שיאים שליליים לפ.ס.ז' ואמבפה, פוצ'טינו: "קשה לקבל את זה"

קיליאן אמבפה מאוכזב | ANNE-CHRISTINE POUJOULAT/AFP via Getty Images

אלופת צרפת מאוכזבת אחרי המהפך הכואב וההפסד 2:1 למנצ'סטר סיטי במשחק הראשון של חצי גמר ליגת האלופות. המאמן: "הם כבשו מטעויות שלנו", מרקיניוס: "ספגנו שערים מטופשים, אין טעם לנסוע לשם אם אנחנו לא מאמינים"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

זה התחיל כל כך טוב, שקשה להאמין שככה זה נגמר. פריז סן ז'רמן נכנעה אתמול (רביעי) בביתה 2:1 למנצ'סטר סיטי במשחק הראשון מבין שניים בחצי גמר ליגת האלופות, זאת דווקא אחרי שהובילה ורשמה מחצית ראשונה מצוינת בה הראתה עליונות מרשימה על הקבוצה של פפ גווארדיולה.

הייתה מן תחושה בחצי הראשון שסגנית אלופת אירופה מראה מי פה בעלת הניסיון, מי פה כבר עשתה דבר או שניים במפעל הזה, אבל במחצית השנייה הכל השתנה וזה פשוט התהפך. הסיטיזנס היו היחידים על המגרש, הפכו את התוצאה וקיבלו מקדמה משמעותית עם שני שערי חוץ לקראת הגומלין, שייערך ביום שלישי.

לקראת הסיום היה נראה ששחקני פ.ס.ז' מאבדים את הראש. הם לא עמדו בלחץ, נראו עצבניים, ואדיריסה גיי הורחק אחרי עבירה גסה על אילקאי גונדואן. "השחקנים איבדו את המשמעת, צריך הופעה הירואית בחוץ כדי לעלות לגמר", נכתב בצרפת.

ניימאר | Xavier Laine/Getty Images

כמה המחצית השנייה של פ.ס.ז' הייתה חלשה? היא בעטה רק פעם אחת לעבר השער של אדרסון, שוער מנצ'סטר סיטי. זו כמות האיומים המועטה ביותר שהיא רשמה במחצית אחת במשחק ליגת האלופות מאז אפריל 2016, בדיוק חמש שנים אחורה. היריבה אז הייתה… מנצ'סטר סיטי.

ואולי הבעיה הכי גדולה של אלופת צרפת הייתה החולשה של שני הכוכבים הכי גדולים שלה, ניימאר וקיליאן אמבפה. אמנם ראינו מהם פה ושם כמה ניצוצות, כי מה לעשות, כשהכדור נמצא אצלם קורים דברים, אבל לא הלך להם אתמול. אמבפה, אגב, בפעם הראשונה בקריירה לא הצליח לבעוט לשער אפילו פעם אחת במשחק בו הוא משלים 90 דקות בליגת האלופות – היו לו רק 30 נגיעות בכדור במשחק, פחות אפילו משני השוערים אדרסון (31) וקיילור נבאס (53)..

מאמן פ.ס.ז', מאוריסיו פוצ'טינו, דיבר לאחר ההפסד: "שתי המחציות היו שונות לגמרי. היינו טובים בחצי הראשון, יצרנו מצבים והיינו ראויים ליתרון, אבל מנצ'סטר סיטי הייתה יותר טובה בחצי השני. שני השערים שהם כבשו היו מטעויות שלנו, אבל הם ייצרו יותר מצבים מאיתנו".

מאוריסיו פוצ'טינו | Alex Grimm/Getty Images

"אנחנו מאוד מאוכזבים משני השערים שספגנו", אמר המאמן הארגנטינאי והביע את תחושותיו הלא פשוטות: "קשה לקבל את זה שזה קרה בחצי הגמר. זה ממש כואב. היה לנו קשה להתמודד איתם במחצית השנייה, הם היו יותר אגרסיביים מאיתנו והיה קשה להרוויח כדורים. בכדורגל צריך להאמין, ובגומלין ננסה לנצח ונבוא כדי להבקיע שערים. כמובן שיש עלינו לחץ קטן, אבל בכדורגל אתה חייב לנסות".

הקפטן, מרקיניוס, שהפך אתמול לשחקן ההגנה הראשון אי פעם שמצליח בשתי עונות רצופות לכבוש גם ברבע הגמר וגם בחצי הגמר של ליגת האלופות, סיפר: "במחצית השנייה שיחקנו יותר מדי בחלק האחורי, לא הצלחנו להתקדם. סיטי הייתה הרבה יותר אגרסיבית. במשחק הגומלין נצטרך להיות יותר עקביים בשתי המחציות. זה לא נגמר, יש עוד 90 דקות".

"אנחנו צריכים לנתח את המשחק ולראות איפה נפלנו", אמר הבלם הברזילאי. "ספגנו שני שערים מטופשים. אנחנו צריכים להראות שיש לנו מנטליות טובה וחזקה וללכת למשחק הגומלין ולשחק את המשחק הכי טוב שאנחנו יכולים. אם אנחנו לא מאמינים, אין טעם לנסוע לשם בכלל. צריך מנטליות של לוחמים. יש לנו את כל הכלים כדי להפוך את המצב".

מרקיניוס | Anthony Dibon/Icon Sport via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי