטטה. רצף מדאיג לארסנל | Adam Davy – Pool/Getty Images

הרכבים

ארסנל: ברנד לנו, קיירן טירני (סדריק סוארס, 45), גבריאל, רוב הולדינג, קאלום צ'יימברס, דני סבאיוס (מוחמד אלנני, 58), תומאס פארטיי, מרטין אודגור, ניקולא פפה, אלכסנדר לקאזט, פייר אמריק אובמיאנג (גבריאל מרטינלי, 77).

ליברפול: אליסון בקר, טרנט אלכסנדר-ארנולד, נת'ניאל פיליפס, אוזאן קבאק (ריס וויליאמס, 84), אנדי רוברטסון (דיוגו ז'וטה, 61), טיאגו אלקנטרה, פאביניו, ג'יימס מינלר, מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו (ג'ורג'יניו ווינאלדום, 78), סאדיו מאנה.

מהלך המשחק

30 דקות עברו עד שאחת הקבוצות הצליחה לייצר התקפה סבירה וזו הייתה ליברפול, אך הבעיטה של פירמינו מקצה הרחבה רק דגדגה את הקורה. כעבור חמש דקות הגיע תורו של מילנר שאחרי לחץ יעיל וחטיפה קיבל מסירה מאלכסנדר-ארנולד, אבל גם הוא פספס את המסגרת.

מוחמד סלאח | Julian Finney/Getty Images
מרטין אודגור | ADAM DAVY/POOL/AFP via Getty Images

הקצב הרגוע למדי נשמר גם בפתיחת המחצית השנייה. בדקה ה-61, ארסנל רשמה איום למסגרת אבל אליסון קלט את הבעיטה של סדריק סוארס. שלוש דקות לאחר מכן, אלכסנדר-ארנולד הגביה מדויק לראשו של ז'וטה המחליף, שדקות ספורות אחרי שעלה מהספסל נגח בעוצמה והעלה את ליברפול ל-0:1.

דיוגו ז'וטה נוגח | CATHERINE IVILL/POOL/AFP via Getty Images
דיוגו ז'וטה חוגג | Catherine Ivill/Getty Images

עוד ארבע דקות חלפו ומוחמד סלאח גבר על גבריאל במאבק על כדור בצד ימין, לפני שהשחיל בין הרגליים של לנו והבקיע את ה-0:2 של ליברפול. בדקה ה-82 הושלמה החגיגה: סלאח מסר לרחבה ומאנה נגע בעדינות, לפני שז'וטה המשיך את זה לרשת וקבע 0:3 לזכות ליברפול, תוצאה שנשמרה עד לשריקת הסיום.

שחקני ליברפול חוגגים | Catherine Ivill/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי