מאמן סלטיק התלהב מעבדה, ביטון תחת אש: "מכר את חבריו לקבוצה"

הרכש החדש כבש שער בכורה ב-1:1 נגד מיטיולן, פוסטקוגלו החמיא: "יצר מספר הזדמנויות טובות, זו התחלה מבטיחה". גם יונתן כהן פרגן. הבלם התנצל וספג ביקורת קשה: "רגע של טמטום, הערב של עבדה המוחלף התקצר בגללו"

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

אחרי ה-1:1 של סלטיק נגד מיטיולן במוקדמות ליגת האלופות, שני השחקנים הישראלים של הסקוטים, ליאל עבדה וניר ביטון, היו במוקד השיח, כל אחד מהסיבה שלו. בעוד הרכש החדש ממכבי פתח תקווה כבש את שערו הראשון בירוק בהופעת הבכורה הרשמית, הבלם המנוסה הורחק לאחר עימות שטותי עם יריבו. בעקבות הכרטיס האדום של ביטון, שהותיר את הקבוצה של אנג'ה פוסטקוגלו בחיסרון מספרי וללא בלם, עבדה הוחלף עוד לפני סיום המחצית הראשונה.

אוהדי הסקוטים החמיאו לכישרון הצעיר שבלט כבר בהופעה הראשונה לעיני הקהל הביתי, ואף קבעו כי עבדה "כמעט ושיקם את היחסים בין אוהדי סלטיק לישראל". בנוסף, ברשתות החברתיות הציגו את הסטטיסטיקה האישית המלאה של עבדה במחצית הראשונה, שכללה בין היתר שער אחד, שתי בעיטות, שלוש מסירות מפתח. גם חברו של אקס מכבי פתח תקווה בנבחרת ישראל, יונתן כהן, שמח עבור השחקן בן ה-19.

מאמנו של עבדה, אנג'ה פוסטקוגלו, החמיא לו לאחר הבכורה הנהדרת: "ליאל היה אינטליגנטי בתנועה שלו, כבש שער יפה ויצר מספר הזדמניויות טובות, כך שזו הייתה התחלה מבטיחה מאוד".

לעומת עבדה, ניר ביטון ספג המון ביקורות בעקבות הכרטיס האדום שקיבל. אקס הירוקים, ג'ון הארטסון, שזכור בעיקר בגלל התקרית עם אייל ברקוביץ' מימיהם בווסטהאם, ביקר את הבלם הישראלי: "טירוף מצידו של ניר ביטון. זה צהוב שני שיכול היה בקלות להיות גם אדום ישיר. הייתה צלילה של דרייר, אבל לביטון אסור להגיב כך. הוא השליך את הקבוצה שלו מתחת לאוטובוס אחרי שהיא עלתה ל-0:1. זה טמטום של ביטון".

פרשן BBC, טום אינגליש, גם כן לא ריחם: "ניר ביטון שחקן מנוסה והוא מכר את החברים שלו לקבוצה. להגיב כך זה טיפשי. אני לא מאמין שדווקא עבדה נאלץ להיות מוחלף. הערב שלו התקצר בגלל ביטון. עבדה היה השחקן הטוב ביותר במשחק ואני בטוח שאוהדי סלטיק נהנו לצפות בו ושחקני מיטיולן הוטרדו על ידו".

ליאל עבדה מאוכזב מכך שהוחלף | Craig Williamson/SNS Group via Getty Images

גם ב"סאן" הסקוטי יצאו בביקורת וכתבו: "רגע של טמטום מצידו מצד ביטון. אפשר היה לראות את העצבים על הפנים שלו אחרי שדרייר ניסה לרמות וצלל, אבל זה כל כך טיפשי מצד בלם. זה פשוט טמטום של ביטון. אין מילה אחרת לזה".

ביטון עצמו הגיב לתקרית ופרסם לאחר המשחק בחשבון האינסטגרם את ההתנצלות הבאה: "זו הבמה כדי לדבר ואני רק רוצה לבקש סליחה. איבדתי את הראש לשנייה ונענשתי על כך. שוב, אני מתנצל".

ניר ביטון מורחק | Steve Welsh/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי