זידאן ספג ביקורת קשה על ההרכב, בספרד קראו למכור את הזאר

זינדין זידאן, אדן הזאר | Clive Rose/Getty Images

לאחר ההפסד 2:0 לצ'לסי וההדחה מליגת האלופות, בתקשורת תקפו את המאמן שבחר לפתוח עם ראמוס והקשר: "הם ממש לא היו ראויים לשחק". הבלגי נראה בסיום מחויך עם חבריו לשעבר וגרם לסערה . קאסמירו: "אין תירוצים"

קבוצות: ריאל מדריד
(גודל טקסט)

ריאל מדריד חלמה לרשום עוד ערב גדול בליגת האלופות אך הודחה בחצי הגמר ובצדק לאחר שאתמול (רביעי) נכנעה 2:0 לצ'לסי וכעת תנסה להגן על תואר אליפות ספרד כשנותרו לה ארבעה משחקים לסיום "לה ליגה". בפעם הרביעית בתולדותיה הגיעה ריאל לגומלין אחרי תיקו ביתי 1:1 ושוב לא הצליחה לבצע מהפך. מעבר לכך, ריאל לא הצליחה להתגבר על החוק הברור בליגת האלופות: קבוצה שמפסידה במשחק הפתיחה (3:2 לשחטאר דונייצק של מנור סולומון) לא יכולה לזכות בתואר.

המאמן זינדין זידאן, שטרם הצליח לנצח את תומאס טוכל בשישה מפגשים ישירים (ארבע תוצאות תיקו ושני הפסדים) ולא הצליח להגיע לגמר רביעי, ספג לאחר המשחק ביקורת על ההרכב שבחר. מדובר בשילובם של אדן הזאר וסרחיו ראמוס וכן ויניסיוס ג'וניור כחצי מגן ימני ואמר: "כל מי שהגיע לכאן היה מוכן לשחק. ניסינו והגענו עד הלום. כמובן שאנחנו עצובים, כשאתה מפסיד בחצי הגמר זה לא יכול להיות אחרת. זה רגע קשה אבל מחר נתאמן שוב. ויניסיוס יכול לשחק שם. הרעיון היה לפתוח עם שלושה בלמים וכבר ניסינו את המערך הזה".

הודה שצ'לסי הייתה טובה יותר: "אפשר לומר שצ'לסי ראויה לניצחון ונברך אותה. ניסינו והגנו עד הלום, צעד אחד מהגמר. לא היו לנו הזדמנויות להבקיע ולהם כן. אני גאה מאוד בשחקנים שלי. אנחנו נילחם על המשחק ביום ראשון ולא נוותר על שום דבר. אני מעדיף להסתכל על הדברים הטובים שהשחקנים שלי עשו העונה".

This image has an empty alt attribute; its file name is 1046714

על הזאר: "הוא צריך לשחק ולשחק וכך להחזיר לעצמו את הביטחון. לאט לאט. הוא צריך לחזור להיות הזאר". הבלגי פתח בהרכב בפעם השנייה ברציפות אך בניגוד למשחק בשבת נגד אוסאסונה במהלכו יצר הזדמנויות, כדרר והיה נהדר – הפעם לא הופיע ולא לקח אחריות. רק בדקה ה-89 הוא סיים את חלקו ובמקומו עלה לשחק החלוץ מריאנו דיאס.

ואם כבר הקשר הבלגי, לאחר המשחק הוא נמצא צוחק ומתולצץ עם חבריו לשעבר בצ'לסי. "התמונה שתכעיס מאוד את המדרידיסימו", נכתב על כך בכלי התקשורת בספרד. "הוא לא יודע באיזה קבוצה הוא נמצא?" ו"חוסר כבוד כלפי המועדון וחבריו לקבוצה", היו הביטויים הבולטים ברשתות החברתיות. הפרשן תומאס רונסרו מ"אס" זעם בעיקר וקרא להיפרד ממנו. ברחבי הטוויטר היו גם כאלה שעצבו תמונה בפוטושופ והוסיפו את הזאר לתמונת הניצחון של צ'לסי בחדר ההלבשה. בסקר המארקה הצביעו למעלה מ-80 אלף איש ו-62% טוענים שהתמונה הזו נראית רע והזאר היה חייב להימנע מכך.

הזאר ספג ביקורת גם על יכולתו כמובן והיה במוקד יחד עם הקפטן ראמוס. "מדריד נפלה בחצי הגמר ביום בו זידאן לא היה בסדר בהחלטותיו. הזאר וראמוס לא עמדו במשימה ולא היו ראויים לשחק בחצי הגמר הזה. זידאן היה נפלא כל העונה וערב אחד לא מקלקל זאת, אבל המערך שלו לא עבד מהרגע הראשון. מדוע הוא התעקש לשים את המפתחות ברגליים של הזאר שהקבוצה הסתדרה מעולה בלעדיו?", נכתב ב"מארקה". עוד נטען כי הרצון לשלב את ראמוס בהרכב, בכוח, כשהוא חלוד, כפה סגנון משחק אחר והיה עדיף לשחר ב-4:3:3 בלעדיו.

בשער "מארקה" נכתב: "ריאל נדרסה על ידי רכבת". נטען כי הבלאנקוס נתנו כל מה שהיה להם אך זה פשוט לא הספיק והאנגלים היו הרבה יותר טובים. "ריאל הייתה מותשת ולא עמדה טוב על המגרש". בכתבה אחרת הציגו את כל ההחמצות של הבלוז שהיו יכולים לסגור עניין הרבה יותר מהיר. ב"אס" נטען כי ריאל לא יכולה להתלונן. "בלי כוחות ובלי הצ'מפיונס" הייתה הכותרת בשער ה"אס" על רקע השוער טיבו קורטואה עם הקפטן ראמוס, שאגב, ייתכן והיה זה משחקו האחרון בליגת האלופות במדי הקבוצה. "צ'לסי חיסלה את הקבוצה של זידאן כמו במשחק הראשון. שום דבר לא עבד".

קאסמירו הודה: "היו לצ'לסי יותר מצבים, היא הייתה טובה יותר. ואין לנו שום תירוץ. נחשוב עכשיו רק על הליגה, אין לנו מה להתחרט כי אי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור אבל כמובן שאנחנו עצובים. עשינו מה שיכולנו. ב-25 הדקות הראשונות שיחקנו טוב יותר והגענו לשתי הזדמנויות מעולות בזכות קארים בנזמה".

קורטואה הצליח להדיח את צ'לסי בחצי הגמר ב-2014 עם ניצחון באנגליה כששיחק במדי קבוצה אחרת מספרד – אתלטיקו מדריד. הפעם זה לא עבד. לאחר המשחק אמר: "צ'לסי התגוננה היטב וקשה לייצר מצבים נגדה. במחצית השנייה הם האטו את הקצב אבל עשו את זה. ככה זה הכדורגל, עלינו לעבוד קשה כדי לזכות באליפות. בשנה הבאה נקווה להגיע רחוק יותר".

כותרות העיתונים בספרד | צילומי מסך: "מארקה" ו"אס"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי