הפסד שייזכר לאורך שנים: המספרים מאחורי ה-2:5 של ברומיץ' על צ'לסי

העולה החדשה ניצחה בסטמפורד ברידג' לראשונה מאז 1978, בזמן שקאלום רובינסון, סם ג'ונסטון וסם אלרדייס עשו היסטוריה בפרמיירליג, וכל זאת על חשבונו של תומאס טוכל שהתגונן: "ללא ההרחקה זה היה משחק שונה"

(גודל טקסט)

בעונה בה מנצ'סטר סיטי סופגת חמישייה מלסטר, יונייטד חוטפת שישייה מטוטנהאם וליברפול מובסת 7:2 על ידי אסטון וילה יהיה קשה לבחור את הפתעת העונה בפרמיירליג, אבל ללא ספק ההפסד 5:2 של צ'לסי נגד ווסט ברומיץ' אתמול (שבת) הוא מועמד ראוי לקחת את התואר.

צ'לסי מאז הגיע תומאס טוכל, התהדרה בהגנת הברזל שלה, שספגה בסך הכל שני שערים ב-13 משחקיו הראשונים של המנג'ר הגרמני ולמותר לציין כי עד הפגרה לא הפסידה. לכן אף אחד לא העלה בדעתו כי הפסד הבכורה יגיע דווקא נגד העולה החדשה, שנמצאת בדרך הבטוחה לליגת המשנה ועוד תספוג חמישייה מההתקפה השנייה הכי חלשה בליגה.

הפתיחה הייתה שייכת לצ'לסי שכבשה ראשונה מרגלי כריסטיאן פוליסיק בדקה ה-27, אך כעבור שתי דקות הקפטן טיאגו סילבה הותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים בעקבות שני צהובים והפך למורחק המוקדם ביותר של הלונדונים מאז גארי קהיל מול ברנלי באוגוסט 2017 ובמקביל גם לשחקן המבוגר ביותר בתולדות המועדון שיוצא בכרטיס אדום.

טיאגו סילבה מורחק | JOHN WALTON/POOL/AFP via Getty Images

מתאוס פריירה הצליח להשלים מהפך עם צמד אדיר בתוספת הזמן של המחצית הראשונה כאשר שערו הראשון הובקע לאחר בישול של סם ג'ונסטון, שהפך לשוער הראשון שמבשל במדי ברומיץ' במסגרת הפרמיירליג. מלבד שחקן ההתקפה הברזילאי גם קאלום רובינסון חגג עם צמד משלו ועשה היסטוריה לאחר שהפך לשחקן הפרמיירליג הראשון אי פעם שכובש בעונה אחת שני צמדים נגד צ'לסי ואם לא די בכך, החלוץ האירי לא כבש העונה נגד אף יריבה אחרת – מטורף.

עבור ווסט ברומיץ' זה היה ניצחון החוץ הראשון על צ'לסי מאז 1978 אך כמובן שזה לא היה ההישג היחיד שלה. מעבר לכך ברומיץ' הבקיעה העונה לא פחות משמונה שערים לרשת של צ'לסי (כולל 3:3 בסיבוב הראשון), דבר שלא קרה לבלוז מאז שספגו תשעה גולים מליברפול בעונת 1989/90 וגם המאמן סם אלרדייס שעושה העונה צרות לקבוצות הגדולות רשם הישג נאה לאחר שהפך למאמן הראשון שניצח את צ'לסי בחוץ עם שלוש קבוצות שונות (ווסט ברומיץ', בולטון וקריסטל פאלאס).

שחקני ווסט ברומיץ' חוגגים | Clive Rose/Getty Images

תומאס טוכל אמר לאחר המשחק: "אסור לנו לאבד את הראשון לאבד את האמון שיש לנו בשחקנים האלה. אנחנו צריכים להיות רגועים ולהגיד לכולם לנשום, זה הולך להיות ערב קשה לכולם. היו לי תוכניות אחרות לגמרי לגבי איך להתחיל את המשחק הזה, אבל אנחנו חייבים לקבל את ההפרש הראשון שלנו ביחד וחשוב למצוא דרך להתמודד עם התוצאה הזאת ביחד".

"זו האחריות שלי, אני סמכתי על ההרכב הזה ואני עדיין חושב שהוא היה מספיק חזק כדי לקחת את המשחק הזה. היינו חלודים ועשינו יותר מדי טעויות. איבדנו יותר מדי כדורים וזה עלה לנו בכרטיס אדום שגרם בסופו של דבר לאבד את המשחק. היו שני משחקים היום, עד ההרחקה ומההרחקה".

המאמן המאושר סם אלרדייס סיכן מנגד: "הניצחון הזה נתן לנו תקווה, בעיקר על איכות המשחק שלנו ועל הדרך בה הרסנו את צ'לסי. אנחנו כעת מאמין שנוכל לשחק כך שם גם ביום שני נגד סאות'המפטון. המשחק הזה משאיר אותנו בחיים, השגנו ניצחון על קבוצה שאף אחת אחרת לא ניצחה מאז טוכל הגיע ואי אפשר לתרץ את זה בחיסרון המספרי. היינו קבוצה הרבה יותר טובה היום".

תומאס טוכל | John Walton/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי