אופ"א הציגה רשמית את "ליגת האלופות החדשה"

גביע ליגת האלופות | Denis Doyle/Getty Images

בצל המאבק עם מועדוני העילית על הקמת הסופרליג, ההתאחדות האירופאית הכריזה על השינויים לעונת שיחולו בעונת 2024/25. המפעל יגדל ל-36 קבוצות, שלב הבתים יבוטל. לפי דיווח, אופ"א תגייס תקציב של 4.5 מיליון יורו

(גודל טקסט)

בצל המשבר הגדול בין אופ"א למועדוני העילית של אירופה, על רקע ההכרזה הרשמית על ה"סופרליג", הערב (שלישי) פרסמה אופ"א את הפורמט החדש של ליגת האלופות, אשר ייכנס לתוקף בעונת 2024/25.

כידוע, ליגת האלופות תגדל מ-32 קבוצות ל-36, כאשר שלב הבתים יבוטל. במקום השלב המוקדם שהיה עד היום, 8 הקבוצות שמדורגות במקומות הגבוהים ביותר באירופה יעפילו ישירות לשלב שמינית הגמר. חשוב לציין כי הדירוג ייקבע לפי ההישגים של אותן קבוצות במפעלים האירופאים.

עוד לפני שמינית הגמר ובלי הקבוצות ממקומות 1-8, ייערך פלייאוף בו הקבוצות שיעפילו במקומות 9-24 ישחקו בשיטה של ליגה עם נקודות, במשך סיבוב אחד. מי שיסיימו במקומות 9-16 ייכנסו להגרלת פלייאוף מול המדורגות 17-24, כאשר למדורגות הבכירות יהיה יתרון בצמד המפגשים כשהן יארחו את המשחק השני. כל הקבוצות שיסיימו מתחת למקום ה-24 יודחו מהמפעל ולא ינשרו לליגה האירופית.

הגרלת ליגת האלופות | Harold Cunningham – UEFA/UEFA via Getty Images

בנוסף, באנגליה דווח שאופ"א מתכננת מהלך כלכלי אדיר, בתגובה לסכומים שיקבלו הקבוצות אשר הצטרפו לסופרליג. לפי הפרסום, אופ"א עובדת עם קרן השקעות אנגלית, אשר תגייס תקציב של 4.5 מיליארד יורו למפעל. בנוסף, הסכום יכול להגיע גם עד 7 מיליארד יורו, כך לפי הדיווח.

שינוי נוסף שהוכרז יחול כבר בעונת 2021/22 והוא ישרת בעיקר את הקבוצות מחמש הליגות הבכירות. החל מהעונה הבאה, קבוצה תוכל להעפיל לליגת האלופות גם אם לא סיימה במקום המוביל למפעל בליגה שלה. שתי הקבוצות עם הניקוד הגבוה ביותר, אך שלא סיימו במקום שמוביל לליגת האלופות, בכל זאת יעפילו לצ'מפיונס, אך זאת רק במידה והם יצליחו לסיים במקום שמוביל לליגה האירופית או לקונפרנס ליג.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי