שיא חסר תקדים של מנצ'סטר סיטי נעצר, פודן עקף את וויין רוני

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Vincent Mignott/DeFodi Images via Getty Images

הסיטיזנס רשמו את הריצה הארוכה בתולדות ליגת האלופות של כיבוש שערים ללא ספיגה ב-1:2 מול דורטמונד ברבע הגמר - בו השיא גם נקבע וגם הסתיים. הכוכב הצעיר נכנס להיסטוריה, גווארדיולה בדרך לעקוף את אנצ'לוטי

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

שלוש שנים ברציפות שמנצ'סטר סיטי נעצרת ברבע גמר ליגת האלופות. בעונה שלפני כן, זה הסתיים כבר בשמינית הגמר. פפ גווארדיולה אמנם הביא שתי אליפויות (ועוד אחת בדרך) לסיטיזנס, אך בצ'מפיונס ליג לא הולך לו. אולי העונה זה ישתנה, ואתמול (שלישי) הקבוצה עשתה צעד ראשון לחצי הגמר, כאשר גברה 1:2 על דורטמונד בבית.

זו תוצאה סופר נזילה, שכן אם הגרמנים ינצחו בביתם בגומלין בשבוע הבא 0:1 – הם ידיחו את סיטי, וברור שהדו קרב עוד רחוק מלהסתיים. וגם ככה אתמול אלופת אנגליה שבדרך התקשתה מאוד ורק בדקה ה-90 הצליחה להכריע את המשחק בזכות שער ניצחון דרמטי של פיל פודן. אגב, מאז עונת הבכירה של סיטי בליגת האלופות ב-2011/12, היא כבשה לא פחות מ-17 שערי ניצחון בדקה ה-90 ומעלה. אף קבוצה לא מקדימה אותה בפרק הזמן הזה, והיא שווה לריאל מדריד, שגם היא עשתה זאת 17 פעמים.

ואם בפודן עסקינן, הכוכב הפך לכדורגלן האנגלי הצעיר ביותר שכובש שער ניצחון בדקה ה-90 ואילך בליגת האלופות. הוא עשה זאת בגיל 20 ו-313 ימים, ובכך עקף את וויין רוני שהחזיק עד היום בשיא הזה, כאשר קבע 2:3 למנצ'סטר יונייטד על מילאן באפריל 2007 בגיל 21 ן-182 ימים. כמו כן, פודן הפך לאנגלי השלישי הצעיר ביותר שכובש ברבע גמר ליגת האלופות. במקום הראשון נמצא ת'יאו וולקוט, שעשה זאת בגיל 20 ו-30 ימים במדי ארסנל ב-2009, ובמקום השני ניצב אלן סמית', שעשה זאת בגיל 20 ו-158 ימים במדי לידס ב-2001.

פיל פודן | Michael Regan/Getty Images

אגב – שיא מדהים וחסר תקדים של מנצ'סטר סיטי הגיע אתמול לסיומו. אחרי שקווין דה בריינה העלה את הקבוצה אמש ליתרון בדקה ה-19, היה זה השער ה-18 שהסיטיזנס כבשו בליגת האלופות ברצף מבלי לספוג – הריצה הארוכה ביותר של שערים ללא ספיגה בתולדות המפעל. הוא הסתיים עם שער השוויון הזמני של מרקו רויס בדקה ה-84.

גווארדיולה רשם את המשחק ה-60 כמאמן בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות. רק קרלו אנצ'לוטי מקדים אותו (62), אך פפ הוא כבר המאמן עם הכי הרבה ניצחונות במשחקי נוקאאוט בצ'מפיונס – 32. בסיום הוא אמר: "ניסע לדורטמונד כדי לנצח בגומלין. דורטמונד זו קבוצה טיפוסית של ליגת האלופות, היא נמצאת הרבה שנים במפעל ויודעת מה לעשות. אני רוצה לברך את השחקנים על הניצחון המאוחר ועל איך שהם נשארו ביחד. היה קשה בגלל איכות היריבה, אבל נלחמנו עד הסוף ביחד וניצחנו. עכשיו שתי הקבוצות מכירות טוב יותר אחת את השנייה".

פפ גווארדיולה | Vincent Mignott/DeFodi Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי