ליברפול הבטיחה מקום בשמינית, פ.ס.ז' פספסה ניצחון בתוספת הזמן

play
שחקני ליברפול מוחמד סלאח, סאדיו מאנה חוגגים | רויטרס
רונאלדו נצץ, ליברפול וסיטי מעדו וצ'לסי ברחה: צפו בשערי המחזור ה-10 05:24

ז'וטה (13) ומאנה (21) העניקו 0:2 לקלופ על אתלטיקו מדריד, והמייטי רדס הבטיחו את אחד משני המקומות הראשונים. פליפה הורחק אצל האורחת (36). סגנית אלופת צרפת ביצעה מהפך מול לייפציג, אך סובוסלאי דייק מהנקודה וקבע 2:2 (90+2). סיטי בראש בית א'. גם אייאקס בשלב הבא

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי בשלב הבתים של ליגת האלופות הושלם הערב (רביעי) עם כמה תוצאות מעניינות. ליברפול הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר לאחר שגברה 0:2 על אתלטיקו מדריד ונותרה מושלמת. פריז סן ז'רמן איבדה את המקום הראשון בבית א' לאחר 2:2 דרמטי בחוץ מול ר.ב. לייפציג, כאשר מנצ'סטר סיטי עלתה למקום הראשון על חשבונה בזכות 1:4 על קלאב ברוז'. אייאקס גם היא בשלב הבא לאחר 1:3 בחוץ על דורטמונד. אינטר עלתה למקום השני בבית ד' לאחר 1:3 בחוץ על שריף.

שחקן פריז סן ז'רמן יוליאן דראקסלר
פ.ס.ז' פספה ניצחון ברגע האחרון. דראקסלר מאוכזב | GettyImages, Stuart Franklin

ר.ב. לייפציג – פריז סן ז'רמן 2:2

סגנית אלופת צרפת כבר הייתה בדרך לניצחון שלישי ברציפות בליגת האלופות, המארחת נראתה בדרך לעוד הפסד, אך ממש בפתיחת תוספת הזמן עשה פרסנל קימפמבה עבורה מטופשת כשרכב על כריסטופר אנקונקו, ולשופט לא נותרה ברירה אלא להעניק פנדל ללייפציג, אותו תירגם סובוסלאיי המחליף ל-2:2 והציל לקבוצתו נקודה. קודם לכן, העלה אנקונקו את הגרמנים ליתרון, כאשר שלוש דקות לאחר מכן החמיץ אנדרה סילבה פנדל שיכול היה לקבוע 0:2. במקום זה, ויינאלדום חגג לאחר בישול של אמבפה והשווה עבור הצרפתים.

בדקה ה-39 ויינאלדום נגח את השני שלו ושל האורחת במשחק, ולייפציג שוב נראתה בדרך להפסיד במשחק בו הייתה טובה יותר. עם זאת, לשמחת המארחת היא קיבלה הזדמנות לצאת עם תיקו, ואכן לקחה אותה. פ.ס.ז' כבר לא ראשונה בבית א'.

פיל פודן, שחקן מנצ'סטר סיטי
סיטי חגגה, אך שער השוויון המפתיע הגיע מהר מאוד | אימג'בנק GettyImages, Naomi Baker

מנצ'סטר סיטי – קלאב ברוז' 1:4

אלופת אנגליה התאוששה מהשבוע הלא טוב שעבר עליה בזירה המקומית, זאת למרות דפיקות לב במחצית הראשונה, שהסתיימה ב-1:1. פיל פודן העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-15, אך שתי דקות לאחר מכן הצליחו הבלגים להשוות כשכדור רוחב פגע בג'ון סטונס שכבש שער הצמי ואיזן את התוצאה. במחצית השנייה השחקנים של פפ כבר השתחררו. ריאד מחרז (54), סטרלינג (72) וגבריאל ז'סוס (90+2) כבשו והעלו את הסיטיזנס למקום הראשון בבית לאחר התיקו הדרמטי של פריז סן ז'רמן מול לייפציג.

דיוגו ז'וטה, שחקן ליברפול חוגג
דיוגו ז'וטה, שחקן ליברפול חוגג | אימג'בנק GettyImages, Robbie Jay Barratt – AMA

ליברפול – אתלטיקו מדריד 0:2

המייטי רדס נותרו מושלמים בבית המוות גם בתום המחזור הרביעי, והשיגו את הכרטיס לשמינית הגמר. האנגלים פתחו נהדר ועלו ליתרום בדקה ה-13 כאשר טרנט אלכסנדר-ארנולד מצא בכדור נהדר את דיוגו ז'וטה, שנגח מקרוב את הראשון של המארחת. שמונה דקות לאחר מכן, וניסיון בעיטה של אלכסנדר-ארנולד הגיע לסדיו מאנה, שהכפיל את יתרונה של ליברפול. הקולצ'ונרוס, שלא הצליחו להצר את צעדיהם של השחקנים של יורגן קלופ, איבדו את פליפה שראה כרטיס אדום ישיר לאחר עבירה על מאנה. ליברפול לא ספגה במחצית השניה (למעט שער של סוארס שנפסל) וחגגה ניצחון נוסף. אתלטיקו נותרה שלישית.

שחקן אייאקס דושאן טאדיץ'
טאדיץ' | רויטרס

דורטמונד – אייאקס 3:1

אחרי ה-4:0 המהדהד שספגה באמסטרדם, דורטמונד קיוותה לנצח ולהשתוות להולנדים בפסגת הבית. זה המארחת נותרה בעשרה שחקנים בדקה ה-29 לאחר שמאטס הומלס גלש לעברו של אנתוני בצורה גסה, כאשר גם ה-VAR אישר את החלטת השופט. על אף זאת, בדקה ה-36 קיבלה דורטמונד פנדל אותו תירגם מרקו רויס לשער יתרון. במחצית השנייה ניצלה כבר אייאקס את יתרונה המספרי, כאשר דושאן טאדיץ' דחק את השוויון בנגיעה יפה מהאוויר. 11 דקות אחר כך חגגו ההולנדים את המהפך כאשר סבסטיין האלר נגח את השני של האורחת. דייבי קלאסן קינח עבור אלופת הולנד, שנותרה מושלמת בתום המחזור הרביעי וגם היא הבטיחה את מקומה בשמינית הגמר.

ז'ואאו פאלהיניה, ספורטינג ליסבון מול קנן קרמאן, בשיקטאש
ספורטינג בדרך לניצחון כפול על הטורקים. ז'ואאו פאלהיניה | רויטרס

ספורטינג ליסבון – בשיקטאש 0:4

אלופת פורטוגל סופרת כבר שבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות., והם נצמדים לדורטמונד שבמקום השני. הטורקים עדיין ללא נקודות בשלב הבתים, ולפחות יתנחמו בכך שלא ייפגשו יותר את הפורטוגלים, שכבשו שמונה שערים לרשתם בשני המפגשים בין השתיים. פדרו גונשאלבש כבש צמד בדקות 31 ו-38 (הראשון בפנדל). פאוליניו כבש את השלישי בדקה ה-41,והמארחת סגרה בליץ של שלושה שערים בעשר דקות. פאבלו סראביה הוסיף את הרביעי בדקה ה-56 וספורטינג חזק בתמונת המקום השני.

שחקני אינטר חוגגים עם מילאן שקריניאר
לאחר מחצית ראשונה מאופסת, אינטר השתחררה. שקריניאר חוגג עם חבריו | רויטרס

שריף – אינטר 3:1

המולדבים שהדהימו עם שני ניצחונות בשני מחזורי הפתיחה מאבדים מעט מהמומנטום עם הפסד 3:1 שני ברציפות לנראזורי. אינטר מנגד, חלפה על פני היריבה אותה ניצחה והיא כבר במקום השני בבית, אחרי ריאל מדריד. לאחר מחצית ראשונה מאופסת הצליחה אלופת איטליה לעלות ליתרון כאשר ארתורו וידאל מצא את מרצלו ברוזוביץ' שכבש מתוך הרחבה את הראשון של אינטר. 12 דקות לאחר מכן, מילאן שקריניאר הכפיל את יתרון האורחת, לאחר שעט על כדור שנהדף משוער שריף ודחק מקרוב את השני של הנראזורי. אלכסיס סאנצ'ס הוסיף את השלישי בדקה ה-83, כאשר שער מצמק של שריף לא מנע מאינטר ניצחון חוץ חשוב.