"זה לא עוזר": המסר של תומאס טוכל לטימו ורנר

טימו ורנר | David S. Bustamante/Soccrates/Getty Images

מאמן צ'לסי הבהיר שההחמצה של החלוץ ב-1:1 נגד ריאל הייתה קריטית, אך אמר: "אין מה לבכות או להתחרט". הגרמני זכה לשבחים על בחירת ההרכב בניהול המשחק, באנגליה אופטימיים אחרי התיקו: "אפשר לעשות את זה"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

המשחק הראשון מבין שניים בחצי גמר ליגת האלופות הסתיים בתוצאה לא רע בכלל עבור צ'לסי. הבלוז כבשו שער חוץ וסיימו ב-1:1 נגד ריאל מדריד באצטדיון אלפרדו די סטפנו, אך ייתכן שדווקא הלונדונים הם אלה שיכולים להרגיש מאוכזבים מהתיקו אמש (שלישי) ולא הקבוצה מבירת ספרד. צ'לסי שלטה לחלוטין במחצית הראשונה ומלבד היתרון המוקדם שבו כריסטיאן פוליסיק הציב אותה בדקה ה-14, היא ייצרה מספר הזדמנויות גדולות לשער. את ההחמצה הגדולה מכולן רשם טימו ורנר, שנעצר על ידי טיבו קורטואה מהמצב הכי נוח שחלוץ ברמתו יכול לבקש. ועדיין, באנגליה מרוצים מהמקדמה שהבלוז השיגו ומאמינים שהעפלה ראשונה לגמר הצ'מפיונס ליג מאז 2012 בהחלט נמצאת בהישג יד.

"צ'לסי מלאת המרץ סחטה את ריאל ועשתה צעד גדול לגמר", נכתב בשער ה'מירור', כאשר ב'דיילי אקספרס' הדגישו: "אפשר לעשות את זה. שער חוץ יקר נתן לבלוז את הפייבוריטיות". ב'מטרו' הוסיפו: "צ'לסי הערימה על ריאל. שער מוקדם של פוליסיק מאפשר לכחולים להריח את הגמר".

המנג'ר תומאס טוכל השלים משחק חמישי ללא הפסד נגד ריאל מדריד בקריירה והוא היחיד שפגש את הבלאנקוס חמש פעמים מבלי להיכנע, כאשר זינדין זידאן עדיין לא הצליח לגבור עליו. ב"סקיי" שיבחו את הגרמני על בחירת ההרכב והניהול הטקטי של המשחק. "בשלושה חודשים בתפקיד, טוכל ביצע מהפך יוצא דופן בצ'לסי וההופעה ביום שלישי הייתה המחשה מושלמת לכך", נכתב באנגליה, שם הדגישו כי ההחלטות של המאמן אפשרו לכחולים לנצל את המהירות של שחקניו ולנטרל את טוני קרוס ולוקה מודריץ' במרכז השדה, כאשר גם החילופים של קאי האברץ וחכים זייך, שנכנסו מהספסל, הוגדרו כ"בול פגיעה".

מי שלא יכול להיות מרוצה כל כך, הוא הגרמני שהיה על המגרש. ורנר, כאמור, היה יכול להעניק לקבוצה שלו ניצחון אדיר, אבל הוסיף פרק נוסף לעונת הבכורה הדי מאכזבת שלו בצ'לסי. טוכל שלח מסר לחלוץ כשנשאל על ההחמצה במסיבת העיתונאים: "הוא החמיץ הזדמנות גדולה נגד ווסטהאם והיום הייתה לו החמצה גדולה נוספת. זה לא עוזר, אבל גם לא עוזר לבכות על זה או להתחרט כל הזמן. זה המצב. מיליוני אנשים צריכים להתמודד עם דברים הרבה יותר קשים, זה מה שטוב בספורט – מחר לאף אחד לא יהיה אכפת. הוא כועס ואולי מאוכזב, אבל עליו להרים את הראש. הוא מקצוען שעובד קשה ולעולם לא יפסיק לדחוף. כחלוץ, אם אתה כובש במשחק הבא, אף אחד לא ידבר על זה".

המאמן, שהבהיר בסיום המשחק כי היריבה לא עשתה שום דבר מלבד השער, הוסיף לגבי המשחק עצמו: "הרגשתי שהיינו צריכים לנצח, היינו יכולים להכריע את המשחק בשלב מוקדם מאוד במחצית הראשונה. היינו חזקים מאוד ב-30 הדקות הראשונות וכשיש לך חצי שעה כל כך טובה, אתה מצפה ליותר קור רוח ודיוק בסיומת. החלוצים הם הראשונים שרוצים לכבוש ולהכריע. אנחנו אחרי שני משחקי חוץ תובעניים וזה הורגש. במחצית השנייה עשינו הגנה טובה מאוד. בשבוע הבא יהיה לנו אתגר גדול נוסף נגד ריאל מדריד, שום דבר לא סגור. נצטרך להילחם על כל סנטימטר ולהיות ראויים לניצחון".

פוליסיק חוגג. צ'לסי השיגה תיקו מבטיח | Isabel Infantes/PA Images via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי