פרס יורה לכל הכיוונים: הסופרליג, רונאלדו, זידאן ואמבפה

פלורנטינו פרס | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

נשיא ריאל מדריד שיזם להקמת הליגה החדשה עם מועדוני הפאר, תוקף את אופ"א: "אנחנו מצילים את הכדורגל מהריסה, הם חיים בעבר. האיומים שלהם? איומי סרק". על המאמן: "הוא הטוב ביותר שהיה לנו" ומה קורה עם אמבפה

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

זמן רבים שאוהדי ריאל מדריד מחכים למוצא פיו של הנשיא פלורנטינו פרס. הלילה (בין שני לשלישי) נשיא המועדון התראיין לתוכנית "אל צ'ירינגיטו" וכאיש שלקח יוזמה ודחף את מועדוני העל להקמת הסופרליג על חשבון ליגת האלופות – הוא ענה כמובן לביקורת של אופ"א והסביר את צעדיו. מעבר לכך הוא דיבר על הנושאים הבוערים של קבוצתו: עתידו של המאמן זינדין זידאן, מה קורה עם הקפטן סרחיו ראמוס וגם קיליאן אמבפה וכריסטיאנו רונאלדו.

פרס פתח את דבריו: "בכל פעם שיש שינוי – אנשים מתנגדים. המשחקים הגדולים הם אלה שמושכים. אנחנו עושים הכל כדי להציל את הכדורגל שעשוי למות, זה רגע קריטי. הכדורגל צריך להתפתח. הקהל הולך ופוחת, הצעירים כבר לא מתעניינים משום שיש משחקים באיכות ירודה. ברצלונה נגד מנצ'סטר יונייטד זה משחק שיבדר את הקהל יותר מאשר נגד יריבה זניחה. הכדורגל הוא גלובלי ול-12 הקבוצות האלה יש אוהדים בכל רחבי העולם. הטלוויזיה צריכה להשתנות כדי שנוכל להסתגל. אם הכסף לא נוצר הוא לא קיים".

"יהיו קבוצות שיגיעו לפי התוצאות הספורטיביות שלהן, המפעל אינו מעגל סגור. סביליה? היא תתאים בצורה מושלמת. לא הזמנו את פריז סן ז'רמן כרגע ולא את הגרמניות (באיירן מינכן ובורוסיה דורטמונד). יהיו 15 קבוצות קבועות וחמש יתחלפו. הקבוצות הגדולות הן אלו שיוצרות עניין, הן ישחקו ביניהן כל שבוע. אני לא מאמין שארבעה מיליארד אוהדים ילכו לטלוויזיה לראות מועדונים לא ידועים.

"ננסה להתחיל בהקדם, נדבר עם אופ"א ופיפ"א ואין לארגונים האלו סיבה לכעוס. הם עבדו במתכונת אחרת, לא הבנתי את זה – אין הכנסה חדשה לכדורגל. השחקנים יכולים להיות רגועים – אלה איומי סרק. לאופ"א אין תדמית טובה, אני לא רוצה להזכיר דברים שקרו. ב-2024 ישתנה הפורמט? זה יהיה מאוחר מדי. המונופלים נגמרו. אי אפשר להעיף אותנו מליגת האלופות, לא מהליגה הנוכחית. אנחנו הולכים למצוא דיאלוג איתם. אולי זה לא יוכל לקרות, (להקים את הליגה). נראה".

הכדורסל כמודל: "אנחנו רוצים לעשות כמו ביורוליג. המגיפה תביא להשלכות של שנתיים-שלוש, זה מצב שלא נוכל לסבול. אם נגיע להסכם עם אופ"א – נתחיל באוגוסט. אם לא, נוכל לחכות שנה. הקבוצות שלא יהיו? שיישארו ויראו איזה תואר הן לוקחות. שיעשו את ליגת האלופות כמפעל משני – קבוצות מהליגה הסקנדינבית".

פרס הבהיר כי רונאלדו לא יחזור לריאל: "זה כבר לא הגיוני, אני אוהב אותו מאוד ואף אחד לא ישכח אותו, הוא חלק חשוב בהיסטוריה שלנו אך זה נגמר". כזכור, רונאלדו הוא מלך השערים בהיסטוריה של ריאל מדריד וחוזהו ביובנטוס מסתיים בקיץ הבא. הנשיא אמר כי ויניסיוס (לפי השמועות עשוי היה להיכלל בטרייד בעסקת קיליאן אמבפה)  "אינו למכירה, אין סיכוי כזה".

כריסטיאנו רונאלדו, פלורנטינו פרס
כריסטיאנו רונאלדו, פלורנטינו פרס | JAVIER SORIANO/AFP/Getty Images

האם ריאל תחתים גלאקטיקו הקיץ: "אני הולך בסתר עם המסכה שלי במדריד ואנשים צועקים לי: 'תחתים את אמבפה'. ריאל זקוקה לשינוי מפעם לפעם, זכינו בהרבה תארים אבל דברים משתנים, עליי להשיב את האשליה והרוח כדי לזכות בתארים, אעשה הכל כדי שריאל לא תאבד את מקומו הראוי על אף ההפסדים הכלכליים".

על עתידם של המאמן והקפטן שלוט בערפל: "זידאן הוא אגדה, המאמן הכי טוב שהיה לנו איי פעם. יש לו אישיות נהדרת. הוא לא יכול לסבול את מסיבות העיתונאים והשיח עם התקשורת, זה קשה לו. הוא לא אמר לי כלום, הוא שמח כמו שהוא אמר אבל אין לדעת". פרס ניסה להתחמק כשנשאל על ראמוס ואמר: "אני יכול ללכת עכשיו? ולבסוף אמר על הקפטן שמסיים את חוזהו בעוד חודשיים: "אנחנו במצב רע ועלינו להיות מציאותיים (בפן הכלכלי), לא אמרתי שהוא לא ימשיך. לעת עתה אנחנו רוצים לחשוב איך נסגור את השנה הזו ורק אז מה יהיה בשנה הבאה. בשנה שעברה הוא הסכים לקצץ והשנה הוא חושב אחרת".

זינדין זידאן | Ruben Albarran / Pressinphoto / Icon Sport

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי