פפ: "זה לא נכון שמנצ'סטר סיטי היא רק כסף". מאחרז חשף סוד

פפ גווארדיולה | Jan Kruger - UEFA/UEFA via Getty Images

סיטי העפילה לגמר לראשונה בתולדותיה, המאמן יחזור למעמד לאחר עשור: "חושבים שצריך להגיע לשם כל שנה, אבל יונייטד זכתה בעבר בגלל החלקה של טרי. הגיוני שלקח לנו זמן". סטפן תיעד את החגיגות, שחקני העבר בירכו

קבוצות: מנצ'סטר סיטי
(גודל טקסט)

זו נראית העונה של מנצ'סטר סיטי. הקבוצה של פפ גווארדיולה השלימה ניצחון שני על פריז סן ז'רמן אתמול (שלישי) ועם ה-0:2 (1:4 בסיכום) העפילה לראשונה בתולדותיה לגמר ליגת האלופות. מספיק להביט על המספרים של הסיטיזנס – הם השיגו ניצחון שביעי ברציפות במפעל – שיא למועדון אנגלי, רשמו 11 ניצחונות ותיקו ב-12 משחקים (היחידים שלא הפסידו) ואין ספק שהם ראויים להעפיל לגמר באיסטנבול. גם ב-2016 סיטי הדיחה את הצרפתים, אך אז זה קרה בשלב רבע הגמר והיה מרגש הרבה פחות.

ריאד מאחרז היה כוכב המשחק. הוא כבש במשחק הראשון והרשים עם צמד באנגליה והפך לשחקן האלג'יראי עם הכי הרבה שערים במפעל. לאחר המשחק אמר מאחרז: "ידענו שעלינו להיות סולידיים בהגנה, כולם. כמעט לא ספגנו העונה במפעל והרבה בזכות זה הגענו לגמר. יש לנו עוד משחק בשבת, אנחנו רוצים להבטיח את האליפות באנגליה ואז נתרכז בגמר ליגת האלופות".

הסגנון: "זה היה משחק טוב מאוד על אף פתיחה קשה. אחרי השער הרגשנו יותר בנוח. במחצית השנייה בלטנו ויכולנו להבקיע יותר. הם השתוללו, איבדו את העשתונות והחלו לבעוט בנו אחרי הכרטיס האדום. לא תכננו לשחק על מתפרצות אבל הם היו צריכים לתקוף וניצלנו את זה כדי לכבוש את שני השערים. כמובן שהמסירה הארוכה של אדרסון הייתה מתוכננת, אנחנו מכירים את האיכות שלו ועובדים על זה כל הזמן".

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

מי שהוריד קוף גדול מהגב הוא פפ. עשר שנים שהוא לא הגיע לגמר. ארבע פעמים הוא הודח בחצי הגמר – שלוש פעמים ברציפות עם באיירן מינכן ואחת עם ברצלונה. בשנים האחרונות הוא לא הצליח לגבור על קבוצות נחותות מזו שלו כמו ליון (2020), טוטנהאם (2018) או מונאקו (2017). כעת יכול לנשום לרווחה.

"בהחלט, זה צעד ענק למועדון שלנו כמובן. אני גאה להפליא. המחשבה הראשונה שלי היא על השחקנים שלא שיחקו. מגיע לכולם היום, כולם תרמו בליגת האלופות העונה הזו. יש לנו שלושה שבועות להתכונן לגמר. אנשים חושבים שזה קל, לאור מה שהיה בעבר, שאני צריך להגיע לשם כל שנה. זה היה הגיוני להעפיל השנה אחרי מה שעשינו בשנים האחרונות. החבר'ה הראו עקביות, זה מדהים. ניצחנו במשחק הראשון כי אנחנו יודעים להתבלט בפרטים הקטנים. אבל ניצחנו 11 משחקים ועשיהו רק תיקו אחד. יש לנו עונה מדהימה בליגת האלופות וזה כל הסיפור – אנשים יכולים לחשוב שמנצ'סטר סיטי זה מועדון שהוא רק כסף, אבל זה לא נכון. מי שרוצה לחשוב ככה, שיחשוב – זה עניין רק שלו".

עד כמה ליגת האלופות מסובכת: "ריאל זכתה בליגת האלופות עם שער בדקה ה-93, גם באיירן מינכן רשמה דרמה נגד בורוסיה דורטמונד. מנצ'סטר יונייטד נהנתה מהחלקה של ג'ון טרי. זו תחרות כל כך קשה, זה כתוב בכוכבים. מרקיניוס למשל שנגח רק למשקוף, היה לנו מזל. פ.ס.ז' קבוצה ענקית שנבנתה כדי לנצח והשחקנים נלחמו עד הסוף, אבל גם אנחנו. הדחנו קבוצה שגברה על ברצלונה ובאיירן מינכן וזה מאוד משמעותי".

בסיטי חגגו היטב והשוער השני זאק סטפן שיתף את האוהדים עם סרטון קצר מהטירוף בחדר ההלבשה כשכולם משתוללים ללא יוצא מן הכלל וכמעט עפו אפילו כיסאות באוויר. אילקאי גונדואן כתב בטוויטר: "יש! לילה פנטסטי עבורנו – איסטנבול אנחנו באים. אני כל כך גאה". גם שחקן העבר פאבלו זבאלטה פרגן בטוויטר. ג'ו הארט, שוער העבר, התרגש ואמר: "זה רגע עצום. אנשים מזלזלים ואומרים שלמועדון הזה אין היסטוריה באירופה. אבל יש לקבוצה נשמה אמיתית. הקבוצה עברה תהליך. ב-2006 כשהגעתי לקבוצה המטרה הייתה רק לסיים בחצי הראשון של הטבלה".

קייל ווקר אמר: "כילד משפילד – זה מה שאתה חולם עליו. חלמתי על זה כבר אחרי הניצחון בצרפת. אני בטירוף. במשחקים גדולים יש עצבנים ועלינו לשלוט בזה. מגיע קרדיט לכולם, זה היה משחק קבוצתי נפלא. כולנו חגגנו את השער. כשחקן הגנה חשוב לי שנשמור על שער נקי. עשינו את זה הרבה העונה. למנוע שער זה כמו לכבוש עבורי. ג'ון סטונס, רובן דיאש, אולכסנדר זינצ'נקו. כולם הקריבו ומנעו מצבים לשער".

אין ספק שלסיטי יש הגנת ברזל. היא ספגה שער בודד בשלב הבתים וארבעה בלבד בכל העונה. הבלם רובן דיאש נבחר למצטיין במשחק. לאחר המשחק אמר הפורטוגלי: "אנחנו מתגוננים כקבוצה ויש לנו מאזן נהדר, זה לא משנה מי בהרכב. בחלק הקדמי יש לנו שחקנים שיעשו את ההבדל כמו מאחרז. אני מאוד שמח, היינו סבלניים, התמודדנו עם ההתקפה שלהם. להיות בגמר זו הרגשה נפלאה".

רובן דיאש | Matt McNulty – Manchester City/Manchester City FC via Getty Images

באנגליה בירכו את סיטי. "מאחרז המבריק העניש פעמיים, שחקני ההגנה התעופפו ועצרו הכל ולא נתנו ליריבה למצוא דרך. היא הייתה בשליטה מלאה והמשימה עברה בהצלחה", נכתב ב-"BBC". "החגיגות בשריקת הסיום המחישו את משמעות ההישג. הם רגילים לגרוף תארים מקומיים על בסיס קבוע אבל באירופה היה חסר משהו. העונה סיטי שמרה על בגרות".

ריו פרדיננד, בלם העבר שמזוהה כמובן עם היריבה הגדולה מנצ'סטר יונייטד, החמיא: "סיטי הפגינה אופי ואישיות. פפ דיבר על זה לפני המשחק. הוא רצה את זה וקיבל את זה. הם שלטו בצורה מוחלטת. זו קבוצה אחרת בהשוואה לעונות הקודמות באירופה". "סיטי עשתה היסטוריה והייתה יכולה לכבוש אפילו יותר שערים. זה היה מאמץ נפלא שהשתלם", נכתב ב"סקיי ספורטס" שם העניקו ציונים גבוהים במיוחד לשחקנים. דיאש ואולכסנדר זינצ'נקו זכו לציון 9. הציון 7 היה הנמוך ביותר שחולק. ביום שבת תחזור סיטי לליגה ותארח את צ'לסי בתקווה לנצח ולזכות באליפות. זו יכולה להיות העונה הגדולה ביותר בתולדותיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי