הזאר יגשים חלום נגד צ'לסי, טוכל יציב מולו את אספיליקווטה?

הבלוז יפגשו לראשונה את הכוכב הגדול שלהם מ-2012 עד 2019, המנג'ר עשוי להמשיך עם הקפטן בצד ימין גם כדי לנטרל את הבלגי למקרה שיעלה בהרכב ריאל מדריד: "דיברנו עליו המון". ורנר עשוי להמשיך בחוד, האברץ יפתח?

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

השינוי הגדול ביותר שהציח להחדיר תומאס טוכל לצ'לסי מאז מונה במקום פרנק למפארד בדצמבר הוא בהגנה. טימו ורנר עדיין מקרטע למרות שער ניצחון קריטי בשבת מול ווסטהאם, גם קאי האברץ וחכים זייך מספקים הבלחות ותו לא ורק מייסון מאונט מצליח לשמור על יציבות בחלק הקדמי, אבל ההגנה כמעט לא סופגת – בוודאי אם שמים בצד את ה-5:2 המשפיל מול ווסט ברומיץ'. מחר (שלישי, 22:00) הכחולים יתארחו במדריד וינסו לשמור על שער נקי מול הבלאנקוס בתקווה שיצליחו להשיג מקדמה משמעותית לקראת הגומלין ולשוב לגמר ליגת האלופות לראשונה מאז 2012, עונה בה צ'לסי הוכתרה לאלופת אירופה.

בשבת הבלוז הכניעו את הפטישים ופתחו עליהם פער של שלוש נקודות בקרב על המקום הרביעי המוביל לליגת האלופות בעונה הבאה, אבל אם טוכל יצליח להגיע לגמר ליגת האלופות שנה שנייה ברציפות ובניגוד להפסד עם פריז סן ז'רמן לבאיירן מינכן גם לנצח, הבלוז יבטיחו את מקומם במפעל ללא כל קשר למיקום בליגה.

להוציא את אותו 5:2 למדורגת לפני האחרונה בפרמיירליג, צ'לסי ספגה שלושה שערים בלבד ב-13 המחזורים האחרונים וגם בליגת האלופות ספגה רק שער אחד בשלבי הנוקאאוט, במשחק "ביתי" שנערך בסביליה לפני שבועיים שהסתיים בהפסד 1:0 לפורטו משער בתוספת הזמן, שבוע אחרי 0:2 באותו מגרש בסביליה שאירח את שני מפגשי רבע הגמר מול הדרקונים.

ססאר אספיליקווטה ובן צ'ילוול חוגגים עם טימו ורנר | Andy Rain – Pool/Getty Images

בניצחון בשבת עלה הקפטן ססאר אספיליקווטה כמגן ימני ולא כאחד משלושת הבלמים כפי שהוא משחק מאז שהוחלף למפארד בטוכל ונראה שהוא ימשיך כך גם מחר נגד ריאל – שינוי שמוריד את ריס ג'יימס לספסל ומאפשר לטוכל לשחק בצורה מבוקרת יותר, אולם לא לאבד איכות בקו. "קצת קשה לו לשחק בכנף כי הוא צריך לרוץ הרבה, אבל ידענו כמה חזקה ווסטהאם במצבים נייחים ורצינו להרוויח יתרונות של גובה ופיזיות. אספי מסתגל לכל משימה וגם זו עמדה שמאוד מתאימה לו, תמיד אפשר לסמוך עליו", אמר טוכל לאחר המשחק האחרון ובהחלט ייתכן שהוא ימשיך באותה גישה גם מחר.

אם אספיליקווטה ישוב לעמדת הבלם, אנדרס כריסטנסן יירד לספסל וכך הקפטן ישוב למרכז ההגנה כדי להתמודד עם שחקני הקישור ועם קרים בנזמה שיגיעו מהמרכז. בצד שמאל יפתח בן צ'ילוול ההגנתי יותר לעומת מרקוס אלונסו ולאור היעדרותו של מתאו קובאצ'יץ', אקס ריאל שיהיה היחיד שייעדר מהמפגש בצ'לסי, אנגולו קאנטה וג'ורג'יניו ימשיכו במרכז השדה. כמובן שמאונט יעלה בהקתקפה והשאלה היא מי יצוותו לידו, כשעל פי ההערכות יהיו אלה הצמד הגרמני קאי האברץ וטימו ורנר, אולם גם כריסטיאן פוליסיק עשוי לעלות בחוד ולא רק מפני שהתייצצב במסיבת העיתונאים ושם אמר: "אני לא הייתי רוצה לשחק נגד צ'לסי אם הייתי שחקן יריב, יהיה משחק קשה וכמובן שאנחנו מכבדים מועדון הסיטורי כמו ריאל מדריד".

טימו ורנר | ALASTAIR GRANT/POOL/AFP via Getty Images

עוד לפני מסיבת העיתונאים, ורנר התראיין היום ואמר לאתר הרשמי של צ'לסי: "ברור שיהיו מפגשים קשים וצמודים ואנחנו ניתן את כל כולנו בהם. זו תקופה קשה כי אנחנו צריכים לשים עין על מצבנו בפרמיירליג במקביל, אבל זה בכלל לא משעמם אותנו – זו עונה אדירה ואנחנו דוחפים את עצמנו כדי לנצח בכל המסגרות ובתקווה שנעשה גם מחר את מה שעשינו נגד אתלטיקו, פורטו וגם נגד ווסטהאם בשבת. ליגת האלופות זו התחרות הקשה מכולן וכל עוד יש לנו סיכוי, אנחנו נעשה את הכל כדי לזכות. אם מישהו היה אומר לנו בתחילת העונה שנגיע לפחות לחצי גמר ליגת האלופות ולגמר הגביע האנגלי ושיש לנו סיכוי לזכות בשני המפעלים, לא היינו מסרבים".

לאחר מכן התייצב טוכל לשיחה עם העיתונאים והוא ניצל את המעמד כדי לבקר את ראשי אופ"א, בדומה לפפ גווארדיולה ויורגן קלופ: "כולם מדברים על הסופרליג, אבל לא על הפורמט החדש של ליגת האלופות. מישהו שאל את המאמנים והשחקנים מה דעתם על זה? מוסיפים משחקים וזה בכלל לא מרגש אותי. לקראת מחר, כל הקמת הסופרליג לא תשפיע ואני סומך על צוותי השיפוט במאה אחוז".

מי שצפוי להוות איום על אספיליקווטה וחבריו הוא אקס צ'לסי ומי שנחשב לאגדה במועדון, אדן הזאר שהגיע ב-2012 ונמכר לבלאנקוס ב-2019 תמורת 100 מיליון יורו אחרי שזכה בסטמפורד ברידג' כמעט בכל תואר אפשרי, להוציא את ליגת האלופות. זידאן סירב לומר אם הזאר ישוב להרכב אחרי שהתאושש מפציעה ורק השבוע שב לסגל, אבל בהסתמך על דברי הבלגי בעבר – הוא הולך להגשים חלום: "צ'לסי ואוהדיה תמיד יישארו בלב שלי ואני מקווה לפגוש אותם יום אחד בליגת האלופות", אמר בזמנו. כשטוכל נשאל על הזאר, השיב בקצרה: "הוא שחקן שהכריע עבור צ'לסי משחקים באופן קבוע ולכולם ברור כמה חשוב ואיכותי הוא. דיברנו עליו המון לקראת המשחק".

בשבוע הבא הוא ישוב ללונדון. הזאר | Diego Souto/Quality Sport Images/Getty Images

הרכב משוער: אדוארד מנדי, אנטוניו רודיגר, אנדראס כריסטנסן (ריס ג'יימס), טיאגו סילבה, בן צ'ילוול, ססאר אספיליקווטה, אנגולו קאנטה, ג'ורג'יניו, מייסון מאונט, קאי האברץ (כריסטיאן פוליסיק), טימו ורנר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי