מופלא: שלושער ובישול מרהיב לזהבי, 1:5 לפ.ס.וו על גלאטסראיי

מאלן מי? הכוכב הישראלי הוא שחקן מעולם אחר. באחד ממשחקיו הגדולים בקריירה הוא השכיח את עזיבת החלוץ עם הופעה יוצאת דופן במוקדמות ליגת האלופות כבר במשחק הפתיחה של עונת 2021/22 והצית את הדמיון. צמד לגצה

(גודל טקסט)

ערן זהבי – כמה שהתגעגענו אליך. הכדורגל הישראלי יכול להתפאר בכוכב כדורגל מהרמות הגבוהות ביותר, ועל כך כבר אין ויכוח. החלוץ הישראלי, שיחגוג ביום ראשון את יום הולדתו ה-34, סיפק הערב (רביעי) את אחד ממשחקיו הגדולים בקריירה, כאשר בהופעה מופלאה כבש שלושער והוסיף בישול מרהיב ב-1:5 הענק של פ.ס.וו איינדהובן על גלאטסראיי במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות.

זו הייתה פשוט הופעה מדהימה לזהבי, שלא יודע שובע מהו. הכוכב הבלתי נלאה כבש עד כה בקריירה 15 שערים במסגרת מוקדמות ליגת האלופות, והוא ניצב במקום השני בטבלת כל הזמנים הלטבי. במקום הראשון נמצא מרכוס טבארס הברזילאי עם 16 כיבושים. האם בשבוע הבא הכוכב הישראלי ישווה ואולי ישבור את שיא כל הזמנים? את זה נדע בקרוב. אבל אלו נתונים יוצאי דופן.

אמנם אנחנו רגילים לחדות מערן זהבי, אבל היום אפילו במונחים שלו זה היה מדהים – כבר במשחק הראשון של עונת 2021/22 הוא נראה חד כתער והציג יכולת מדהימה. המאמן רוג'ר שמידט ביצע הקיץ מהפך בפ.ס.וו ושינה מערך כדי להוציא את המיטב מזהבי וממריו גצה – וזה הוכיח את עצמו כבר במשחק הראשון, כאשר זהבי כבש כאמור שלוש פעמים והוסיף בישול מרהיב לגצה, שכבש בעצמו צמד.

ערן זהבי חוגג | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

אפשר להגיד שאוהדי איינדהובן נרגעו. הם היו מאוד לחוצים מעזיבתו של דוניל מאלן, שנמצא בדרך לדורטמונד, אבל זהבי השכיח אותו בגדול היום עם השלושער הראשון שלו במדי פ.ס.וו, שהצית את הדמיון לקראת העונה שבפתח. לראשונה, החלוץ הישראלי, שכל כך אוהב את הקהל, שיחק מול אצטדיון מלא בהולנד – והראה לאוהדים מה הוא יודע. בדקה ה-90 הוא הוחלף לקול תשואות אדירות.

פ.ס.וו הציגה כדורגל מרשים ואיכותי מאוד, נראיתה מתואמת בצורה יוצאת דופן בהתחשב בעובדה שזהו משחקה הרשמי הראשון לעונה, שיחקה כדורגל קבוצתי ופשוט נהנתה על כר הדשא מול גלאטסראיי. הקבוצה הטורקית כמעט לא איימה על השער ההולנדי, וגם השער המצמק שכבשה היה מקרי מאוד. משחק הגומלין ייערך בטורקיה בעוד שבוע בדיוק, ביום רביעי הבא, וכמובן שאיינדהובן עם רגל וחצי בשלב הבא – בו תפגוש את המנצחת בין סלטיק למיטיולן.

החלוץ הישראלי העניק 0:1 לקבוצתו כבר בדקה השנייה, כאשר בחדות האופיינית שלו ניצל טעות של השוער וכבש. בדקה ה-35 הוא השלים צמד בתום התקפה קבוצתית נהדרת, ובדקה ה-52 סיפק בישול אדיר למריו גצה. בדקה ה-83 הגיע השלישי של זהבי האדיר לאחר ששוב ניצל שגיאה הגנתית של הטורקים, עבר את השוער וגלגל לרשת. בדקה ה-88 גצה כבש את החמישי וחתם את תוצאת המשחק.

ערן זהבי | Abdulhamid Hosbas/Anadolu Agency via Getty Images

בתוך כך, במשחקים נוספים שנערכו היום במוקדמות ליגת האלופות, מאוויס צ'יבוטה נכנס כמחליף בדקה ה-81 ב-0:0 של לודוגורץ מול מורה הסלובנית. כמו כן, ג'ואל אבו חנא ישב על הספסל ב-1:2 של לגיה ורשה על פלורה טאלין, בזמן שז'וסואה עלה כמחליף בדקה ה-56.

צפו בזהבי חוגג בטירוף את ה-0:1

מהלך המשחק

דקה 2, פ.ס.וו עלתה ל-0:1, איזו פתיחה מדהימה של ערן זהבי לעונת 2021/22: הכוכב הישראלי בא לטרוף. הגנת גלאטסראיי החזירה כדור לאחור לעבר השוער הוותיק פרננדו מוסלרה, עליו הפעילו לחץ גדול זהבי ומריו גצה. הישראלי הצליח לנצל טעות ענק של השוער, השתלט על כדור רע שלו ובחדות האופיינית שלו בעט ברגל שמאל אל הרשת והעניק יתרון מהיר. פתיחה ענקית לכוכב.

ערן זהבי חוגג | Photo Pestige/Soccrates/Getty Images
ערן זהבי חוגג עם נוני מדואקה | Photo Pestige/Soccrates/Getty Images
ערן זהבי חוגג | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images
ערן זהבי חוגג | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images
ערן זהבי חוגג | הטוויטר הרשמי של פ.ס.וו איינדהובן
ערן זהבי חוגג עם שחקני פ.ס.וו | MAURICE VAN STEEN/ANP/AFP via Getty Images

דקה 3: כמעט שפ.ס.וו איינדהובן הכפילה את את יתרונה כבר בדקה השלישית, אך יורבה ורטסן פספס במעט את המסגרת מתוך הרחבה.

דקה 23: הזדמנות נוספות לפ.ס.וו איינדהובן. כדור קרן שהוגבה לרחבה מצא את אנדרה רמאליו, שבמספרת בעט היטב לעבר השער, אך הכדור שלו פגע בשחקן הגנה ויצא לקרן נוספת. גלאטסראיי לא מצליחה כלל לייצר מצבים.

דקה 35, פ.ס.וו עלתה ל-0:2, ערן זהבי השלים צמד: ענק. הכוכב הישראלי כבש צמד משחק שלישי ברציפות במסגרת אירופית (!) והכפיל את היתרון עם שער קל מקרוב אחרי בישול של נוני מדואקה, שהגיע אחרי התקפה קבוצתית מרהיבה של איינדהובן.

ערן זהבי חוגג | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images
ערן זהבי חוגג עם שחקני פ.ס.וו | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images
ערן זהבי חוגג עם אנדרה רמאליו | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images
ערן זהבי חוגג עם שחקני פ.ס.וו | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

דקה 42, גלאטסראיי צימקה ל-2:1: בניגוד גמור למהלך המשחק ובבעיטה הראשונה שלה למסגרת של פ.ס.וו איינדהובן, הקבוצה הטורקית גם מצאה את הרשת. עומר באייראם חלף על פני המגן הימני פיליפ מוונה ושלח הגבהה מצוינת אל תוך הרחבה ההולנדית, שם חיכה אמרה קילינץ', שבנגיחה אדירה הצליח לכבוש ולהכניע את השוער ג'ואל דרומל.

השער של אמרה קילינץ' | MAURICE VAN STEEN/ANP/AFP via Getty Images

דקה 52, פ.ס.וו עלתה ל-1:3, בישול ענק של זהבי: הכוכב המשיך בהופעה המדהימה שלו. החלוץ הישראלי קיבל כדור עם הגב לשער מחוץ לרחבה ובנגיעה אחת שלך מסירה מרהיבה עם החלק החיצוני של הנעל אל מריו גצה בתוך הרחבה. הקשר הגרמני סיפק סיומת מצוינת אל הרשת והגדיל את היתרון של איינדהובן.

מריו גצה חוגג | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

דקה 83, פ.ס.וו עלתה ל-1:4, זהבי השלים שלושער: איזו הופעה מדהימה של החלוץ הישראלי הבלתי נלאה. מוסטפה מוחמד מגלאטסראיי החזיר רע את הכדור לאחור, ובעצם הותיר את זהבי מול פרננדו מוסלרה. הכוכב היה עירני וחד, עבר את השוער וגלגל לרשת.

ערן זהבי מכניע את פרננדו מוסלרה | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

דקה 88, פ.ס.וו עלתה ל-1:5: מריו גצה השלים צמד, פרננדו מוסלרה שוב טעה. פיליפ מקס הגביה כדור מהאגף השמאלי אל מרכז רחבת גלאטסראיי, שם המתין גצה, שניסה לנגוח ובגלל פגע בכדור עם הכתף, ועדיין הוא הכניע את מוסלרה שהגיב רע מאוד ונכנע לגרמני.

ערן זהבי חוגג עם מריו גצה | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי