במקום הראשון: פפ עשה היסטוריה. די מריה שני רק לרונאלדו ומסי

פפ גווארדיולה | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

חצי הגמר השני של ליגת האלופות סיפק את הסחורה בגדול עם ה-1:2 הנפלא של סיטי על פ.ס.ז'. המאמן השתווה למוריניו, ציון דרך לארגנטינאי, וגם: נתון יוצא דופן למרקיניוס, הרצף של התכולים ומחרז ברשימה מכובדת

(גודל טקסט)

וואו, איזה משחק אדיר קיבלנו בחצי גמר ליגת האלופות הערב (רביעי). מנצ'סטר סיטי הצליחה לרשום ניצחון סופר חשוב בצרפת, כאשר גברה 1:2 על פריז סן ז'רמן אחרי שרשמה מהפך נפלא – ופפ גווארדיולה חולם על הגמר, מעמד בו לא היה מאז 2010/11.

אנחנו כבר לא יכולים לחכות למשחקי הגומלין של חצי הגמר. ביום שלישי נדע מי תהיה העולה הראשונה לגמר, כאשר פ.ס.ז', סגנית אלופת אירופה להזכירכם, תתמודד מול הסיטיזנס באנגליה. יממה לאחר מכן, ריאל מדריד תתארח אצל צ'לסי אחרי שנפרדה ממנה ב-1:1 אתמול. מספרי המהפך הנהדר של מנצ'סטר סיטי על פ.ס.ז' לפניכם:

* פפ גווארדיולה עשה היסטוריה. מאמן מנצ'סטר סיטי השתווה לז'וזה מוריניו כמאמן עם שהדריך בהכי הרבה חצאי גמר שונים של ליגת האלופות – 8.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

* מרגיש שהימור על שער של מרקיניוס בנוקאאוט של ליגת האלופות הוא מניה בטוחה. הבלם והקפטן הנפלא של פריז סן ז'רמן כבש חמישה שערים ב-12 ההופעות שלו בצ'מפיונס ליג, אבל מה שמדהים יותר, הוא שגם בעונה שעברה וגם בעונה הנוכחית הצליח לכבוש גם בשלב רבע הגמר וגם בחצי הגמר. הוא שחקן ההגנה הראשון אי פעם שמצליח לכבוש בשתי עונות שונות גם בשלב שמונה האחרונות וגם בשלב ארבע האחרונות. מדהים. ואם שאלתם עצמכם מי עשו זאת בעבר בשתי רצופות – אז היו אלה רק כריסטיאנו רונאלדו (שלוש פעמים – 11/12, 12/13 ו-13/14) ואנטואן גריזמן (15/16 ו-16/17).

* רצף אדיר של מנצ'סטר סיטי ממשיך להיכתב. התכולים רשמו הערב את הניצחון ה-18 ברציפות שלהם בחוץ בכל המסגרות, כשבמהלך הריצה הזו הם שמרו על שער נקי תשע פעמים – שזה בדיוק מספר השערים שהם ספגו במהלך הרצף הנפלא הזה.

* אנחל די מריה בישל היום בפעם ה-30 בליגת האלופות. מבין השחקנים הפעילים שהגיעו למספר הזה, רק שניים מקדימים אותו, ואתם בוודאי יכולים לנחש מי הם – כריסטיאנו רונאלדו (41) וליאו מסי (34).

מרקיניוס חוגג עם ניימאר | Alex Grimm/Getty Images

* ריאד מחרז, שכבש את השני של מנצ'סטר סיטי בכדור חופשי נהדר, כבש את השער החמישי בלבד מבעיטה חופשית ישירה בחצי גמר ליגת האלופות ב-20 השנים האחרונות. לפני כן, כריסטיאנו רונאלדו עשה זאת פעמיים (2009 ו-2014), ליאו מסי (2019) וצ'אבי אלונסו (2016).

* השער שספג שוער פ.ס.ז', קיילור נבאס, מריאד מחרז – היה הכדור החופשי הראשון שהוא סופג בכל הקריירה שלו בליגת האלופות.

* אידריסה גיי, קשר פ.ס.ז', הוא הכדורגלן הראשון שמקבל שני כרטיסים אדומים בעונה אחת בליגת האלופות מאז אלברו ארבלואה, שעשה זאת במדי ריאל מדריד ב-2012.

* רודרי, קשרה האחורי המצוין של מנצ'סטר סיטי ונבחרת ספרד, רשם הערב את הופעתו ה-100 בכל המסגרות במדי התכולים. כל זאת בעונתו השנייה בלבד, אחרי שנרכש שאתלטיקו מדריד בקיץ 2019 תמורת כ-60 מיליון יורו.

ריאד מחרז חוגג | Alexander Scheuber – UEFA/UEFA via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי