זידאן לא מודאג לפני צ'לסי: "לא חושב שאופ"א תשפיע על השיפוט"

זינדין זידאן | Indira/DAX Images/NurPhoto via Getty Images

המאמן, שינסה לגבור על טוכל לראשונה, פסל אפשרות שסערת הסופרליג תזיק לקבוצתו בחצי גמר ליגת האלופות: "אם נחשוב כך, נידפק. פלורנטינו? הוא יודע מה אני חושב". הזאר יפגוש את האקסית, גם קרוס כשיר וראמוס ייעדר

(גודל טקסט)

לאחר שהסיכויים שלה לשמור על תואר האליפות בספרד נפגעו במידה לא קטנה בשל המעידה נגד בטיס שלשום (שבת), הפוקוס של ריאל מדריד עובר לחצי גמר ליגת האלופות שבו תארח את צ'לסי במשחק הראשון מבין שניים בשלישי (22:00), במטרה להשיג מקדמה גדולה ככל האפשר לקראת הגומלין בסטמפורד ברידג'. מלבד החשיבות הרבה והיוקרה שבמשחק, נושא השיחה העיקרי סביב ההתמודדות קשור לסערת הסופרליג, לאחר שרעיון הליגה הסגורה, אותו הוביל נשיא הבלאנקוס פלורנטינו פרס ובו גם הבלוז היו שותפים, קרס תוך 48 מרגע ההכרזה עליו.

ריאל מדריד תציין את הופעתה ה-30 בחצי הגמר של המפעל הבכיר באירופה – שיא כל הזמנים, כיאה למועדון שהניף את הגביע יותר מכל אחד אחר. ב-16 מקרים הבלאנקוס המשיכו לגמר, בעוד ב-13 האחרים הם הודחו המאמן זינדין זידאן ינסה לגבור על תומאס טוכל לראשונה בקריירה. המנג'ר הגרמני של צ'לסי היחיד שמולו זידאן לא הצליח לנצח, מבין אלה שהוא פגש שלוש פעמים לפחות. בעונת 2016/17, אז טוכל עוד אימן בדורטמונד, צמד המשחקים בשלב הבתים בין הקבוצות הסתיימו בתיקו, כאשר אשתקד ריאל הובסה 3:0 ע"י פריז סן ז'רמן שאותה הדריך הגרמני, לפני שסיימה איתה בתיקו ביתי בסנטיאגו ברנבאו.

זידאן ערך היום את מסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק ונשאל רבות על השפעת סוגיית הסופרליג, זאת לאור ההבהרה של אופ"א כי היא צפויה לנקוט בסנקציות נגד המועדונים אשר ניסו להקים את המפעל המתחרה. "ברגע שנתחיל לחשוב על כל הדברים האלה, יהיה בלאגן", הבהיר זידאן. "אופ"א תשפיע על השיפוט? השופט יעשה את העבודה שלו, אם נחשוב שכל העניינים שמסביב יעשו לנו נזק, אנחנו נידפק. זה אבסורד לחשוב שיסלקו אותנו מליגת האלופות. מדברים הרבה מבחוץ, אבל זה לא בשליטתנו. לדעתי, כולם רוצים לראות את ריאל מדריד בליגת האלופות".

זידאן והזאר. ריאל לא מודאגת מאופ"א | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

הצרפתי סירב לדבר על חלקו של פלורנטינו פרס בסופרליג: "לא אגיד לתקשורת את מה שאני חושב. הנשיא יודע מה יש לי בלב ועכשיו זה הזמן לדבר על חצי גמר ליגת האלופות". על הדיווחים שעלו מוקדם יותר העונה בנוגע למעמדו: "פעם אני בחוץ ופעם בפנים. זה יקרה תמיד".

המאמן ניתח גם את היריבה ונגע בפערי הניסיון לעומתה: "לא חושב שהפער גדול, כי צ'לסי עשתה את המוטל עליה בליגת האלופות והגיעה לחצי הגמר בזכות. גם היא קבוצה מאוד מנוסה. המשחק יהיה מסובך, נצטרך להיות מרוכזים גם בעבודת ההגנה וגם ביצירת מצבים, ולהציג את הגרסה הכי טובה שלנו כדי לפגוע בצ'לסי".

גם הבלם רפאל וראן, ניתח את המפגש: "צ'לסי קבוצה חזקה מאוד עם שחקנים טובים בכל עמדה. אסור לתת להם מרחבים, ולשם כך עלינו להיות מרוכזים מההתחלה ועד הסוף. אנחנו רוצים לנצח וניתן הכל על המגרש. ברור לנו שנצטרך להיות במיטבנו – פיזית, טקטית ומנטלית. הסופרליג? אני מאוד אוהב את ליגת האלופות, זכיתי במפעל הזה ארבע פעמים", רמז על העדפתו לפורמט הנוכחי.

כשנשאל בנוגע לעתידו, לאור העובדה שהוא מסיים חוזה בעוד שנה וטרם האריך אותו, השחקן בן ה-28 ענה: "יש לנו אתגרים גדולים וסיום העונה הוא הדבר החשוב ביותר כעת, עבורי באופן אישי ועבור הקבוצה באופן כללי. נתמקד בעתיד שלי רק בסוף העונה, אבל זה ברור לכולם לאיזו קבוצה אני מחייב במאה אחוז".

רפאל וראן | Indira/DAX Images/NurPhoto via Getty Images

מבחינה מקצועית, אלופת ספרד סובלת לאחרונה מסגל קצר במיוחד לאור מכת פציעות שעוברת עליה. למרות זאת, יש בנושא מעט בשורות מעודדות, כאשר זידאן אישר כי טוני קרוס שנעדר משלושת המשחקים האחרונים כשיר וצפוי לקחת חלק בהתמודדות, כמו גם אקס הבלוז אדן הזאר שעבורו מדובר במפגש פיקנטי במיוחד מול קבוצתו לשעבר, בה שיחק במשך שמונה עונות וזכה בשתי אליפויות אנגליה. הוא כבש 110 שערים ובישל עוד 92 ב-352 משחקים. "לאף אחד לא היה ספק לגביו, זה הזמן שלו להתחיל לאיים על השער. הוא עוד יתרום לנו הרבה", אמר זידאן שלפי ההערכות ישאיר את הבלגי על הספסל.

לעומת הגרמני והבלגי, פרלאן מנדי טרם החלים מפציעה ולא ייכלל בסגל למשחק, כמו גם הקפטן סרחיו ראמוס שלא יתלבש מחר, זאת למרות שהבלם החלים מפציעתו ומנגיף הקורונה בו נדבק, אך עדיין לא חזר לכושר משחק מלא ובמועדון שומרים אותו לקראת משחק הגומלין באנגליה בשבוע הבא. גם פדריקו ואלוורדה שחלה בקורונה לא יעמוד לרשות הבלאנקוס.

הזאר יפגוש את האקסית | Antonio Villalba/Real Madrid via Getty Images

הרכב משוער: טיבו קורטואה; דני קרבחאל, רפאל וראן, אדר מיליטאו, נאצ'ו; קאסמירו, טוני קרוס, לוקה מודריץ'; מרקו אסנסיו (מרסלו), ויניסיוס ג'וניור וקארים בנזמה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי