טוכל חושש מפורטו: "הם עברו בצדק את יובנטוס"

אוטביו, סרז'יו אוליביירה | Jonathan Moscrop/Getty Images

אחרי שספג הפסד בכורה, מאמן צ'לסי מתכונן לקרב ברבע גמר ליגת האלופות ברביעי: "יש להם היסטוריה של ניצחונות במשחקי נוקאאוט". קאנטה ייעדר, ורנר וז'ירו צפויים לעלות בחוד. פפה יפתח מנגד

קבוצות: צ'לסי פורטו
(גודל טקסט)

הגענו לרגעים המכריעים של עונת 2020/21 בכדורגל האירופי. הערב (שלישי) ייצאו לדרך משחקי רבע גמר ליגת האלופות כאשר ריאל מדריד תתמודד מול ליברפול ומנצ'סטר סיטי תפגוש את דורטמונד, ומחר ייערכו שני משחקים נוספים – לפריז סן ז'רמן מצפה קרב ענק נגד באיירן מינכן בשחזור הגמר של העונה הקודמת, ובנוסף צ'לסי תארח את פורטו.

המפגש מול צ'לסי לפורטו הוא לכאורה המשחק הכי פחות סקסי בשלב רבע הגמר, אך מדובר בקרב אדיר, שייערך אגב ברמון סאנצ'ס פיחואן של סביליה בעקבות מגבלות הקורונה. תומאס טוכל היה בלתי מנוצח ב-14 משחקיו הראשונים כמאמן הבלוז, אך הרצף האדיר הזה הסתיים במפתיע ביום שבת דווקא מול ווסט ברומיץ' מתחתית הפרמיירליג, שרשמה 2:5 ענק על הכחולים. בפעם הראשונה, הוא יצטרך לאושש את קבוצתו מהפסד, וזה יהיה לא פשוט מול היריבה הקשוחה.

"טוכל לא נבהל מהמשימה שלו, השאלה היא רק מאיפה יגיעו השערים", נכתב בתקשורת האנגלית לקראת ההתמודדות. בחוד צפויים לשחק יחדיו אוליבייה ז'ירו וטימו ורנר, והמאמן ימשיך במערך שלושת הבלמים איתו הוא הולך מאז שהגיע. לצערו של המאמן הגרמני, הוא ייאלץ להסתדר ללא אנגולו קאנטה וככל הנראה גם ללא כריסטיאן פוליסיק.

תומאס טוכל | John Walton – Pool/Getty Images

"פורטו הייתה ראויה לנצח את יובנטוס ברבע הגמר", אמר טוכל לקראת המשחק. "הם נתנו הצהרה בשני המשחקים האלה. יש להם שילוב טוב בין הגנה עמוקה ללחץ גבוה. הם כבשו ויצרו הרבה מצבים נגד יובה. זו פורטו. יש למועדון הזה היסטוריה של ניצחונות במשחקי נוקאאוט, אי אפשר לזלזל בערך הזה. יחד עם זאת, אנחנו מרגישים בטוחים ביכולת שלנו להתגבר עליהם".

מן העבר השני, פורטו חולמת להגיע לחצי גמר לראשונה אחרי 17 שנה – אז זה גם הסתיים בזכייה המטורפת בליגת האלופות תחת הדרכתו של ז'וזה מוריניו. "לפורטו נוח בתפקיד האנדרדוג", נכתב בפורטוגל. "הכוח של פורטו של לחץ גבוה וזה בדיוק מה שעושה בעיות לצ'לסי, כמו שהיה במשחק האחרון מול ווסט ברומיץ'".

המאמן סרז'יו קונסייסאו יחסר שני שחקני מפתח בדמותם של סרז'יו אוליביירה ומהדי טרמי המורחקים, שלכל אחד מהם יצא לכבוש באחד מהמשחקים מול יובנטוס בשמינית הגמר. מי שכמובן יפתח במרכז ההגנה הוא פפה בן ה-38, שהיה פשוט נהדרת בשלב הקודם. מוסא מארגה וחסוס קורונה יעלו בחלק הקדמי.

פפה | Jose Manuel Alvarez/Quality Sport Images/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי