באיירן ניצחה 0:1, אבל פ.ס.ז' עלתה לחצי הגמר. גם צ'לסי העפילה

ניימאר, לאנדרו פארדס | Alexander Scheuber - UEFA/UEFA via Getty Images

אלופת אירופה אמנם הכניעה את הצרפתים משער של צ'ופו מוטינג (40), אבל שערי החוץ ב-2:3 בשבוע שעבר הכריעו והנקמה על הגמר בעונה שעברה הושלמה. הבלוז נכנעו 1:0 משער של טרמי במספרת מטורפת, אך חלפו על פני פורטו

(גודל טקסט)

אלופת אירופה הודחה ברבע הגמר. באיירן מינכן הייתה זקוקה לשני שערים לפחות בצרפת כדי למחוק את ההפסד הביתי 3:2 לפריז סן ז'רמן בשבוע שעבר ולשמור על הסיכוי להניף את הגביע בעל האוזניים הגדולות שנה שנייה ברציפות, אבל אלופת צרפת, מי שנכנעה לבווארים בגמר האחרון, על אף החמצות רבות והפסד ביתי 1:0, היא זו שחגגה העפלה שנייה ברציפות לשלב ארבע האחרונות בזכות שערי החוץ וכעת תמתין למנצחת בין בורוסיה דורטמונד למנצ'סטר סיטי.

ביחד עם פיינליסטית העונה שעברה עלתה הערב (שלישי) גם צ'לסי, שאמנם נכנעה בסביליה 1:0 לפורטו, אבל העפילה בזכות 0:2 באותו המגרש בספרד בשבוע שעבר ועבור המנג'ר שלה, תומאס טוכל שהגיע מפ.ס.ז', זו עלייה שנייה ברציפות לחצי הגמר והוא ממתין למנצחת בין ריאל מדריד לליברפול. השער של פורטו, אגב, הובקע במספרת מטורפת בדקה ה-93 והביצוע של מהדי טרמי בהחלט יהיה מועמד לשער השנה בעולם.

פריז סן ז'רמן – באיירן מינכן 1:0 (3:3 בסיכום)

בעונה שעברה פריז סן ז'רמן לא זכתה לסיים את הליגה הצרפתית שהופסקה כבר בחודש מרץ בעקבות התפרצות נגיף קורונה. בין אם היה זה יתרון או חיסרון, היא שבה לשחק כדורגל רק בחודש אוגוסט ונכנסה היישר למשחקי נוק-אאוט ליגת האלופות שנערכו בשיטת בועה. בסופו של דבר, כידוע, היא נעצרה רק בגמר ובאיירן מינכן היא זו שהוכתרה לאלופת אירופה. הערב, אם אפשר לומר זאת, השיגה פ.ס.ז' את הנקמה שלה ועל אף שנכנעה 1:0 בביתה, היא העפילה שנה שנייה ברציפות לחצי הגמר והדיחה את אלופת אירופה המכהנת בזכות שערי החוץ שכבשה בשבוע שעבר ב-2:3 המרשים במינכן.

קיליאן אמבפה ודנילו | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

באיירן מינכן ידעה שההפסד הביתי בשבוע שעבר יאלץ אותה להבקיע לפחות פעמיים בעיר האורות אם ברצונה לשוב למעמד ארבע האחרונות ובעיקר להגן על תוארה ואמנם שוב ניצחה את הקבוצה שעליה גברה בגמר בקיץ האחרון, הפעם משער של אריק צ'ופו מוטינג, אקס פ.ס.ז', אבל זה היה 1:0 בלבד שלא הספיק לה.

באיירן ידעה שהסיכויים אינם לטובתה מכיוון שרק שלוש קבוצות מתוך חמישים האחרונות שהפסידו בביתן את המשחק הראשון במפגש ליגת אלופות כפול הצליחו להפוך את התוצאה בגומלין והיא עוד הגיעה ללא הכוכב הגדול רוברט לבנדובסקי שנפצע ובלי סרג' גנאברי שנדבק בקורונה, אבל בכל זאת עלתה ליתרון ראשון כשבדקה ה-40 צ'ופו מוטינג ניצל הדיפה רעה של קיילור נבאס כדי לנגוח מקרוב את ה-0:1.

באיירן לחצה והפקירה את ההגנה בסיום, אבל הקבוצה של האנזי פליק לא השכילה להרעיד שוב את הרשת – כשמנגד פ.ס.ז' החמיצה שוב ושוב, בעיקר במחצית הראשונה אז ניימאר פגש פעמיים את הקורה וגם בעט למשקוף. למזלו שלו ושל אמבפה ושאר החברים, זה הסתיים בחגיגה גדולה ובכרטיס לחצי הגמר.

אריק צ'ופו מוטינג | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

הרכבים

פריז סן ז'רמן: קיילור נבאס, קולין דאגבה, דנילו פריירה, פרסנל קימפמבה, עבדו דיאלו (מיטשל באקר, 58), לאנדרו פארדס, אידריסה גיי, אנחל די מריה ׁ(אנדר הררה, 88), ניימאר, יוליאן דראקסלר (מויזה קן, 72), קיליאן אמבפה.

באיירן מינכן: מנואל נוייר, בנג'מין פבאר, ג'רום בואטנג, לוקאס הרננדז, אלפונסו דייויס (ג'מאל מוסיאלה, 70), ג'ושוע קימיך, דויד אלאבה, לירוי סאנה, תומאס מולר, קינגסלי קומאן, אריק צ'ופו-מוטינג (חאבי מרטינס, 85).

מהלך משחק

פריז סן ז'רמן החלה את המשחק בשבוע שעבר במינכן בסערה וכך עשתה גם הערב. כבר אחרי שלוש דקות אמבפה כמעט הפתיע את מנואל נוייר, אבל הבעיטה שלו חלפה ליד קורת השער הבווארי. שבע דקות אחר כך שוב הייתה למארחת הזדמנות והפעם היה זה ניימאר שניסה את כוחו, אבל נוייר היה עירני והדף היטב.

אמבפה מנסה להכניע את נוייר כבר אחרי שלוש דקות | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

אחרי 20 דקות במפגש הבווארים אמנם התעוררו, אך עדיין לא הצליחו לאיים על שערו של קיילור נבאס. מי שמרשים בהגנה המקומית הוא קולין דאגבה בן ה-22, שנצמד לקומאן ולא מאפשר לו לו לנצל את הטכניקה והמהירות שלו כדי לפרוץ מהאגף ולסכן את יתרונה של פ.ס.ז'.

קולין דאגבה נצמד לקינגסלי קומאן | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

בדקה ה-25 באיירן מינכן סיכנה לראשונה את המארחת ולא הייתה רחוקה מלעלות ליתרון חשוב במיוחד. הבווארים לחצו גבוה, חטפו כדור וצ'ופו מוטינג השאיר בעקב לסאנה שבעט מכ-20 מטר כדור מסובב ליד הקורה של נבאס והחוצה. חלפה דקה בסך הכל ושוב באיירן חטפה כדור ויצאה למתפרצת, אבל היא שוב הסתיימה בבעיטה החוצה – הפעם מרגלו של קימיך.

מיד לאחר מכן גם ניימאר ניסה את כוחו אחרי מסירה מאמבפה, אבל נוייר שוב היה דרוך ומוכן. בדקה ה-33 נרשמה ההזדמנות הגדולה במשחק עד כה, כאשר ניימאר היתל בהרננדז, נכנס לרחבה ומכ-15 מטר בעט לפינה הקרובה של נוייר, אולם הכדור נעצר בקורה. המופע של ניימאר ובדקה ה-37 הוא שוב תעתע בהגנת באיירן, חדר לרחבה וסובב לפינה הרחוקה, אולם הפעם הכדור פגע במשקוף ויצא החוצה.

ניימאר באחד על אחד מול נוייר | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images
החמיץ שוב ושוב והתקשה להאמין | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

רגע המפנה הגיע בדקה ה-39: אמבפה הציב את ניימאר באחד על אחד מול נוייר והברזילאי שוב בעט לקורה, מנגד באיירן מינכן יצאה להתקפה מאגף ימין ואחרי שסאנה נבלם, קומאן העביר רוחב, מולר השאיר לאלאבה שמכ-5 מטרים בעט על נבאס שהדף רע והכדור החוזר הגיע אל צ'ופו מוטינג שנגח לרשת.

בדקה ה-44 גם באיירן מינכן בעטה לקורה וכמעט עלתה ליתרון כפול לפני המחצית, כאשר דויד אלאבה בעט כדור עוצמתי מכ-25 מטרים ונבאס הדף לקורה ומשם הכדור יצא לקרן. עוד בתוספת הזמן של המחצית הראשונה גם סאנה מצא את עצמו חופשי ברחבה ולא הצליח להכניע את השוער מקוסטה ריקה. סיום נפלא למחצית הראשונה בפריז.

אריק צ'ופו מוטינג כובש | Matthias Hangst/Getty Images
כבש ומיהר לחדש את המשחק. צ'ופו מוטינג | Alexander Scheuber – UEFA/UEFA via Getty Images

דויד אלאבה ספג את הכרטיס הצהוב הראשון במשחק בדקה ב-53 ודקה אחר כך הגיעה ההזדמנות הראשונה בחצי השני – וכמו בפתיחת המשחק, שוב הייתה זו פ.ס.ז' שסיכנה ראשונה אלא שניימאר לא הגיע לכדור הרוחב הנהדר שמסר די מריה מרחק מטרים ספורים מהשער. בדקה ה-55 גם דאגבה מפ.ס.ז' ספג כרטיס צהוב ושלוש דקות לאחר מכן ביצע בלית ברירה פוצ'טינו את החילוף הראשון שלו כשאת דיאלו שנפגע החליף מיטשל באקר בן ה-20.

הרבה עבודה, אך עם רשת נקייה. נוייר | Alexander Scheuber – UEFA/UEFA via Getty Images

באיירן מינכן זקוקה לשער נוסף כדי להעפיל ואחרי דקות שבהן נראתה מחוץ לעניינים, תומאס מולר השתחרר מהשמירה והגיע ראשון למסירת עומק של סאנה, אבל נבאס יצא היטב ומנע מהכוכב לסדר לבווארים את השער לו הם זקוקים. 28 דקות לסיום, עדיין 0:1 לבאיירן בפריז.

קיילור נבאס עוצר את תומאס מולר | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

פ.ס.ז' מתקשה לעמוד בלחץ, אבל למזלה היא עדיין ביתרון שמספיק לה להעפיל לחצי הגמר. בדקה ה-71 גם פליק ביצע חילוף ראשון ואת מקומו של אלפונסו דייויס תפס ג'מאל מוסאילה, כדי לעבור למערך התקפי הרבה יותר. פוצ'טינו הגיב מיידית ומויזה קן תפס את מקומו של יוליאן דראקסלר.

באיירן החלה להפקיר את ההגנה לאור הזמן הדל שנותר וקן זכה להזדמנות לא רעה בכלל בדקה ה-77, אבל באחת הנגיעות הראשונות שלו בכדור בעט רע מאוד מקצה הרחבה לשמיים. בדקה ה-78 אמבפה כבר כבש את שער השוויון שבהחלט ניתן לומר שהיה מספיק לפ.ס.ז' כדי לחגוג עלייה לחצי הגמר לקראת 10 הדקות האחרונות, אבל הקוון הרים בצדק את הדגל לנבדל והשער נפסל. יש לציין שג'רום בואטנג בעבודת הגנה אדירה הוא מי שברגע האחרון גרם לצרפתי להיות בנבדל.

רץ כל הדרך לשער, כבש וראה את הדגל מונף | Matthias Hangst/Getty Images
לא הבין מדוע השער נפסל. אמבפה | FRANCK FIFE/AFP via Getty Images

בדקה ה-83 באיירן מינכן הראתה שלמרות הכל היא לא מרימה ידיים ולירוי סאנה בדריבל נפלא הצליח לחדור לרחבה ולהגיע להזדמנות מסוכנת, אבל ספק בעיטה ספק מסירה לא סיכנו את נבאס והכדור התגלגל החוצה. פליק ביצע את החילוף השני בדקה ה-85 והפתיע כשהוציא את כובש השער צ'ופו מוטינג ובמקומו העלה את חאבי מרטינס. כמו בפעם שעברה, גם הפעם פוצ'טינו הגיב ואת מקומו של די מריה תפס אנדר הררה במטרה לעבות את מרכז השדה ולשמור על היתרון. ואכן, עד הסיום פ.ס.ז' מנעה מבאיירן מינכן להתקרב לרחבה שלה ולמרות הפסד 1:0, היא זו שתמתין כעת בחצי הגמר למנצחת בין מנצ'סטר סיטי לדורטמונד.

צ'לסי – פורטו 1:0 (1:2 בסיכום המשחקים)

בשבוע שעבר ניצחה צ'לסי 0:2 את פורטו במשחק החוץ שנערך בסביליה והערב הן שבו לאותו המגרש באנדלוסיה, הפעם צ'לסי היא זו שמארחת. שני שערי החוץ בשבוע שעבר קירבו את הבלוז לשלב ארבע האחרונות וקשה היה להאמין שפורטו תוכל לסבך את האנגלים ואכן מצאה את הרשת רק עמוק בתוך תוספת הזמן משער מטורף לגמרי במספרת של מהדי טרמי המחליף, שבשבוע שעבר לא עמד לרשות פורטו והערב כבש שער שיותיר את "הדרקונים" לפחות עם המחמאות, אותו אולי עם זכייה בפרס שער השנה ואת צ'לסי עם הכרטיס לחצי הגמר לראשונה מאז 2014.

צ'לסי הרשימה בסוף השבוע בפרמיירליג כשהביסה 1:4 את קריסטל פאלאס וטוכל נתן אמון בהתקפה באותו משחק והמשיך בהרכב עם כריסטיאן פוליסיק, מייסון מאונט וקאי האברץ, אבל הערב בספרד נראה היה שהבלוז הסתפקו בשמירה על שער נקי והימנעות מיותרת מהדחה. הם כאמור ספגו רק בדקה ה-90 בביצוע יוצא דופן, אבל טוכל עלה לחצי הגמר שנה שנייה ברציפות וכעת ינסה להדיח את המנצחת בין ריאל מדריד לליברפול בשלב ארבע האחרונות.

האברץ. הפעם לא כבש ובישל | Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images
ערב לא פשוט הסתיים עם כרטיס לחצי הגמר. מאונט | Magma / Pressinphoto / Icon Sport

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי