מאונט: "היינו צריכים לנצח 0:5". האוהדים חגגו מחוץ לאצטדיון

מייסון מאונט חוגג עם שחקני צ'לסי | Clive Rose/Getty Images

הקשר שכבש את השני ב-0:2 על ריאל: "לא יכול להסביר את התחושות אחרי ההעפלה לגמר". אואן החמיא לו: "יהיה הטוב בעולם". טוכל: "משחק ענק שלנו, לא חושב על סיטי". ורנר: "זה הרגיש כמו נצח עד שהכדור ירד מהמשקוף"

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

כאשר תומאס טוכל מונה למאמן צ'לסי בחודש ינואר, הקבוצה מלונדון הייתה בצרות-צרורות בפרמיירליג. מי האמין שאז שתעפיל לגמר ליגת האלופות בפעם השלישית בתולדותיה, תגיע לגמר הגביע האנגלי ותטפס למקום הרביעי בטבלה? הבלוז הדיחו אתמול (רביעי) את ריאל מדריד בצדק מוחלט אחרי ניצחון 0:2 בסטמפורד ברידג'. טוכל, אגב, נותר המאמן היחיד שלא הפסיד לריאל למרות שפגש אותה שש פעמים. פט נווין, קשר הבלוז בעבר, ביטא היטב את התחושות: "אם היית אומר לי דבר כזה לפני חודשיים – הייתי צוחק". במועדון אגב יוכלו לחגוג זכייה כפולה שגם קבוצת הנשים העפילה לגמר ליגת האלופות.

טוכל לא חושב עדיין על גמר ליגת האלופות. הוא המאמן היחיד שהגיע למעמד שנה אחר שנה עם שתי קבוצות שונות. "שאל אותי ארבעה ימים לפני המשחק", אמר. "זה מוקדם מדי, אנחנו עלולים לסבול מפציעות, שחקנים שלא יהיו בכושר משחק. אני מקווה להגיע במומנטום טוב ובסגל מלא, אבל אנחנו רוצים לזכות בגביע".

על האיכות שלו כמאמן: "אני מאוד שמח על ההישג. אני אסיר תודה על ההזדמנות להיות חלק מהכדורגל ולחיות כך את חיי. יש לי את התשוקה האדירה הזו למקצוע ואני אסיר תודה. לעשות את זה ברמה הזו, להגיע לקבוצה כמו צ'לסי ולהיות בגמר נוסף – מה עוד אפשר לבקש".

תומאס טוכל חוגג | GLYN KIRK/AFP via Getty Images

המשחק: "הגיע לנו לנצח, המחצית הראשונה הייתה קשה והם גרמו לנו לקצת סבל, זו ריאל מדריד שיכולה לעשות משהו בכל רגע, אבל זו הייתה הופעה ענקית וראויה. היינו מסוכנים. לא איבדנו את הרעב, את הרצון. במחצית השנייה היינו טובים יותר ויכולנו לכבוד עוד שערים כדי להיות בטוחים, אבל זה לא הזמן לביקורת". המאמן החמיא לשוער שלו, אדוארד מנדי, שרשם שתי הצלות ענק מול קארים בנזמה במחצית הראשונה: "יש לו ידיים חזקות, מנטליות אדירה, אני שמח שהוא שמר על שער נקי שוב".

טימו ורנר המושמץ, החלוץ שהחמיץ במדריד והתקשה מאוד בעונת הבכורה – היה זה שכבש את הראשון. ורנר אמר לאחר המשחק: "הייתי צריך לחכות זמן רב שהכדור ירד מהמשקוף, זה הרגיש כמו שעות, אבל הרגשתי שזה המשחק שלנו. אנגולו קאנטה מסר לקאי האברץ כדור מדהים. זה היה קל בסופו של דבר. אני יכול לומר שיכולנו להכריע את המשחק קודם לכן. אבל לא קל לשחק נגד ריאל מדריד".

עוד אמר: "מה שעשינו היה מדהים. לא נגענו בכדור הרבה אבל מה שעשינו איתו זה נהדר, הקצב שלנו היה לא יאומן מול קבוצה עם שחקנים ברמה עולמיתב כל עמדה. אנחנו צעירים וחסרי ניסיון אולי אבל לא עושים טעויות מטופשות. היינו מאוד טובים". על החגיגות בחדר ההלבשה: "כן, היו הרבה. בעשר הדקות האחרונות לא היה לי קול כבר כי צרחנו בלי סוף".

טימו ורנר כובש | Clive Rose/Getty Images

ססאר אספיליקווטה הגיע לצ'לסי למזלו הרע בקיץ 2012, כך שהוא לא היה חלק מהזכייה ההיסטורית נגד באיירן מינכן. כעת הוא יקווה לעשות זאת. "שיחקנו נגד מנצ'סטר סיטי הרבה מאוד פעמים. אבל גמר ליגת האלופות זה שונה. אנחנו ניתן הכל, אנחנו מאמינים בעצמנו. נצטרך לעבוד קשה".

מייסון מאונט שכבש את השער השני והמשיך את העונה האדירה שלו, אמר: "אני לא יכול לתאר במילים את ההרגשה. זה היה משחק קשה, ממש קשה. הם נתנו הכל אבל עמדנו מולם כמו גדולים. אני חושב שהיינו צריכים לנצח 0:5 אבל הדבר הכי חשוב הוא שניצחנו".

מנדי השוער היה זה שהחל את החגיגות בחדר ההלבשה עם ווליום גבוה ותיעד הכל בטלפון. גם איש התחזוקה של צ'לסי השתתף בעניין והתפתל על הרצפה. כל השחקנים ללא יוצא מן הכלל שיתפו את 'תמונת הניצחון'. מחוץ לאצטדיון התווספו המוני אוהדים ששרו, ורקדו וגם הקניטו את פלורנטינו פרס נשיא ריאל, בשל שניסה להוציא לפועל את הקמן הסופרליג.

"אחרי לילה במתח גבור על אף העדר הקהל, צ'לסי ראויה לחלוטין הדיחה את ריאל מדריד. זה היה ניצחון נחרץ כמו זה של מנצ'סטר סיטיי נגד פריז סן ז'רמן. במחצית השנייה צ'לסי שלטה לחלוטין וטיבו קורטואה מהבלאנקוס היה חסר אונים", נכתב ב-"BBC". אנגולו קאנטה, שנבחר לשחקן המצטיין כמו במשחק בספרד, זכה לשבחים. "עוד פרק מדהים בתקופה של טוכל", נכתב בנוסף. "מייסון מאונט להט בצמד המשחקים אבל הניצחון הושג בזכות קבוצה, מאמץ קולקטיבי אדיר בפיקודו של טוכל הגדול", נכתב ב"סקיי ספורטס". קאנטה, מנדי ואנטוניו רודיגר זכו לציון 8. "צ'לסי הייתה צריכה להשפיל את ריאל לאחר שהגיעה להמון מצבים. בכל מקרה, השער של מאונט, שגדל ונשם את צ'לסי – היה רגע מתוק שאישר הכל". מייקל אואן טען שמאונט, יחד עם פיל פודן יהיו השחקנים הטובים בעולם. גם בספרד החמיאו לצ'לסי. "איזה מאמן אדיר פריז סן ז'רמן פספסה", נכתב על טוכל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי