"תנו לו חוזה לכל החיים": ליאל עבדה הפך לגיבור של אוהדי סלטיק

החלוץ בן ה-19 כבש בבכורה והיה השחקן הטוב ביותר של הסקוטים, אולם הוחלף עוד במחצית הראשונה ב-1:1 נגד מיטיולן הדנית בעקבות הכרטיס האדום שספג ניר ביטון, שהתנצל בפני האוהדים: "איבדתי את הראש ונענשתי"

קבוצות: סלטיק
(גודל טקסט)

בדקה ה-39 אמש (שלישי) בסלטיק פארק בגלאזגו, ליאל עבדה היה על גג העולם. ימים ספורים אחרי שנרכש ממכבי פתח תקווה תמורת כ-3.5 מיליון ליש"ט וחתם לארבע שנים עם אופציה לעונה נוספת, הוא מיד עלה להופעת בכורה במשחק קריטי עבור סגנית אלופת סקוטלנד – נגד מיטיולן הדנית בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. ולא רק שהוא עלה בהרכב, הוא גם כבש שער את שער היתרון של המקומיים.

לצערו של עבדה ושל סלטיק, מיד לאחר שער היתרון, דווקא ניר ביטון נפל לפרובוקציה של שחקן יריב, ספג כרטיס צהוב שני ואדום לאחר עימות עם שחקן שצלל ברחבה בניסיון לסחוט פנדל והותיר את קבוצתו בעשרה שחקנים. בלית ברירה, עבדה שילם את המחיר והוחלף כדי שסלטיק לא תישאר עם בלם אחד בלבד על כר הדשא וכך הבכורה שלו הסתיימה אחרי 45 דקות. במחצית השנייה הדנים גם הצליחו להשוות וההכרעה עוברת לשבוע הבא בדנמרק.

"עבדה קיבל הזדמנות להראות את יכולותיו והוא עשה זאת בצורה המרשימה ביותר", נכתב בסקוטלנד. לא רק בתקשורת הסקוטית התלהבו ממי שהוכתר על ידם לגיבור המשחק, אלא גם ברשתות החברתיות נרשמה התפעלות רבתית מהופעת הבכורה של עבדה: "הוא חי על המגרש, היה ממש חסר מזל לסיים את המשחק כבר במחצית הראשונה. נראה שיש לנו בידיים שחקן משמעותי עם עתיד גדול. תחתימו אותו על חוזה לכל החיים", נכתב בין השאר.

למרות ששיחק רק מחצית, עבדה היה היחיד שמצא את הרשת, סיים עם שלוש מסירות מפתח, דייק בשני הכדורים שהוגבהו לרחבה ובסך הכל רשם 22 נגיעות מוצלחות בכדור וכאמור הוכתר על ידי התקשורת והאוהדים הסקוטים למצטיין המשחק. ומה באשר לניר ביטון? הוא חטף הבוקר כהוגן מהאוהדים ומהתקשורת וגם פרסם התנצלות באמצעות האינסטגרם בעקבות הרחקתו: "איבדתי את הראש לשנייה ונענשתי על כך. אני מתנצל".

ניר ביטון מורחק | Steve Welsh/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי