זהבי בישל עם העקב ב-0:3 של פ.ס.וו, סולומון נפצע בניצחון שחטאר

החלוץ אחראי לשני בישולים נפלאים בניצחון המוחץ על מיטיולן הדנית, שמקרב את ההולנדים לשלב הפלייאוף בליגת האלופות. הקשר נפגע והוחלף במחצית, אך קבוצתו השלימה מהפך וניצחה בבלגיה 1:2 את גנק

(גודל טקסט)

שלב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות יצא הערב (שלישי) לדרך כאשר במוקד עמדו המשחקים של פ.ס.וו איינדהובן וערן זהבי, שהשיגו מקדמה חשוב לקראת הגומלין בזכות 0:3 ביתי על מיטיולנד הדנית, ושחטאר דונייצק יחד עם מנור סולומון, שניצחו 1:2 בחוץ את גנק הבלגית. בנוסף, מונאקו השיגה 0:2 במשחק החוץ מול ספרטה פראג, בעוד אלופת בולגריה לודוגורץ, ללא מאוויס צ'יבוטה שישב על הספסל ודן ביטון שלא נרשם למשחקי ליגת האלופות, סיימה ב-1:1 ביוון נגד אולימפיאקוס.

פ.ס.וו איינדהובן – מיטיולן 0:3

אחרי שהביסה בסיבוב הקודם 2:7 בסיכום שני המשחקים את גלאטסראיי הטורקית, סגנית אלופת הולנד עשתה צעד ענק לעבר שלב הפלייאוף כשהביסה בביתה את סגנית אלופת דנמרק. במשחק הראשון נגד הטורקים, ערן זהבי נצץ על שלושער ובישול וגם היום הוא בלט – אמנם לא מצא את הרשת, אבל בישל פעמיים, כולל בישול נפלא עם העקב. מכיוון שלא כבש, הוא נותר במרחק שער אחד מלהשתוות למרקוס טבארס כמלך שערי מוקדמות ליגת האלופות בכל הזמנים וכן להשתוות למונאס דאבור כגדול המבקיעים הישראלים במפעלים האירופיים.

מהלך משחק

ההזדמנות הראשונה במשחק הייתה דווקא של האורחת מדנמרק, כאשר אוואנדר מצא את עצמו במצב טוב בדקה ה-14, אולם לא מצא את המסגרת. חמש דקות אחר כך הגיעה התגובה מצד פ.ס.וו, שעלתה ליתרון מהיר וחשוב: ערן זהבי קיבל כדור עם הגב לשער כ-20 מטרים מהשער, מסר למדואקה באגף ימין והאחרון בעט כדור נפלא לחיבורים. 0:1 לפ.ס.וו איינדהובן!

זהבי מפרגן למדואקה | Photo Prestige/Soccrates/Getty Images

הדנים עוד ניסו לחזור למשחק, אבל כעבור 10 דקות התפרקו לגמרי. בדקה ה-29 עלתה פ.ס.וו ליתרון 0:2 אחרי שכדור נפלא של בלם הרכש אנדרה רמאליו הותיר את מריו גצה באחד על אחד ובדקה ה-32 המקומיים כבר עלו ל-0:3 מהדהד, כאשר ערן זהבי עם העקב סידר לקודי גאקפו את אחד משעריו הקלים בקריירה ולמעשה גול שחתם את תוצאת הסיום כבר במחצית הראשונה.

צפו בתקציר: גנק – שחטאר דונייצק 2:1

סגנית אלופת אוקראינה פתחה את קמפיין האלופות בשלב מוקדם מכפי שהיא רגילה, ולמרות שסיכנה לא מעט את שער המארחת, ראתה כיצד הבלגים עולים ליתרון משער נגיחה של פול אונואצ'ו הניגרי הענק (39). מנור סולומון שפתח בהרכב הגיע למספר מצבים, כולל אחד טוב במיוחד (25), אך נפגע במהלך המשחק והוחלף בתחילת המחצית השנייה על ידי אלן פטריק.

בדקה ה-63 זכתה האורחת לפנדל, אותו שלח טטה פנימה בקושי רב, כאשר שוער גנק הצליח לגעת בכדור, אך לא למנוע ממנו להיכנס. בדקה ה-81 הושג המהפך, כאשר התקפה נהדרת של שחטאר הסתיימה בדחיקה מקרוב של המחליף אלן פטריק.

מנור סולומון | VIRGINIE LEFOUR/BELGA MAG/AFP via Getty Images

משחקים נוספים

מאלמו – ריינג'רס 1:2

ספרטה פראג – מונאקו 2:0

אולימפיאקוס – לודוגורץ 1:1 (צ'יבוטה לא שותף, דן ביטון לא נרשם למשחקים)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי